Bambino Loco & Mini Loco

De boekjes van Bambino Loco zijn voor kindjes van 2 tot 6, die van Mini Loco voor 4 tot 8. Nu hebben wij het Dikkie Dik-pakket en J. vindt dat leuk, maar inmiddels ook wat saai. Voor zover ik de andere Bambino-boekjes in heb kunnen zien is het allemaal wel een beetje hetzelfde niveau.

Hebben jullie tips voor boekjes voor de Bambino Loco waar hij iets meer geprikkeld wordt (hij vindt het enorm leuk namelijk), of is het nu al tijd voor Mini Loco? Ik kan online die Mini Loco boekjes niet inzien namelijk.

Oh, belangrijke informatie: J. wordt in januari 4 :slight_smile:

Elise is in augustus 4 geworden en speelt de bambino loco nu 1 jaar ongeveer. Ze begint nu de boekjes van mini loco te begrijpen en die geven wel veel meer uitdaging… De bambino loco boekjes zijn voor mijn gevoel idd vrijwel hetzelfde, alleen andere uitvoering. Bij de mini loco is wel meer keus, de 1 gaat over rekenen, de ander meer richting taal, enz.

Kes heeft Bambino loco gehad toen hij 3 was maar vond er geen fluit aan, veel te makkelijk. Hij pakte veel liever de mini loco van Indy. Ik zou dus kiezen voor Mini loco.

hier was bambino toch ook echt van (2/)3 tot max 4 of zo interessant. Daarna echt niet meer. Zou dus niet nog gaan investeren in nieuwe bambinoboekjes, maar overstappen op miniloco. Dat is dan misshcien in het begin nog een beetje pittig, maar met wat hulp komt ie er vast wel uit!

Ik lees even mee, zit te twijfelen tussen Bambino en Mini voor 3e verjaardag of sint :think:

Mijn kinderen puzzelen graag (en goed) en doen graag spelletjes, dus ik denk dat het echt iets voor ze is.

Als ik hier de reacties lees denk ik toch dat het de Miniloco gaat worden (en dan liever nog een half jaartje de kast in dan iets waar ze snel op uitgekeken zijn).

D, ik heb de losse boekjes pasgeleden bij Intertoys zien liggen; daar kon je ze inkijken, dus wellicht dat dat helpt met kiezen :slight_smile:

Wij hebben hier nog boekjes van Bambino-loco liggen van 4-6 jaar. Gaat over Thomas, Sanne en Max. Is een goede oefening in begrijpend lezen/luisteren en reconstrueren van verhaaltjes en volgorde van verhaaltjes. Denk dat ze daar echt nog wel even mee vooruit kunnen.

Onze dochter speelt nu ook met mijn oude mini-loco :inlove:.

De bambino boekjes zijn allemaal ongeveer gelijk. Ze vragen hetzelfde net anders, maar het is vooral inoefening en steeds hetzelfde. Dat is op zich goed zodat het geautomatiseerd wordt, maar verveelt ook snel. We hebben er hier 4. Die van wat kan ik al zijn wat makkelijker. Dikkiedik en de dierentuin is wat moeilijker. Concentratiespelletjes en rekenen zijn ook wat moeilijker.

Werkt hij er al helemaal zelfstandig mee?

Hier wordt het nu al een hele tijd niet meer gepakt, de uitdaging is eraf. Ze kon sowiezo als snel de boekjes van 2 jaar. Ze kreeg het met haar 2e verjaardag. De laatste boekjes kreeg ze met sint afgelpen jaar en ze heeft er amper iets mee gedaan. Er zaten maar 1 of 2 opdrachten in die wat meer moeite kostten. Op het lijstje voor sint en 4e verjaardag staat dus mini loco. Ze vond het wel altijd erg leuk om te doen.

Als de puzzelopdracht van dikkiedik nog wat lastig is zou je misschien nog concentratiespelletjes kunnen doen en aan kunnen leren hoe hij er zelf helemaal mee kan werken als hij dat nog niet zou kunnen, anders zou ik idd naar mini loco gaan.

Op locoleerspellen staan de boekjes toegelicht. Rekenen en thomas en max zou voor onze dame nog een aanvulling kunnen zijn, die vragen net wat meer, zoals optelsommen en idd zoals hierboven genoemd begr lezen enz. Maar dan zou je nog maar 3 boekjes hebben, terwijl je bij mini loco veel verder uit kunt breiden en die gaan ook vanaf 4 jaar, dus beginnen enigszins met hetzelfde niveau denk ik.

D eline heeft al een jaar de loco en daar zat als boekje bij dora en diego zitten wat moeilijker bij maar ook die goed te doen zijn deze is vanaf 4 jaar. dus ook blijvend een uitdaging.

en ze kan dadelijk met het doosje de andere ook doen.

wieniex: ja, hij werkt er zelfstandig mee. Dank voor de reacties, ik ga dus voor de Mini Loco, denk dat hij daar meer uitdaging in zal vinden. :slight_smile:

Dan zou ik idd ook voor de mini gaan, dat doe ik voor dochter ook. Ik heb al leuke boekjes op mijn lijstje! :wink:

Weten iemand ook of je de nieuwe Mini Loco-boekjes ook bij een oude doos kunt gebruiken?

Ik kreeg laatst van schoonmoeder de oude doos van hub, dus daar wil ik nieuwe boekjes bij kopen. Maar in de speelgoedzaak zag ik dat de nieuwe dozen een doorzichtig deksel hebben, de oude heeft een dichte.

Ik heb vanmiddag een nieuw boekje gekocht, maar nu kan ik de oude doos nergens vinden om het uit te proberen… :wall:

het zal wel kunnen, maar is wel lastig omdat de nieuwe boekjes geen inlegvellen hebben zoals de oude van vroeger. dus je zou het boekje er dan naast moeten leggen ofzo ipv erop zoals bij de nieuwe variant… Ik zit wel nog aan een nieuwe set te denken omdat ik het persoonlijk niet handig vind met de nieuwe boekjes en oude doos… en de oude boekjes zijn weer niet zo leuk als de nieuwe vind ik, toch wel wat klassiek ( al is dat wel weer nostalgie natuurlijk :wink: )