bang voor de kapper

Mijn zoontje is bang voor de kapper.

Hij heeft daarom een kapsel wat wel wat langer is, maar nu word het wel heel erg lang hij begint echt een bos haar te krijgen wat in zn ogen komt nu.

als ik alleen al zeg dat ie naar de kapper moet dan zegt ie al dat ie niet wil. En begint ie te huilen.

Ik kan in bad wel elke keer een hapje uit zn haar knippen, maar ik kan echt niet mooi recht knippen, dus dat gaat zeker weten te zien zijn dat ik het zelf heb gedaan.

Ik denk dat het echt een scharen angst is, want nagels knippen moet ik ook doen als ie slaapt.

Hoe doen jullie dat?

Mischa heeft er gelukkig geen angst voor. Hij zit wel muisstil in de stoel, en zegt niks. Echt leuk vind hij het dus niet, maar het knipt wel makkelijk.

Ik zou, als ik jou was, op zoek gaan naar een ‘speciale’ kinderkapper. Of tenminste een kapper waar ze van die leuke stoelen (auto, paard enz.) hebben en waar ze ze achter een filmpje kunnen zetten tijdens het knippen.

ik knip thuis zelf.

eerst papa

dan wil Tyg ook.

en dan gaat tyg in de kinderstoel, lekker een speeltje voor hem op de tafel, papa er naast om hem nog een beetje te vermaken

en ik kan lekker mijn gang gaan.

Maaike was ook als de dood! Ik ben nu 3 keer geweest en de laatste keer ging het voor het eerst goed!

De eerste keer haar op schoot gehouden waardoor knippen in iedergeval nog mogelijk was. (maar dat mens was heel geirriteerd dat M haar hoofd steeds draaide :roll: ).

De tweede keer ging ze zelf zitten maar heeft dat stomme mens in haar vel geknipt :twisted: ; terwijl ze heel braaf was!

En de laatste keer ben ik dus na een andere gegaan waar ze een stuk kindvriendelijker waren:

M in de stoel met MOOIE cape om, één kapster had de tijd om met M te puzzelen en de andere knipte :mrgreen: .

Zo luxe zal het wel niet weer gaan. Maar sfeer doet wel veel.

Ik zou dus op zoek gaan naar een leuk klein kindvriendelijk zaakje en zorgen dat hij wat te spelen heeft (liefst van daar want dan is het nieuw :wink: ) en desnoods om te beginnen eerst lekker op schoot!

DE oplossing: de kinderkapper!!

Joost was ook panisch voor de kapper maar sinds we naar de kinderkapper gaan kan hij niet wachten. Hij wordt geknipt in een stoere rode auto of op een moter terwijl hij al spekkies etend naar Teletubbies of Dora kijkt en hij krijgt een supercoole klodder blauwe ( tja je moet er wat voor over hebben :roll: ) gel in zijn haar.

Er is er vast ook 1 bij jou in de buurt.

Echt een aanrader :thumbup:

kleurgel hebben ze bij onze gewone kapper ook en ze hebben ook een stoeltje met een stuurtje een soort autostoeltje.

Het begint al bij de cape. die vind ie eng, dus wil ie niet om. (hij vind een poncho ook eng en op school wil ie ook nooit een kliederschort om)

Dan gilt ie moord en brand als ze met de plantenspuit aankomen om zn haar nat te maken.

Dus voor ze kan kammen of knippen is het al brullen. Als ik normaal gel in zn haar wil doen, dan ren ik achter hem aan door de kamer en smeer er een klodder in. Dat vind ie ook niet leuk.

(hij vind op het moment heel veel eng, vooral als het nieuw is bijna 3 is ie.)

Ik zie r zo tegenop om te gaan.

Ik ga wel op zoek naar een kinderkappen of misschien een thuiskapper. Dan heb je in ieder geval niet een hele show die je opvoert in zo’n gewone kapper, want je hebt wel een heel publiek die je aanstaart en benieuwd is hoe je alles gaat oplossen. Het zweet breekt me nu al uit. :lol:

Hier ook een panisch scharenangstig kind…

Nagels knippen als hij slaapt gaat niet want dan word hij wakker… dus dat is altijd “mama neemt peter in de houdgreep en papa knipt zijn nagels heel snel” werk

De eerste keer dat hij naar de kapper moest was niets voorhanden om hem te overreden, de meiden en-sich waren heel lief en hij mocht in de rode auto stoel maar nee hoor… ik en 1 kapster hebben hem moeten bedwingen en toen heeft de ander hem snel geknipt. Ze had de tranen in haar ogen zo rot vond ze het.

Het leed was snel geleden achteraf maar dat dus nooit meer.

Nou ben ik zelf wel thuis in knipland, heb 3 jaar de kappersopleiding gedaan maar gestopt vanwege allergieen voor allerhande middeltjes. (kwam ik tijdens de stage achter) maar ik heb dus wel ervaring in knippen.

Nou wil het dat ik net vanavond Peter weer heb geknipt en ik moest er een waterballet voor over hebben…

Ik heb zijn haartjes nat gemaakt met de plantenspuit en deze vervolgens aan hem gegeven… ondertussen hebben we gepraat over wie van zijn vrienden en helden allemaal haartjes hebben en wonder boven wonder was hij zo druk met zijn plantenspuit dat ik hem helemaal en degelijk heb kunnen knippen.

Wellicht dat dus idd een goede kinderkapper met afleiding en geduld toch het beste is?

Ja, in de houtgreep doe ik niet, als het niet gaat, dan kan ik zo met half geknipt haar weggaan.

Ik denk dat ik een kinderkapper ga zoeken en een kadootje koop waar ie dan op de stoel mee kan spelen.

Volgende week moet ie echt en als het niet lukt dan word het gewoon elke keer weer een plukje in bad zelf knippen en dan maar veel zn pet op.

Ik ben ook zo blij dat het echt een petjeskind is, dat vind ie dan weer wel leuk. Hij gaat niet de deur uit zonder pet :inlove:

Ook Joost wil de cape absoluut niet om, dus dan maar geen cape…

De kapster blaast zijn nekje met de fohn een beetje haarvrij en ik kleed hem thuis meteen om.

Ook geen plantenspuit , maar met de kam zijn haartjes nat maken.

Tja je bent een kinderkapper of je bent het niet he :wink:

Hier ook na een paar panische bezoeken de thuiskapster ingeschakeld. Dat gaat wonder boven wonder hartstikke goed. Voor de tv op de Tripp Trapp, beker drinken in de ene hand, iets lekkers in de andere hand. ZO kan hij niet aan de schaar ofzo komen. Geen cape en idd geen spuit en geen tondeuze of zoiets, ik kleed hem wel om en stofzuig wel even.

Laatst had ze een keertje geen tijd en zijn we naar een gewone kapper gegaan, dat ging wonder boven wonder hartstikke goed! Ze groeien er ook wel overheen uiteindelijk, maar volgende week komt ze toch gewoon lekker weer thuis :wink: Al is het maar dat ze het bij de echte kapper niet mooi geknipt hadden :oops: vind ik het ook wel makkelijk…

ooh wat ben ik blij dat Jeremy zelf om de kapper vraagt.

Een goede vriendin van ons is thuiskapster en hij gaat er heeeeeel graag heen.

Ook om zo nu en dan met haar zoontjes te spelen, maar laatst ging hij erheen om te spelen en kwam hij kort genipt thuis…

Ja hij wilde knippen, vertelde ze me later… :wink:

Dus had ze hem maar geknipt.

Het was ook wel nodig hoor en daarbijik kan haar daarmee eenvoudig vertrouwen. :thumbup:

Quinty is ook al een paar keer door haar geknipt en ook zij vind het al super :mrgreen:

Lotte wilde ook nooit. Uiteindelijk is het gelukt, al staande, terwijl zij een puzzeltje maakte. Gelukkig nam de kapster ook alle tijd en pakte het leuk aan. Zelfs mijn moeder waar ze graag is, mocht daarvoor niet eens haar haren knippen… Ben benieuwd hoe het de volgende keer gaat…

Mijn 1000e berichtje!!! Ben benieuwd wat er nu bij komt te staan…

Groetjes,

Viratine

Mijn vriendin knipt Tycho altijd als hij in zijn kinderstoel zit…of bij haar thuis op een kruk…

Maar toen ze het es heel druk had wou ik naar een kapper,nou hij gilde alles bij elkaar…dus dat doen we maar niet weer voorlopig…

vandaag zijn we bij een kapper geweest.

Nou ze kon nog net zn pony knippen.

Huilen, gillen, klimmen, slaan naar de schaar, dus we zijn na de pony er maar mee opgehouden. Hij kan tenminste weer wat zien :slight_smile:

Op zoek naar een thuiskapster dan maar, misschien gaat dat wel.

hier ook. we zijn ooit 1 kapster tegengekomen dat t wel ging, het was toen ook rond 5 uur smiddags. Dus misschien helpt het ook wel als ze wat meer moe zijn. Ik merk als het jonge kapsters zijn die wel een beetje onzeker overkomen dan wordt ons zoontje helemaal bang.

De kinderkapper, hebben we ook eens geprobeerd, wat een drama! Ik denk dat t puur deze kinderkapster is geweest hoor, heel onvriendelijk en zelfs kindonvriendelijk, daar ga ik NOOIT meer naartoe :naughty:

Jokkum gaat ook niet vrijwillig hoor. Ik ben nu 4x geweest en de laatste keer ging redelijk goed. Hij wil dus ook geen cape om dus dat doen we ook niet, hij houdt niet van de plantenspuit op z’n koppie dus ze maakt eerst haar handen nat en dan zijn haar. En dan gaat het goed…in een speciale autostoel, tvtje aan en vooral gewoon doen. Dus geen extra aandacht geven door tegen hem te kletsen…gewoon doorknippen en wegwezen werkt bij ons het beste.

Maar ik ken het hoor, heb ook gehad dat hij gillend in die stoel stond en ik hem echt tegendruk moest geven anders zou hij eruit vallen. :roll:

kan me het echt niet voorstellen he…

dave is helemaal niet bang…

hij vind het zo heerlijk en ontspannend dat hij echt loom ervan wordt :mrgreen:

hij zakt dan langzaam weg in de stoel en moet bij de les gehouden worden HAHAHAHA

en maar flirten met de kapsters :inlove:

hopelijk stapt hij over de angst heen en kunnen jullie gezellig naar de kapper…

Kyan vond kappers verschrikkelijk. Thuiskappers, kinderkappers, de gewone kapper, het maakte niet uit. Hij werd helemaal panisch. Het werd echter zo erg dat ie het zelfs eng vond als ik aan het haar bij zijn oor of aan zijn oor zelf wilde komen. Daar waren we gelukkig vrij snel weer vanaf, maar de angst voor de kapper bleef.

De enige mogelijkheid die wij hadden was: níet naar de kapper. Want ik vond dat hij niet een trauma moest krijgen omdat wij zijn haar kort nou eenmaal mooier vinden.

En het haar groeide en groeide, totdat ie afgelopen week zelf een paar keer begon over dat de kapper zijn haar gaat knippen. (Was naar aanleiding van dat zijn vader naar de kapper moest). Dus vandaag heb ik het nog eens goed met hem doorgesproken wat de kapper gaat doen, ook in de nek en bij de oren en met de hand nagedaan (wat ie niet echt leuk vond), en een paar keer gevraagd of ie echt wilt dat ie geknipt wordt. Ja dus, en vervolgens heb ik een afspraak gemaakt.

En tot mijn grote verbazing, ik ben er nog helemaal perplex van, heeft ie vanmorgen geen kik gegeven. Geen enkele traan, wegduiken of protest, helemaal niks! Oke, hij onderging het af en toe gelaten, maar wat is het een kanjer dat ie zich zo goed gehouden heeft!! :clap: :clap:

hihi, en cool dat ie zichzelf daarna vond :lol: :inlove:

Goed joh !

Hier is het haar al ook behoorlijk lang, gelukkig lukte het toen de kapper om zn pony recht te knippen en de rest hebben we maar gelaten.

Toen ben ik vorige week zelf maar begonnen met knippen.

Hij op het aanrecht en een hele hoop prulspul waar ie normaal niet aan mocht komen gegeven.

Ik heb de zijkanten kunnen knippen en het is nog netjes geworden ook.

De achterkant komt de volgende keer wel.

hier geen problemen met knippen, maar ze zijn superbang voor de tondeuse :roll: , dus dan maar een half geknipt jongetje, hij moet binnenkort weer, maar ik heb er nog ff geen zin in. (ikke selluf doen :lol: )

als tip: het boekje van annie mg schmidt, floddertje, helemaal kaal.

leuk boekje, ik eis ook ijs :mrgreen: (en haalt en waterijsje uit de vriezer, de jeugd slaapt nog, dus geen gezeur)