Onze zoon is nu 2 weekjes oud, als we hem in het badje willen doen dan is het hard huilen. Ook als we met een washandje hem wassen. Ik vind het vervelend te zien dat hij het wassen niet leuk vind. Hij schrikt ook erg als ik een nat washandje over zijn gezichtje of buikje laat gaan. Hij lijkt echt wat bang te zijn voor water.
Heeft er iemand een tip, waardoor het wassen leuker ‘zonder huilen’ zal zijn?
misschien eens een tummie tub proberen hier in krijgen ze het gevoel van veilig in de baarmoeder te zitten
Jade had ook dat ze begon te schreeuwen… tot dat we het water wat warmer deden.
ze vond het gewoon te koud :oops: dus krijgt ze nu warm water ipv babytemperatuur en ze vind het heerlijk, ze wordt boos als we haar eruit tillen :mrgreen:
Onze oudste huilde ook in het badje… totdat ze in de tummie ging. Dat vond ze heerlijk. Later vond ze het heerlijk om mee te gaan onder de douche. Kun je ook al proberen.
arielle vond het ook erg eng, nu al een stuk minder. Ik begon met minder water in het badje doen. Haar te vertellen hoe lekker het badje is, bij het wassen de eerste weken zorgen dat er geen water op het gezichtje/in de oogjes kon komen. Daarna heel af en toe een drupje water ‘per ongeluk’ over het gezichtje te laten rollen en dan te zeggen ‘hee dat is water over je gezichtje! dat geeft niets!’ en blij te praten en te lachen en dan steeds ietsje vaker/meer. Nu wil ze al met haar achterhoofd/oren in het water als ze op d’r rug ligt, hoef haar nog maar met 1 hand vast te houden; ze ddrijft zelf. Spat ze zelf het water op, dat komt ook wel op haar gezicht. Dan knippert ze en lacht ze en gaat ze weer verder met haar gespartel en gespat!
Het kost wat tijd, moeite en geduld en ze gaat dus elke avond in het badje, ook al is het maar 5 minuten, het hoort bij haar bedtijd-routine.
Bij ons hielp het door gewoon heel (overdreven) blij tegen haar te praten en zingen… :shifty: …als mama zo gek doet…zal het wel leuk zijn…dat gekke natte water…ha ha en nu spartelt ze als een gek en vindt het hartstikke lekker.
En mams maar zingen “spetter spetter spater lekker in het water”:lol:
En rustig aan in het water doen zodat hij een beetje kan wennen.
J vindt het badje ook niet zo’n succes. We legden hem wel vaak tegen de rand aan voor steun, dat hij niet het losdrijvende idee had zeg maar. En idd met zijn billen desnoods beetje de bodem raken dus niet teveel water. J vond het water juist al snel te warm.
De eerste keer onder de douche was ik om. Ik dacht dat hij dat ook eng zou vinden, dat stromende water, maar hij vond het heerlijk! Zelfs zijn tong uitsteken voor een drupje water! Nu gaat J met ons in bad of onder de douche, kleine badje staat er nog maar we vinden het andere alle drie leuker :lol: .
dana vond het ook vreselijk. tot de kraam zei dat ik haar voetjes de kant moest laten aanraken. dus een stukje naar het voeteneind toe. en ik heb toen een zacht soort matrasje gekocht speciaal voor in bad. en dat was helemaal goed :thumbup: je kunt het oa kopen bij de prenatal.
en ik gebruik een gewone termometer en het badwater is hier minimaal 36,5 en maximaal 38 graden.
Tygo vond als baby het badje alleen fijn als hij met zijn kontje de bodem kon raken. Altijd heel weinig water in het badje gedaan.
en ook altijd iets warmer dan babybad temperatuuur
Bedankt voor de tips.
Gisteravond begonnen met weinig water in het badje zodat de billen op de bodem rusten. Dit leek goed te werken, ging stukken beter, ben er ook achter dat hij het water liever een beetje koel heeft dan wat warmer.
En de tip met de gewone thermometer is ook een goede, is een stuk duidelijker.
Stijn vond het badje ook niets…ik raakte daar ook verkrampt door kon echt niet ontspannen als ik hem in bad moest doen. Vuistjes waren heel strak dicht en hij lag echt te kijken wat maak je me nou. Douche vond het daarentegen heerlijk wou zelfs onder de douche aan de borst :lol: . Nu allang geen bv meer en nu in het nieuwe huis in het grote bad in de badring is op termijn misschien ook wel een idee ;-).
Ik denk dat de suggestie van heel possitief praten tegen je kindje een hele goeie is. Ik was daar toen denk ik nog iets te labiel voor