bang dat ze na fles met BV de borst niet meer wil

Hallo allemaal,



Noémi is nu 7 weken, en ik hoop haar nog lang volledige BV te kunnen geven. Nu heb ik een kolfapparaat en net voor het eerst wat voeding gekolfd. T voelt eigenlijk niet zo goed, ik ben er geloof ik nog niet zo aan toe dat mijn kleine meisje door iemand anders gevoed kan worden :shifty:

Ik ben ook zo bang dat ze als ze eenmaal de fles heeft gehad (met afgekolfde melk) ze de borst niet meer wil, omdat uit de fles drinken een stuk makkelijker schijnt te zijn.

Wie heeft er ervaringen met en BV geven en de fles, blijft de kleine wel gewoon de borst pakken? Wanneer begonnen jullie met het oefenen met de fles? Hoe voelde het voor jullie dat iemand anders de fles kan geven?



Veel vragen zoals jullie zien :smiley:

Ik ben gelijk met 4 weken begonnen omdat ik juist bang was dat hij de fles niet zou pakken al siklater zou beginnen. Ik ben begonnen met kleine beetje uit de fles (omdat ik noggeen volledige voeding gekolft kreeg) en gaf borst direct erna. Zelfs dit gaf geen verwarring!

@Esther83 wrote:

Ik ben begonnen met kleine beetje uit de fles (omdat ik noggeen volledige voeding gekolft kreeg) en gaf borst direct erna. Zelfs dit gaf geen verwarring!




Heb ik hier ook gedaan en hier ook geen verwarring.

Ik vond ook dat Fieke zo goed haar best had gedaan aan de fles (die ze 3 weken weigerde :roll: ) dat

ze na de fles even de borst kreeg.



Kolven vond ik zelf ook heel onwennig de eerste paar keren maar ik had snel de handigheid

te pakken.



Het geven van de fles door iemand anders vind ik wel heel moeilijk, maar als ik zie hoe dat Papa,Opa

en Oma van genieten kan ik ook weer heel erg genieten.

Verder zullen ook weinig mensen Fieke de fles geven, want dat vind ik gewoon niet prettig.

Straks als ze naar t kdv gaat wanneer mama weer moet gaan werken zal ze toch uit n fles moeten

drinken.



Heel veel succes met de beslissing nemen :-*



Liefs Viola

Ik ben ook al vroeg begonnen met het geven van de fles en ik kan je nu ruim 3 maanden later vertellen: je (.)(.) blijven het lekkerst hoor!



Daar komt het namelijk altijd met de juiste themperatuur uit en bovendien is het dan lekker vers, dus ook al heeft Jasper heel veel honger: hij zou altijd een halflege borst boven een volle fles kiezen, ook al betekend dat dat hij heel hardvoor z’n eten moet werken :mrgreen:



(wanneer ik er niet ben, drinkt hij overigens wel netjes uit de fles :slight_smile: )

Je kunt er voor zorgen dat het drinken uit de fles niet veel gemakkelijker is, door bijvoorbeeld een anti-lek-speen te nemen. Hier moet een kindje veel harder aan zuigen (Leonie kreeg er zelfs niets uit :shifty: ), voordat er melk komt. Neem sowieso een speen nr.1, dat gaat het moeilijkst.

Je kunt ook kiezen voor een fles die de borst nabootst, zoals een Tommy Tippee. Maar waarschijnlijk zal je kleintje direct weten dat drinken bij mama toch het fijnste is :inlove:

Nou ik heb het net geprobeerd, papa mocht voor het eerst een flesje geven. Hij vond t geweldig en ik vond t echt niet leuk :shifty:

Noémi dronk vrijwel direct uit de fles (Avent speen1), echt zonder problemen, had ik niet verwacht.

Daarna mocht ze nog even lekker aan de borst :smiley: Ik ben nu wel blij te weten dat ze een fles pakt als het nodig is, maar ik geloof dat ik t zolang t niet nodig is liever live doe.

Tjonge ik had toch niet gedacht dat ik daar zo emotioneel op zou reageren, best suf van mezelf eigenlijk…

Nou suf, dan heb je er hier nog één… Ik vond het VERSCHRIKKELIJK, heb met tranen in mijn ogen zitten toekijken. Achteraf gezien mag ik al lang blij zijn dat ze de fles pikte, maar goed, leuk vond ik het niet! :? :hug:

Ach :hug: Emo zijn mag altijd, niks suffs aan! Maar trek het je niet te veel aan hoor: Tot een week of 10 is het volgens mij reflex, dus dan hebben ze niet eens door waarop ze zitten te sabbelen :wink: . En zoals Biebels al zei: er komt een moment dat je blij bent dat ze ook de fles pakt! Tot die tijd gewoon af en toe blijven oefenen, zodat ze het niet verleert, verder gewoon bij je (.)(.) houden :-*

Maar het is volgens mij wel belangrijk om regelmatigte “oefenen”. Nu de fles pakken wil niet per degintie zeggen dat hij/zij het over 2 maanden weer goed pikt.

bedankt voor jullie reacties!

Ik zal inderdaad toch maar af en toe even blijven oefenen met de fles, t kan toch altijd van pas komen.



Ze heeft nu 2 nachten doorgeslapen :dance: :dance: geweldig! Ik werd alleen wakker van bijna exploderende borsten hahaha :mrgreen: