Bang en onzeker.....

Ja, daar ben ik weer een keertje…



En we zijn zwanger … 5 weken en 5 dagen om precies te zijn.



Tot nu toe ben ik nog geen 1 keer zo lang zwanger geweest zonder complicaties, maar ik vertrouw het niet… :shifty:



Ik voel mij wel zwanger, maar naar mijn idee en gevoel heb ik te weinig last van zwangerschapskwaaltjes.



Dat komt omdat ze niet toenemen in hevigheid.

De vorige keren dat ze niet toenamen in hevigheid, was het vruchtje dus weer gestorven en volgde een miskraam.



Daar ben ik dus nu ook weer bang voor… en nu weet ik wel, elke zwangerschap hoeft niet hetzelfde te zijn, maar toch… ik ben er gewoon erg onzeker over. Vooral omdat ik niet meer misselijk ben…??

Meid ik was ook nooit misselijk en toch zwanger dus blijf erin geloven!!



Tans

gefeliciteerd mirantje…probeer positief te blijven ook al is het erg moeilijk…ik weet eigenlijk niet eens waar ik over praat ben nog nooit zwanger geweest maar wens je sterkte.



gr marientje

hey lieve mirantje, leuk zeg dat je zwanger bent, gefeliciteerdmeid!!

Toch gelukt.

Maar ik kan best begrijpen dat je even in onzekerheid zit en je helemaal nog niet volop geniet. Is ook de angst he?



Ik hoop dat deze zwangerschap nu es goed verloopt meid, en je na ong 9 maand een mooi kindje ter wereld mag brengen,!



Succes en alle goeds lieve mirantje.

iig gefeliciteerd met je zwangerschap en de onzekerheid ken ik hoor.ik heb helaas 2 mk’s achter de rug dus bij een volgende zwangerschap heb je toch zo iets van gaat het wel goed?help ik voel niets etc… jekent het wel,maar probeer er wel van te genieten meid.



groetjes annie

Hé Bianca!! :smiley:



Dank voor je lieve woorden!



Ik ben een beetje aan het rondneuzen, want ik ben (weer) een tijd niet geweest.

Ik zie dat jij al die tijd toch nog actief op het forum bent.



Dat vind ik erg knap van je hoor… Zoals je gemerkt hebt, kom ik alleen maar als er daadwerkelijk wat speelt :lol:



Als je wilt, vertel eens in het kort hoe het er nu bij jullie voor staat? Heb je al hulp van een gyn? Zijn er inmiddels andere pogingen ondernomen of wil dat misschien zelf (nog) niet?



Ik had van de zomer al een verwijzing van mijn HA gekregen voor de gyn, maar ik had helemaal niet de zin en de behoefte om daar een afspraak voor te maken…

Vorige maand heb ik dan eindelijk eens gebeld voor een afspraak en 5 december moet ik er nu naar toe.



Het toeval wil nu dus dat ik zwanger ben. mocht dat nog steeds zo zijn als ik daar naar toe moet, dan ben ik bijna 8 weken endan kunnen ze gelijk de boel controleren. Wat dat aangaat ben ik nu wel blij met die afspraak.



Maar het vertrouwen dat het goed blijft gaan is nog ver te zoeken. :expressionless:



Maar ik hoop dat het bij jullie nu ook eens raak is hoor! Het mag wel eens tijd worden ook.



Ik heb trouwens door de tijd heen wel regelmatig aan je gedacht. Ik vroeg mij af hoe het met je zou zijn, maar ik had de moed niet om op het forum te komen… :frowning:

hey meid voel je niet schuldig hoor dat je aanwezig bent als het jou uitkomt en als jij er behoefte naar hebt, daar is het forum voor.

Ik ben er wel es veel en dat zullen ms anderen weer vreemd vinden.



Wat betreft mij? Ik weet eigenlijk niet in hoezeer je op de hoogte bent,



je wist van missed abortion af toch die ik had afgelopen februarie na 13 week zwangerschap?

En de rompslom die dit met zich meebracht?



Nu ja ik weet iig de pijn en de hartklachten dat kwam van een b12 tekort en niet van een psysch iets of wat dan ook ,



ik ben nu aan de injecties en daar voel ik me goed op, ik blijf deze nu altijd krijgen maar das niet erg.



Ik ben niet doorverwezen naar een gyn, hoewel ik dat in januarie es aan ga kaarten voor een gesprek enzo.

De vermoedelijke miskramen kan komen door de negatieve bloedgroep die ik heb, waar ik nu een anti d injectie voor heb gehad en de b12 tekort , maar die is nu ook op pijl.

Nu is het afwachten.



In maart ben ik aan de pil gegaan en in aug zijn we gestopt en sinds die tijd gaan we er weer voor, dus we zitten nu in ronde 5 en we zien wel,



ik heb nu sinds de pilstop een idiote cyclus dus ik heb voor me zelf zoiets van als we in januarie niet zwanger zijn wil ik naar de ha vor een verwijzing naar de gyn.



Zo dat is zon beetje in kort mijn gedoetje hihi



Maar meid ik hoop voor jou dat het goed gaat hoor, als ik jenaam lees denk ik he ze is er weer even zien!! Ik volg je verhaal en hoop dat het nu goed blijft gaan!! Maar dat weet je ook wel!!

Succes en kop op meid!

mirantje van harte meid. ik was bij deze twee zwangerschappen ook nergens last van. voelde niks . en toch zwanger het kan echt. probeer er van te genieten… al begrijp ik je wel hoor. je hebt ook best veel meegemaakt nu.

bedankt voor jullie felictaties!



@Bianca; ik ben ook rhesus d negatief, maar dat is bij mij niet de reden dat het niet wil(de) lukken…



Ik ben inmiddels natuurlijk ook bijna 1½ jaar verder na mijn eerste zwangerschap en er zijn inmiddels ook een aantal dingen aan het licht gekomen :evil:



Ik heb het niet zwart op wit op papier en ik ben bang dat ik dat ook nooit zal krijgen, maar deze hele ellende, heb ik vermoedelijk te danken aan de gyn die mij zo nodig moest curreteren :x

Ik heb zelf altijd in een artsenpraktijk gewerkt, dus dan ben je al gauw veel wijzer :wink:



Weet je nog dat ik maanden met buikpijn heb gelopen? En dat ik terug naar die gyn ging en dat die het hele verhaal afdeed met een blaasontseking?

Nou…, onderzoeken die ik dus zelf uitgevoerd heb in de praktijk, laten geen spoor zien van een blaasontsteking :naughty:



Na een maand of 7 is die buikpijn geleidelijk verdwenen en vanaf die tijd ben ik dus een paar keer heel kort zwanger geweest, maar nooit langer dan 5 weken.



Om een lang verhaal kort te houden, denken we dus dat die gyn mij flink beschadigd heeft. Dat verklaard ook dat abnormale bloedverlies wat ik heb gehad tijdens en net na de ingreep. Ik ben toen nogal wat verloren, want ik had gelijk bloedarmoede en ik bleef weken erna nog bloed verliezen wat zogenaamd ‘normaal’ was. Dat is dus helemaal niet normaal (weet ik nu pas)



Maar ik ga natuurlijk niet meer naar die gyn toe :snooty: O nee!!

Hai Miran,



ik feliciteer je toch want het is dus wel een klein mijlpaaltje dat je de 5 weken voorbij bent. Ik hoop dan ook dat dat een goed teken is en dat de kleine een fijn plekje heeft gevonden.

De onzekerheid die je voelt kan ik me zeker voorstellen en misschien is het idd een optie een (andere) gyn te vinden om eens te kijken of je ene afspraak kunt krijgen voor een vroege echo?

hey miran,



rottig hoor dat je gyn zo met je om is gegaan, op een manier die niet juist is.

Ik heb zelf weinig bij een gyn gelopen . Ben 2x gecureteerd dat wel, maar dat moest ook, want ik had een bm-infectie enzelfs ik, die een leek is kon op de echo zien dat het erniet rustig uit zag op de echo.



Hopelijk gaat het je nu goed, en krijg je een andere gyn die je helpt.

Ms kun je ons op de hoogte houden, k ben nl erg aagje :wink:



Suuces en alle goeds!!! :thumbup:

Hahahaaaa… :lol: Mezelf kennende blijf ik hier komen zolang het goed gaat. Gaat het weer fout, zal ik dat melden, maar ik denk dat ik daarna weer weg ben.

Sorry, maar ik vind het dan moeilijk om op het forum te komen, ook al zijn de berichten steunend.

Trouwens… wat heb jij veel berichten zeg :shock: :shock: :shock:



Niet normaal meer :lol: Volgens mij heb je er een 2de baan aan hier :wink:

Hé Mirantje,



Ik feliciteer je toch hoor… je bent zwanger en zolang het tegendeel niet bewezen is blijf je dat ook gewoon!! Het is je van harte gegund en vooral dat het nu eens goed blijft gaan. Als straks het hartje klopt (dat zou je volgende week al op een echo moeten kunnen zien), dan is de kans op een mk al weer een heleboel afgenomen. Dus als je onzeker blijft toch eerder een echo vragen hoor, dat kan zeker als je al eerder mk hebt gehad. Ik hoop en bid dat het goed mag blijven gaan deze keer!



Liefs,

Maja

Hé Maja,



Hoe is het met jou?



Over 2 weken, op 5 december, moet ik naar de gyn. Die afspraak had ik al staan om te kijken waarom het nou maar niet wil(de) lukken. Ik had die afspraak dus al gemaakt voordat ik zwanger was en die laat ik nu ook gewoon staan, want ik wil inderdaad weten hoe ik er dan voor sta.



Als het goed blijft gaan, ben ik 5 december 7 weken en 5 dagen zwanger. dan moet er een hartje te zien zijn ( als het goed is) Reken maar dat ik dan zenuwachtig ben hoor… :lol: Oeh!



Ik zal dan natuurlijk ook daar mijn verhaal doen en dan maar afwachten of ik medisch word, maar dat zal wel niet.

Hoi Mirantje !!!



Wat ben ik blij om dit goede nieuws te lezen zeg !!! Ik ga dan ook knoert-hard voor je duimen dat het deze keer helemaal goed gaat allemaal !!!

Dat het spannend is kan ik me voorstellen, ik zou ook de minuten zo’n beetje aftellen tot je kan zien of het ook echt goed is … ik hoop het zo voor jullie. Ik vind het toch heel knap hoe je er mee omgaat, en je hebt hele mooie sieraden op je website. Knap hoor.



Ik hoop dat ik je snel mag volgen … ik ben nu ook druk met allerlei andere dingen en daar voel ik me erg goed bij, maar toch blijf je die paar momenten per maand ermee bezig … je kunt het nooit echt stop zetten…



Ik duim iig voor je!



Groetjes!

Deetje

Hé Deetje!!



Jou miste ik nog!! :mrgreen: maar ook nog actief op het forum dus!



Bedankt voor je compliment en goed van je dat je ook iets hebt gevonden om mee bezig te zijn!

Natuurlijk blijven die momenten dat je er toch (weer) mee bezig bent. dat is ook heel normaal.

Ik kon het dan ook niet uitstaan als mensen tegen mij zeiden dat ik er dan toch teveel mee bezig was :evil: Slaat nergens op… iemand die zwanger wil worden, is er tenminste 1 moment in de periode toch mee bezig… “word ik wel of niet ongesteld deze week”



Als ik niet zwanger was geweest, was ik deze aankomende maand gaan kijken voor een pottenbakkersoven voor mijn sieradenhobby. Er is een vrij nieuw product op de markt waarmee je vrij eenvoudig mee kan zilver- en goudsmeden, maar daar heb je dus zo’n dure oven voor nodig :wink:



Die komt er ooit nog wel, maar als deze zwangerschap goed blijft gaan, dan moet de oven uitgesteld worden, want ik kan niet beide bekostigen :wink:



Maar mocht het fout gaan, dan heb ik gelukkig wel iets waar ik mij dan weer in kan storten.



Ja… het is spannend voor ons… en hoewel ik erg onzeker ben, heb ik toch ook het gevoel dat het nu wel goed is. laten we het maar hopen, want ik word er ook niet jonger op. In januari word ik al weer 36… dus mijn biologische klokje begint ook aardig door te tikken.



Maar ik durf nog geen balkje met de lengte van mijn zwangerschap neer te zetten… :oops: Ik wil eerst bij de gyn geweest zijn :shifty:

Hey meid toch, ik vindt het zo naar te lezen dat je niet echt nog kan geniete, ik kan het me wel ontzettend goed indenken hoor.

Ik hoop dat als je bij de gyn bent, en de bevestiging er is, dat er een kleine last al vast van je schouder valt.

En dan bij een nog weer volgende controle, je helemaal vertrouwd op het hummeltje en je lichaam!!

Het moet goed gaan, echt meid het moet!!!



Kop op he!!!? Houd je taai hoor!!!



Liefs van mij. :-*

Hé Mirantje,



Ik snap heel goed dat je nog onzeker bent hoor. Toch geloof ik dat je eigen gevoel en intuitie heel belangrijk zijn… ik hoor zo vaak van vrouwen die een mk gehad hebben dat ze eigenlijk al wisten dat het niet goed zat. Dus als je nu een goed gevoel hebt, dan is dat al heel wat! En bij 7 weken en een beetje kun je zeker een hartje zien hoor, ik zag een kloppend boontje bij 6w2d. Dus hou nog even vol… je krijgt vast een heel mooi Sinterklaaskadootje.



Bij mij alles goed hoor. Inmiddels al over de helft van de zw.schap en alles loopt prima. Ik zet er maar geen tikker onder, kan me voorstellen dat het best pijnlijk kan zijn. Ik hoop van harte dat jij snel de jouwe durft aan te maken en dat het allemaal goed mag gaan.



Liefs,

Maja