bandenpijn vroeg in de zwangerschap

Hey allemaal,

Ik ben nu ruim 9 weken zwanger, maar ik heb al bijna vanaf het begin last van bandenpijn. Ik kan niet langdurig staan/lopen. Zitten gaat wel, maar dan met een makkelijk zittende broek/rok. Heb ik een spijkerbroek aan, dan wordt het al wat lastiger (dat laatste is sinds de laatste week).

Kan dit, zo vroeg in de zwangerschap? En is het normaal dat je daar heel erg moe en misselijk bij voelt?

Ik krijg zelfs al bandenpijn als er driftig gesproken wordt, of als ik veel moet lachen. Echt raar…

Nog even voor de goede orde, als het er gewoon bij hoort dan vind ik het alleen maar prima! Ik ben echt hartstikke blij met deze zwangerschap! Maar ik vroeg me gewoon af of er niet iets anders aan de hand is…

Thanks, Do

Ik had het in deze zs ook zo vroeg. NIet in de mate die jij beschrijft, maar het was er wel degelijk. Ik vond het ook zo vreemd, maar hoorde het later ook van andere zwangeren!

Enne…gefeliciteerd!!

das niet fijn do,

maarre hoe voelt bandenpijn eigenlijk?

liefs wienie

Hallo,

Ik ben nu bijna 7 weken en heb daar ook erg last van. Tenminste als het is, wat ik denk dat het is.

Voelt het als een druk in je onderbuik, waarbij je geen tegendruk kunt velen (bv. een broek of riem, die je buik terug naar binnen drukt)?

Ik ben ook heel erg benieuwd of dit normaal is. Aangezien wij pas een week weten dat ik zwanger ben en diezelfde nacht op vakantie zijn gegaan, heb ik nog geen gyn. of verloskundige gesproken.

Hopelijk kan ik deze week wel al terecht, want ik heb ladingen met vragen.

(is het echt…echt, hoever precies (ben altijd erg onregelmatig geweest), die druk normaal, zit het wel op de juiste plaats (niet buiten baarmoederlijk), do’s en dont’s)

Kortom ik ben ook heel benieuwd of er meer mensen zijn, die deze gevoelens herkennen.

Groetjes van Anke

Ik heb ook veel bandenpijn gehad vanaf het begin van mijn zwangerschap… Zolang het geen krampen zijn is er niets aan de hand…

Ik had veel pijn bij lopen en wisselen van houding… Het is ook niet gek… Je baarmoeder maakt een groeispurt nu!!!

Moeheid en misselijk zijn typische zwangerschapskwaaltjes!!

Ik heb er ook veel last van, kan geen uren meer door de stad lopen, dan kijg ik van die steken voornamelijk rechtsonderin mijn buik.

Het kan hoor zo vroeg, ik voel ze bijvoorbeeld als ik een nies of hoestbui heb.

Zo’n onverwachte beweging is lekker pijnlijk :roll:

ik had het ook behoorlijk vroeg in de zwangerschap, ik wilde een keer op staan van de bank, omdat ik het eten klaar wilde zetten.

en ineens had ik zo`n steek in mijn zij dat ik echt moest zitten, want het deed echt heel zeer werd er beroerd van, :frowning:

dus mijn vriend schrok zich een hoedje, en eiste van mij dat ik ging liggen en hij deed de rest wel.

heb er daarna nog 2 dagen last van gehad, en toen ik bij de VK was had ik hier over na gevraagt, en zij melde mij ook dat het bandenpijn was.

en dat het snel overzou gaan, en het klopte ook wel!!!

heb er nu geen last meer van, tja nu is het mijn rug hahahah :wink:

tja moet maar ff door bijten

begin er nu last van te krijgen…en ik ben nu 16 weken… tis voor mij een teken dat ik het iets rustiger aan moet doen… zit namelijk midden in een verhuizing en verbouweing…

tis echt een vervelend gevoel…

Hey hallo

Ik had t ook al heel vroeg en met een week of 12 werd t minder en merk nu dat t weer wat terug komt …

groetjes

hey

ook ik herken dit bij me eerste had ik nergens last van maar bij me tweede al met een week of 10 ben nu 17 weken en het blijft .

alleen maarzwangerschaps broeken ziitten lekker .

lachen hoesten niesen lang lopen het gevoel blijft.

maar aan de andere kanst denk ik maar zo voel dat me baarmoeder flink aan het werk is voor me kleintje

ik heb dit nu al en ben nog maar pril zwanger, als ik mij tevlug omkeer in mijn bed of rechtsta krijg ik zo een pijnscheut. :?

Had ik ook al zo snel Liz! Dus blijkbaar kan het.

Nu heb ik het nog heel gauw, maar vandaag te horen gekregen dat de kleine in een snoekduik naar beneden gericht ligt. Dus wellicht mede daarom nu sneller last. (met zitten nu vooral. En lang staan, maar dat is door je grotere bm).

Dat heb ik inderdaad ook al sinds ruim 1,5 week! Soms die pijnscheuten in je buik als je een verkeerde beweging maakt, of hoest/lacht/niest, voelt een beetje alsof er een spierkramp in je kuit schiet, alleen dan in je buik…Na een paar seconden is het weer over, maar het doet best pijn. Verder al een tijdje behoorlijk last van mijn liezen. Dus ik denk dat je zeker wel zo vroeg al bandenpijn kunt hebben!

Groetjes,

Jippie

Oh, herkenbaar ja. Bij mij begon het vrij vroeg, maar ik heb een extreem zwakke rug dus dacht (en denk) ook altijd dat de pijntjes daar iets mee te maken hebben. Tegenwoordig gaat het gepaard met vreselijke pijnscheuten in mn lies, ik krimp dan echt in elkaar :(. Maar, het hoort er allemaal bij, volgens mijn gyn. En mijn gyn is mijn hoop in bange dagen, dus ik geloof hem :D.