Luna is bang voor de babyfoon
wij hebben een babyfoon waardoor je kan terug praten
dat terug praten hebben we een paar keer geprobeerd maar toen werd ze zo angstig (zat wel 1 van ons bij terwijl de ander er door praatte)
maar nu is ze dus soms gewoon bang voor dat ding ook zonder dat we erdoor praten :?
dan zit ze angstig naar dat ding te kijken en zegt ze papa of mama (echt op zo’n manier alsof wij in dat ding zitten ofzo)
af en toe gaat het vrij goed met haar angst voor de babyfoon maar soms moet ik echt dat ding van haar kamer halen voor ze wil gaan slapen
:shock:
nu vanmorgen was ze bij mij op de slaapkamer en de ontvanger stond aan
ik was even in haar kamer gegaan deuren stonden allemaal open dus ze kon mij ook normaal horen
hoor ik opeens een gil en komt ze naar mij gerend papa eng :eh:
ik: papa is werken
zij: papa eng
ik: wat hoorde je dan
zij: wijzen naar de babyfoon papa eng
:?
hoe kan ik haar nu leren dat dat ding niet eng is?
en dat wij er niet inzitten?
de telefoon vind ze niet eng
MIsschien als ze beneden is ook beneden neerzetten?
Ik zou em iig niet weghalen als ze niet wil slapen want daarmee bevestig je eigenlijk dat hij eng is. En misschien kun je het beneden voordoen, zo van: kijk, als ik dit indruk en hier in praat, hoor je het in deze!
we hebben geprobeerd te laten zien idd dat als je door de een praat je het bij de ander hoor, maar als je de ontvanger en zender te dicht bij elkaar houd gaat hij vreselijk piepen
Gewoon die funktie niet gebruiken is ook een optie :mrgreen: Wij gebruiken hem nu pas eigenlijk sinds een par maanden heeeeeeeeeeeel af en toe denk ik. Verder zet ik altijd de ontvanger uit op het moment dat de kleine wakker is, dus kan het ook niet perongeluk gebeuren.
Het is een leuke gadget, maar veel heb je er op deze leeftijd ook niet aan. Het is niet zo dat mijn man er eentje op zak heeft en dat ik van alle plekken uit het huis kan vragen om koffie :lol: mmmmmmmm ideetje
ze is dus ook bang als we die functie niet gebruiken
mmmmmmmmmmmmm waarom zet je hem dan niet gewoon hoog op de kast en zet er voor mijn part iets voor zodat ze hem minder ziet ? Zet er een knuffel tegen ofzo. Gaat vanzelf over lijkt me, ze is nog zo klein , ze blijft vast niet de rest van haar leven bang voor de babyfoon
Ik zou hem niet weghalen idd, maar hem minder zichtbaar maken. Allebei geholpen dan toch ?
Ik zou die functie niet meer gebruiken dan en die ontvanger op haar
kamer lekker uit het zicht zetten. Bovenop de kast achter wat knuffels
ofzo…
ze heeft helaas maar 1 stopcontact in haar kamer
nu staat de babyfoon op haar bed (ze heeft een hemelbed en je kan door het stof heen kijken) dus als ik daar een knuffel bij zet wilt ze natuurlijk die knuffel hebben :?
zet ik hem lager bij het raam heb ik de kans dat ze eraan gaat zitten :?
anders maar even een paar maandjes nog doorbijten en de babyfoon op haar nieuwe kamer wat onzichtbaarder opstellen
bedankt voor het meedenken iig :-*
Met een verlengsnoer? Of onder haar bed?
Het eerste waar ik aan dacht:
Is die babyfoon sowieso nodig? horen jullie haar niet als jullie in bed liggen of in de huiskamer zitten?
Kan je niet zeggen dat als er wat is dat ze dan naar papa en mama moeten komen?
ja die babyfoon is helaas nog nodig
ik heb Luna iets te goed ingeprent geloof ik dat ze haar bed niet uit mag komen :oops:
en als ik beneden zit dan hoor ik haar echt niet
in de vakantie wil ik wel gaan kijken of ik haar zover krijg dat als ze wat wil drinken oid dat ze dan gewoon zelf haar kamertje uitmag om in de douche wat te drinken te pakken
@Madre wrote:
Het eerste waar ik aan dacht:
Is die babyfoon sowieso nodig? horen jullie haar niet als jullie in bed liggen of in de huiskamer zitten?
zo oud is ze toch nog niet ??
Mijn dochter komt ook haar bed niet uit hoor gelukkig maar !!
@charity wrote:
@Madre wrote:Het eerste waar ik aan dacht:
zo oud is ze toch nog niet ??
Mijn dochter komt ook haar bed niet uit hoor gelukkig maar !!
Mijn zoon komt gewoon uit bed en gaat de trap op en af. Dat hebben we hem expres aangeleerd. Juist om dit soort dingen. Als hij bang is hoeft hij neit eerst te huilen tot dat ik hem eens op haal, nee hij komt gelijk naar ons.