BANG in het DONKER

Mijn zoon van 3 is bang in het donker.Voordat we naar boven gaan zeggen we eerst nog even en dan gaan we gaan douchen en naar bed.

Dan komt hij al bij je zitten en wil dat hij je hand vast houd. Als we dan gaan douchen en aankleden daarna gaat in zijn bed zitten en lezen we hem voor.

Als we dan gelezen en even bij hem hebben gezeten dan gaat mijn man of ik weg en laten het licht op de overloop aan en zijn deur open. Maar je gaat de kamer uit en hij begint al te huilen. ALs je dan weer teurg gaat knijpt hij in je hand en wil bij je kruipen en bibbert.Als je dan weer even bij hem zit is het goed maar ga dan niet weer de kamer uit want dan begint het weer opnieuw.



Hij is echt bang. Weten jullie wat ik hier aan kan doen.



groet anita

Wij hebben zo’n nachtklampje van Ikea (zo’n spookje) gekocht en dat werkt bij ons erg goed.

Is niet zo’n zwak lampje en toch ook niet hinderlijk.



Succes, want het is niet niets als je kleine ineens bang word. :-*

dave is ook bangig in het donker…

wij hebben voor zijn verjaardag die glow in the dark nijntje gegeven…

nu is het iets minder…maar zodra de deur van zijn kamertje dicht gaat en het dus op nijntje na helemaal donker is…komen er toch wel traantjes…

maar ja na een paar minuutjes slaapt hij…dus laten we het maar zo…

Yoni heeft zelfs heel lang met groot licht geslapen. Tot wij op bed gingen. Ze was zo ontzettend bang in het donker, raakte helemaal in paniek. Ze heeft het ook altijd vreselijk gevonden als de deur dicht was. Nog. Nu heeft ze alleen nog een nachtlampje aan en 's nachts is het licht in de badkamer aan.

mmmmmmmmmmmmm ik heb het dus juist andersom. Hier wordt heel slecht geslapen met licht, dat is onhandig :roll: Een lampje kan je nog aandoen, maar het ff pikkedonker maken is vaak lastiger. Wij hebben wel rolluiken dus dat is thuis prima, maar ergens anders is het regelamtig vroeg wakker! Maar ja, dan ben ik er meestal niet bij :mrgreen:



Als we gaan slapen zegt hij ook altijd, “MAMA EVEN LEKKER DONKER MAKEN” :roll:



Hier is het gelukkig geen kwestie van bang zijn maar van voorkeur. Lijkt me niet leuk als je kleine opeens echt bang wordt… ik zou inderdaad met de deur op een kier gaan werken en licht aan op de gang. ZO heb ik ook jaaaaaaaaaaaaaaren geslapen hoor, met licht aan op de gang, ik was ook zo een held :lol:

Een lampje zou denk ik ook niet helpen als hij de deur open met licht op de overloop ook al niet accepteert.



Hij is 3 jaar, dus ik neem aan dat je al redelijk met hem kunt praten, misschien eens vragen waarom ie altijd huilen gaat in bed?



Hebben jullie wel een rustig ritueel, zonder drukke spelletjes of enge verhalen? Mijn zoon ging rond zijn 2e opeens moeilijk slapen totdat we erachter kwamen dat het kwam doordat we vanuit een boekje de namen van dingen aan het oefenen waren vlak voordat hij naar bed ging. En ik vond het onder de noemer rustig voorlezen vallen. Toen we daar mee stopte, maar gewoon voorlezen zonder interactie van zijn kant, ging het prima.

sinds een weekje of 1,5 kan hij de schakelaar omzetten…

dus voor hij gaat slapen…mag hij het licht in zijn kamertje uitdoen…

(hij heeft dan wel zijn lichtgevende nijntje vast hoor :wink: )

dan gaat hij in bed en blijft dan liggen…ook als we de deur dicht doen.

af en toe een euh grommetje :mrgreen: