Is het nu echt voor 3 tot 5 jaar? :think:
Mijn zoontje is er allang mee uitgespeeld en ik vind zelf de spelletjes best makkelijk.
De eerste keer doen is nog even denken, maar na een keer het gezien te hebben legt is ze zo neer.
Vinden jullie kids het nog leuk en met welke leeftijd kocht je het?
Ik heb het laatst van de speel-o-theek meegenomen, maar hier hetzelfde resultaat :eh: Noud vond alle spelletjes 1 a 2x leuk, maar daarna niet meer… Nu zat er ook een boekje bij met moeilijkere spelletjes maar daarbij was het hetzelfde verhaal. Hij sloeg ze of over of de lol was er na 1 keer af…
Ik heb een hele boel bambinoloco boekjes en het verschilt heel erg welke dat je hebt. Die van 3 tot 5 jaar zijn best wel makkelijk maar die van 4 tot 6 jaar is toch best moeilijk want ze moeten echt kunnen rekenen of goed kunnen lezen.
Anne heb ik gewoon meteen mini loco gekocht omdat ik de bambino versie al te makkelijk vond uitzien voor haar. De gewone loco gaat goed, en zit ze op boekjes tot 6 jaar.
Ik heb laatst Bambino-loco van Marktplaats gekocht en Lotte vindt het niet moeilijk, maar wel erg leuk. Ze pakt het steeds weer. De mini-loco pakt ze eigenlijk nog niet. Ik heb het idee dat ze daar de concentratie niet voor op kan brengen, want dat zijn 12 steentjes…
Groetjes,
Viratine
Ik gebruik voor Guus, net 3 jaar, de gewone mini-loco en dat gaat prima. Ik maakhet wel samen met hem en ga dus echt niet eerst bambino kopen. Met de gewone kan ik nog jaren vooruit en hij vindt sesamstraat, nijntje of Dora geweldig.
Dus … ik zou het NIET kopen maar ben een krent hihi.
Petri
Zoonlief heeft het gehad met zn verjaardag. Heb het 1 x in mn handen gehad en begreep er niets van hahahahha… Zat ook geen instructieboekje bij, maar goed, nog niet aandachtig bekeken. Als ik lees dat jullie peuters het zo gemakkelijk vinden (zoon heeft er nog niet mee gespeeld) moet ik toch maar eens verder kijken whahahaha…
Ojee…heb t gevraagd voor Tim zn verjaardag…hmm ben benieuwd of ie het krijgt en daarbij wat ie er van vind…
Ons zoontje van net 4 jaar vindt het erg leuk hoor. Hij is gewoon een gemiddeld kind. Sommige boekjes zijn eenvoudig, maar ook veel boekjes met rekensommetjes en letters, die hij echt samen moet doen. Tja, niet alle kids zijn hoogbegaafd. :mrgreen: Ik vind het opvallend, dat boekjes van 4 tot 6 jaar door zulke jonge kinderen al als makkelijk wordt gezien. Loco heeft jarenlange ervaring en gemiddeld zal de leeftijdsaanduiding echt wel kloppen.
Wawa welke boekjes heb jij dan?
Wij hebben de consentratie spelletjes en op de boerderij. Dit zijn boekjes van 3 tot 5 omdat de bambino loco dat ook is.
Mijn kind is niet hoogbegaafd, maar als hij een keer heeft gezien welke twee plaatjes bij elkaar horen, dan onthoud hij dat.
Opzich maakt het toch niet uit dat ze het snel doorhebben. Kinderen leren door herhaling en het is goed voor hun zelfvertrouwen als het zonder teveel hulp zelf lukt! (ze moeten zich natuurlijk niet direct gaan vervelen… dan is het echt een ander verhaal)
@stillewater wrote:
Wawa welke boekjes heb jij dan?
Wij hebben de consentratie spelletjes en op de boerderij. Dit zijn boekjes van 3 tot 5 omdat de bambino loco dat ook is.
Mijn kind is niet hoogbegaafd, maar als hij een keer heeft gezien welke twee plaatjes bij elkaar horen, dan onthoud hij dat.
De boekjes die hij makkelijk vindt:
Wat hoort bij elkaar? nummer 2
Op de boerderij
concentratiespelletjes 1
Het boekje dat hij moeilijk vindt:
Ik kan rekenen (sommetjes 4+2= en dan de cijfers zoeken) -> 4 tot 6 jaar
In de winkel zijn nog een aantal moeilijke Bambinoboekjes, maar ik wil niet steeds teveel van hem vragen. Dus die zijn mooi voor over een half jaar of jaartje. Hij heeft ze wel bij een nichtje gedaan.
Mischa vindt de boekjes van 3-5 jaar ook absoluut niet moeilijk. Maar…hij vindt ze nog wel ontzettend leuk om te doen.
Die andere boekjes heb ik nog niet voor hem. Ik denk dat ik die mooi voor z’n verjaardag bewaar.