Tim had er in het begin geen last van, maar de laatste keren is hij als de dood voor de kapper. Niet knippen he mama zegt ie regelmatig. Als we de auto er al parkeren dan begint het feest, De laatste 2 keren hebben we em maar in de houtgreep gehouden, want hij moest echt wel geknipt worden, want zn haar zat voor geen meter en nu…nu moet hij weer, maar zie er zo tegen op.
Iemand die dit bekend voor komt?Is dit uiteindelijk over gegaan ofzo? Tips…altijd welkom!
Ja, dit komt mij heel bekend voor… ook de houtgreep :?
Heb helaas geen tips voor je, maar kan je nu wel vertellen dat tigo nu probleemloos naar de kapper gaat, het gaat dus vanzelf weer over
PS. Omkopen wil nog wel eens helpen
Hoe oud is Tigo nu?
Ja zat al te denken van Mac Donalds beloven, maar ik ken mn zoontje…het woord Mac Donalds hoor ie gewoon niet alleen maar het woord kapper :lol:
Komt heel bekend voor, hier de laatste keer ook gehad alleen de houtgreep was gelukkig niet nodig want hij heeft zich heel lief laten knippen.
Ik heb hem omgekocht :oops: Mss niet de beste manier hoor maar ik heb hem gewoon beloofd dat we nadien een pannekoek gingen eten en dat ook gedaan.
Nu gaan we vrijdag weer (is van november geleden) en wat zegt die boef:
mama dan gaan we daarna pannenkoek eten he? Nee hoor dat doen we niet altijd, dat is voor soms… jaa hoor want anders ga ik huilen :evil:
Ik heb hem uitgelegd dat hij het dan zelf moet weten dat hij gaat huilen dat ik dat niet leuk vind maar als hij wil huilen bij de kapper dan moet hij dat doen dan mag hij daar even in de gang gaan staan tot het over is en dan kan de kapper weer verder knippen.
wordt vervolgd dus!
natas
Tigo is nu ruim 6, en vanaf zijn vierde jaar ging het steeds beter bij de kapper… en ik geef het grif toe, met omkoping (weet alleen ff niet meer waarmee???)
Tis nog steeds niet zijn hobby hoor naar de kapper gaan, maar hij doet het netjes en ik hoef hem niet meer om te kopen
Ach het maak mij niet zo uit…als ik em met omkoping zo ver krijg vind ik het nu prima. Denk altijd maar zo…hij wordt op den duur ouder en dan zal het best wel goed komen, maar het gaat ff nu om nu zeg maar :lol:
Natas…ben nieuwsgierig naar je vervolg!
het was hier bij Teun ook heel erg, we zijn toen overgegaan op een thuiskapster. Gewoon eentje die elke keer weer komt, iets opbouwd met je kind en die hem gewoon bij je thuis, voor de tv (!!!) knipt.
Teun is nog steeds niet helemaal van z’n angst af, vooral rondom de oren en in de nek knippen vind hij heel eng. Ik heb met hem de afspraak: huilen mag, als je maar stil blijft zitten. En dat werkt best goed eigenlijk. Hij laat altijd wel een traantje maar ik hoef hem niet meer in de houtgreep te houden. Snoepje als beloning als het klaar is, en hij kan er weer even tegen.
Succes!
Bij ons hielp het om naar een andere kapper te gaan. Daar was de houtgreep totaal overbodig, geen huil- en schreeuwpartijen meer; sterker nog Aniek wil nu vaker dan ooit naar de kapper en is ook echt teleurgesteld als ze niet mag. :roll: :mrgreen:
hier is de kapper ook 1 groot drama!!!
ik kan niet alleen met hem naar de kapper, ook in de houdgreep red ik het dan niet. Moet echt in de houdgreep en dan iemand hem afleiden…
Laatste keer thuis er maar weer een tondeuze over gehaald, ook niet een succes maar goed.
Hier was het in het begin ook makkelijk,hij ging al vanaf 3 maanden naar de kapper :mrgreen: Maar toen hij ouder begon te worden werd het ook een drama :?
We kwamen alle 2 gewoon onder de haren en bezweet thuis.En vaak zat het dan ook nog nergens naar.
Ik heb nou een kappen gevonden met een kinderstoel.In het begin wilde hij nog niet maar hij krijste de boel gelukkig niet bijelkaar.Nu wil hij alleen naar die kapper maar het moet niet te lang duren hahaha.
In de houdgreep nemen heb ik ook gedaan hoor maar lijkt me toch niet echt een goed idee als ik erop terug kijk.Zo maak je het juist niet leuk.
Ik ben zelf thuiskapster en het is erg herkenbaar. Echt iets voor deze leeftijd zou ik zeggen. De enige kindjes die ooit huilden of moeilijk deden op de stoel dat waren de kindjes van die leeftijd. Maar het gaat vanzelf wel weer over. Meestal al heel snel. 2 of 3 keer knippen en ze zijn weer stil. Niet dat ze het leuk vinden omgeknipt te worden maar ze huilen niet meer en zitten tenminste (redelijk) stil. En dan komen er nog heel veel jaren dat ze continue vragen of het nog niet klaar is :roll: maar daar valt mee te leven…
Maar daar heb je nu niks aan natuurlijk :? . Misschien is inderdaad een thuiskapster de oplossing maar uit eigen ervaring hoeft dat niet altijd iets uit te maken. En het kan dan helpen om ze voor de tv te zetten ja.
Bij een “gewone” kapper hebben ze vaak wel van die leuke stoeltjes dat kan ook afleiden.
wij gaan naar een speciale kinderkapster. Ze heeft de stoel voor een tv-tje staan en dan mogen kindjes zelf de dvd uitzoeken waar ze naar willen kijken. Het kleed wat zij omkrijgen is roze of blauw (mijn zoontje kiest meestal de roze :mrgreen: ) net als de kam.
Zij is heel lief met kindjes.
En dat helpt enorm :thumbup:
Want ondanks alles is het nog een klein beetje spannend en wordt hij altijd een beetje stilletjes. Maar geen huilen e.d.
t is al fijn om wel te horen dat het over gaat.
In het begin ging het goed. Hij heeft ook al eens in een mooie kinderstoel gezeten en dat ging perfect en daarna is het een paar keer brullen geweest en roept ie vaak al…mama niet knippen he…
Ze hebben er tv, dus misschien het tijdstip goed uitkiezen…ik blijf het wel gewoon proberen…moet toch he, want lang haar staat em niet echt…haha
Hier eerst ook drama.
Ze is ook in haar nek geknipt; tot bloedens toe :twisted: .
Een andere kapper deed wonderen!
Hier mag ze een kleurtje uitzoeken die ze daarna in haar haar krijgt :mrgreen: en de kapper heeft een snoeptrommel :mrgreen: .
En denk maar niet dat ze dat vergeet!
Ik wil/moet morgen eigenlijk weer.
En M heeft al besloten dat ze witte plukjes wil (want mama wil highlights en dan hebben we hetzelfde :inlove: ).
Ze krijgt dus morgen witte verf in haar haar :lol: en gaat daar ook mee slapen zodat we er nog een dag langer lol van hebben :mrgreen: .
niks aan de hand, we zijn beiden geknipt :thumbup:
Hij en ik tegelijkertijd en hij zat continue te kletsen tegen de kapster, ze doet dat zo leuk, hij zit dan in een Brum auto en hij heeft nu ROZE gel!
natas
:mrgreen:
Maaike wilde vanmiddag zwarte gel maar dat had de kapper niet :mrgreen: . Toen zijn het ‘zwarte’ glitters geworden .
Hier was knippen ook een drama.
Ik heb een kinderkapper opgezocht en dat was de oplossing , ze komt nu zelf naar me toe als haar haar te lang wordt.
"Mama, mag ik weer naar de kapper, en mag ik dan staartjes en glitters ook? Heerlijk, daar heb ik zelfs 20 minuten rijden voor over :mrgreen:
Nou vandaag is de dag.Half 10 een afspraak bij de kapper dus ben benieuwd.
Tim heeft voor zn verjaardag zo’n Black&Decker workmate gehad en zit ons nu steeds te “knippen” met zn knijptang, dus tegen Tim al gezegt dat we em meenemen naar de kapper en dat hij de kapper met die knijptang mag knippen. dus wieweet.
Later meer…want het knippen is zo nodig…dus we gaan voor flink kort[hoop ik :lol: ]
zie dit nu pas en hoe is het gegaan??
Joost heeft echt een kapperstrauma (met dank aan de kinderkapper!! tssss :evil: ) Voor de tondeuse is hij al helemaal doodsbang geworden. Ik heb een knipboek gekocht om zelf het haar van je kind te knippen en bij gods gratie "mag"ik het nu af en toe doen terwijl hij een filmpje kijkt.
dat gaat goed en al doende leert men ook wel moet ik zeggen.
Was vergeten hier het drama te vermelden. Gelukkig heb ik em niet in de houd greep hoeven te houden, maar hij heeft flink gehuild, maar resultaat mag er dan ook wel zijn.
VOOR:
NA:
Lekker ding weer he…haha…
Het mooie was…toen we in de auto zaten en net weg reed zei hij heel leuk:
“leuk he mama de kapper” :? :shock: :lol: