Bamboe rolgordijnen, kun je die verven ?

Aangezien wij hele brede ramen hebben en dan nog even moeten doorsparen voor vouwgordijnen in ons nieuwe huis, zit ik te denken aan bamboe rolgordijnen. Die hebben we vroeger in onze studentenkamer ook gehad, lekker goedkoop :wink:

Bovendien gaan de standaard rolgordijnen maar tot 1.80 breed en wij moeten tot 2.40 breed.

In ons vorige huis hadden we ook dure vouwgordijnen en vinden dat toch het mooist maar dat kost tussen de 1000 en 1400 euro. En aangezien we net een grote verbouwing achter de rug hebben en er nog heel veel kosten op stapel staan, lijkt me dit een mooie tussenoplossing.

Nu vraag ik me af of je bamboe kunt verven, heeft iemand dit al eens geprobeerd ? Ik wil ze graag offwhite maken maar het lijkt me een erg lastige klus met een oppervlak van 2.40 x 1.80 en bovendien lijkt me dat de verf gaat bladderen of splinteren als je het gordijn steeds ophoog en naar beneden doet.

We hebben ook nog een kannetje LOOG in de kelder staan waarmee je poreuze houtsoorten lichter kunt maken. Maar ik heb ook geen idee of dat kan op Bamboe.

We hebben al kamerhoge vitrage, dus we zitten niet te kijk, maar hebben nogal last van de zon met die grote ramen.

Wat denken jullie, zou het kunnen wat ik wil ? Of weet iemand een andere goedkope oplossing ?

Ik denk wel dat het kan, alleen of je ze ertussenin goed kunt schilderen :think: Ik zou ze dan ook spuiten… Dekt beter en is een stuk makkelijker :slight_smile:

Hmm ja spuiten is een goed idee, alleen waar doe je dat ? Ik ben altijd bang dat ik van alles mee verf / spuit. En megagrote lakens heb ik ook niet… :think:

Hmm das wel lastig ja :think: Mijn vriend zegt trouwens dat het heel moeilijk is om bamboe rolgordijntjes mooi dekkend te krijgen omdat het rond is (volgens mij kan het best wel, maar goed…). Misschien kun je eerst een klein goedkoop rolgordijntje ergens halen (ikea, action) en die eerst proberen te spuiten of verven. Kun je meteen zien of het gaat bladderen.

Zowieso niet verfen volgens mij, maar spuiten.

Ik weet, dat je van die soort rieten stoelen, namelijk ook kunt spuiten. Verfen gaat bladderen.

Oud collega van mij heeft toen dr rieten stoelen gespoten, van wit naar zwart. Echt super geworden, en is nu al jaartje terug, maar zien dr nog perfect uit :thumbup:

Uhm, heb je, of heeft iemand, niet een schuur ofzo waar je ze neer kan leggen op de grond en dan spuiten? Of aan het plafond kan hangen?

@Karin2 wrote:

Hmm ja spuiten is een goed idee, alleen waar doe je dat ? Ik ben altijd bang dat ik van alles mee verf / spuit. En megagrote lakens heb ik ook niet… :think:

In de garage en dan plastic op de grond leggen???

@Karin2 wrote:

We hebben ook nog een kannetje LOOG in de kelder staan waarmee je poreuze houtsoorten lichter kunt maken. Maar ik heb ook geen idee of dat kan op Bamboe.

volgens mij is bamboe niet poreus en denk dus dat dat niet op gaat.

We zijn vanavond even op stap geweest en hebben bamboe rolgordijnen gekocht. We voelden ons weer even 20 toen we ze kochten voor ons eerste eigen huis toen ik nog student was !

We gaan ze inderdaad spuiten. We hangen ze aan de pergola en maken ze wit /whitewash. Zal best mooi worden denk ik. Als het klaar is, zal ik een foto maken.