Thomas wil eigelijk heel graag op ballet… maar…
hij vindt het niet leuk dat hij dan de enige jongen is… en…
hij durft er niet zo voor uit te komen dat hij graag op ballet wil.
We gaan in elk geval in december een keertje kijken.
Hoe ga ik hier het beste mee om?
Ik vind gewoon dat hij moet doen wat hij echt graag wil en daar niet open in mag en moet (kunnen) zijn…
Geweldig toch, maar kan het best voorstellen er zijn niet zoveel jongens of mannen die ballet doen.
Inderdaad gewoon een keer gaan kijken, maar kinderen kunnen hard zijn onder elkaar :?
Ik vind het wel wat hebben een jongen op ballet i.p.v voetbal :inlove:
Ik heb een neefje die wilde een rose tutu :mrgreen: :inlove:
Fijn dat je hem wel steund en vrijlaat in zijn keuze :thumbup:
Succes :-*
gr melanie.
hier ook een die op dansen wil.
maar hier in het dorp kan dat niet helaas
zou zeker gaan kijken en dan merk je snel genoeg of hij nog steeds wil.
en als dat ja is… dan heeft hij het er vast reuze naar zijn zin!
Mijn broertje wou heel graag turnen toen hij klein was en heeft dat ook daadwerkelijk gedaan, maar hij is uiteindelijk wel gestopt omdat hij de enige jongen in die groep was… en op voetbal gegaan… (wat hij nu bijna 30 overigens nog steeds doet, dus wel goeie keuze geweest voor hem uiteindelijk :lol: )
Mijn jongens hebben allemaal op ballet gezeten, maar ik moet zeggen dat het nooit een issue is geweest (gestopt toen ze 6/7 waren). Ook niet gepest ofzo. Ze hebben er enorm van genoten!
Bij Laura op de balletles zat ook 1 jongetje, het zoontje van de balletjuf - maar hij wilde echt zelf op ballet hoor, niet dat het moest van zijn moeder. Dat was een heel stoer jongetje, en het was eigenlijk wel een grappig gezicht: een dozijn kleine meisjes in roze tutuutje en prinsessenjurkjes, en dan 1 klein jongetje met een zwarte broek en een stoer t-shirt.
Maar hij vermaakte zich prima hoor, hij vond het zelf in elk geval geen probleem om het enige jongetje te zijn.
Volgens mij speelt dat nog niet zo op die leeftijd (dit was een groep voor 3-5 jarigen).
Dus ik zou gewoon een keer gaan kijken, dan merk je vanzelf wel of hij het leuk vindt.
@Mejis wrote:
Volgens mij speelt dat nog niet zo op die leeftijd (dit was een groep voor 3-5 jarigen).
Bij Th speelt het dus wel nu (al speelt hij wel heel graag met meisjes).
We zijn in elk geval uitgenodigd om te komen kijken bij een open les (ons vorige buurmeisje zit op ballet).
Ik vraag me wel af hoe hij er dan bijkomt dat hij er niet voor uit durft te komen…?
Iemand moet hem dan toch aangepraat hebben dat ballet voor meisjes is?
Nou hij heeft nogal jongensachtige buurjongentjes.
Hele leuke jochies hoor maar helemaal into starwars, pokemon, monsters, playstation en weet ik veel wat voor een actiefiguren waar wij nog nooit van gehoord hebben.
En als TH dan met het buurmeisje wil spelen roept de jongste van de buurjongens “Th en D. zaten in de bus, k-u-s, KUS!”.
Verder zijn meisjesdingen/speelgoed stom, toen Th laatst met de babyborn pop naar buiten ging moest het buurjongentje ook even lachen. Al lijkt Th zich daar niet heel veel van aan te trekken, hij blijft wel gewoon zijn eigen ding doen. En de buurjongentjes lachen 1x (omdat ze het niet kennen?) en dan is het klaar.
En we woonden natuurlijk in een buurt waarin nogal om dit soort dingen gelachen werd.
Ook in de klas zitten grotere jongens-jongens en daar heeft hij ook een beetje angst/ontzag voor.
Ik denk dat hij (mede) daardoor gewoon niet zo duidelijk wil zeggen dat hij ballet/dansen leuk en mooi vindt. Hij wil ook sinds anderhalf jaar later in een musical spelen (sinds hij gezien heeft dat Pinokkio een jongen is die toneel speelt). Hij wil verder ook brandweerman (en politieman, graafmachine bestuurder, dokter, ambulancebroeder, enz.) worden dus dat wordt een mooie combinatie!
Maar ik, mijn moeder, broer en vrienden/familie zouden nooit tegen hem zeggen dat ballet alleen voor meisjes is (aangezien dat ook gewoon grote onzin is) of hem dat gevoel geven.
Th is sowieso erg onzeker, heb met zijn juffie ookal een gesprek gehad over dat hij faalangst aan het ontwikkelen is.
Tsja Marite,
goede gelegenheid dus om hem NU te leren dat de buitenwereld soms andere dingen leuk vind dan hij en dat dan inderdaad belangrijk is te doen wat je wilt doen.
Wel pijnlijk nu misschien, maar ik denk dat je manneke dat nu nog best snel zou oppakken.
En dan niet zwaar maken… maar:
Dus pietje vind dansen stom??? Wat vind jij ervan? Heb jij het naar je zin? vind jij het leuk???
ja? oke… dan ga jij lekker dansen…
en dan ook: met hem wat doornemen wat hij kan zeggen als de kinderen hem uitlachen…
Wat kan hij zeggen…b.v.:
“nou… ik vind dansen WEL stoer”…
“Nou… ik vind dansen juist heel leuk”…
“Ik vind het niet leuk dat je me uitlacht”…
“ik ga toch ook niet lachen om jouw voetballen”…
Wessel houd van Starwars, Pokemon… maar is helemaal lijp ook van dansen…
Kan best samen gaan hoor…
jeeetje wat naar zeg dat hij daar nu al mee in aanraking komt :o
Ik dacht dat dat toch veeel later begon eigenlijk (althans hier is het nog niet begonnen).
Preggie - dat doe ik eigelijk altijd al wel hoor, aangeven dat sommige mensen andere dingen leuk vinden dan anderen. Zo houdt zijn zusje van K3 en hij van Jamiroquai, zijn zijn lievelings kleuren groen en roze en van zijn buurjongentje blauw.
En natuurlijk gaan Starwars, Pokemon en dansen ook best samen.
Lune - wij hebben eerst in nogal een bekrompen straat gewoont (tot juni dit jaar) waar Th als kleine peuter van 2 raar werd aangekeken door buurvrouwen omdat hij met een poppenbuggytje liep “Jij bent toch geen meisje?”. :think:
En ook buren die gewoon totaal anders leven dan wij maar dat dan naar de kinderen en mij laten over komen als enige waarheid en goede manier (en dat was dan een gezin waar alles behalve de dingen normaal gingen, de Tokkies waren er niks bij :silenced: ) en die kritiek en commentaar naar de (eigen) kinderen toe niet onder stoelen of banken staken. Dit heeft Th dus wel veel meegekregen (bij die buren was het oudste kind altijd de zonde bok en kreeg op alles wat hij deed drie dubbel dik commentaar en dat gewoon geschreeuwd over straat of in het speeltuintje :silenced: ).
Nou ja, of hij op ballet gaat is nog altijd niet helemaal duidelijk… want hij wil nog altijd niet bij alleen maar meisjes zitten… Dus ik ga even in de stad kijken of daar ook jongens op ballet zitten.
Leuk toch ! lekker een keer gaan kijken…
Hier ga ik met hem sinds kort naar peuter dansen. Dit is bij ons op de sportschool en erg leuk. Het is dus niet echt ballet en ook veel jongens misschien is er nog zo iets in jullie buurt als alternatief evt.
Ben heel benieuwd hoe hij het echt gaat vinden :thumbup:
Ik zou idd eens rondbellen of er toevallig een klasje draait met wat jongens erin. En anders een ander soort dans, het hoeft geen klassiek ballet te zin schemert er door in je verhaal? Dan kan hij eerst zien of hij het uberhaupt leuk vind.
Bij mij op ballet zaten er meestal wel 2 a 3 jongens in het jaar (zowel in de amateurklas (4-8 jr) als ook op de vooropl. van de balletacademie (8-9jr) en op de vooropl. van de havo voor muziek en dans (9-12 jr)
Er komen steeds meer jongens op ballet,…bij onze dochter in de klas zit ook een…en die wordt echt niet gepest omdat hij op ballet zit…mischien gewoon eens een proefles laten doen?
Hij mag morgen komen kijken/meedoen…
Even zien hoe hij zich dan voelt (hij zit al bijna aan het einde van de kuur en hij krijgt steeds meer energie… ).
Hij vind het zelf zo leuk en is helemaal gelukkig, dat ik de juf gebelt heb en hij “een keer” mag komen kijken! :inlove:
Hij is wel de enige jongen van de hele balletschool :mrgreen: ,
hij begint het zelf wel leuk te vinden. Ach ja, een haan is ook altijd gelukkig toch, tussen al die vrouwen?! 8)
We zijn vanmiddag gaan kijken.
Hij vond het eerst zo eng. Een grote zaal, grote spiegels, nieuwe juf, en allemaal meisjes in roze balletpakjes.
Ik heb hem echt moeten overhalen om te blijven, anders was hij zo de weg gerent. Ik heb hem op schoot genomen en we zijn in een hoekje gaan zitten kijken.
Zodra de muziek begon zag je hem ontspannen, na een tijdje begon hij te stralen. Hij drufde nog niet mee te doen.
Toen het afgelopen was nog even met de juf gepraat. Zij zei ook “als JIJ het leuk vindt moet je het gewoon doen, en ach dan zit je maar tussen meisjes, gewoon niet op letten, je komt voor het dansen!”.
Hij was nog een tijdje stil opweg naar huis en toen opeens kwam er een waterval aan woorden, begon hij te praten over dat hij volgende keer wel mee gaat dansen, dat hij de juf zo grappig vindt en de muziek zo mooi (hij houdt echt heel veel van piano/klassieke muziek).
En vanavond deed hij de buiging (?) waar ze de les mee begonnen (de juf had speciaal laten zien hoe de jongens dat doen en dat vond hij zo stoer, dat hij iets anders mag doen dan de meisjes).
We gaan volgende week dus weer!
Ik vind het zo stoer en ben zo trots dat hij gewoon gaat doen wat hij leuk vindt! :inlove:
Ik ben super trots op jou!!! En ook op Thomas :-* Je doet het gewoon toch maar even met je mannetje naar ballet gaan. Je steunt hem in wat hij wil en laat hem zien dat alles kan. Super hoor!
We kijken elke zaterdagavond naar dat programma waarin ze een michael Jackson zoeken. Daar zijn veel jongetjes die dansen. Welliswaar niet klassiek maar ze dansen wel. En elke keer dacht ik weer even aan jou Thomas. Ik hoop dat Thomas heel veel plezier heeft in het dansen. :-*
Ik hoef me inmiddels ook niet meer druk te maken over hoe ik mijn zieke kind bezig moet houden… hij is hele dagen aan het dansen, “balletmuziek” op (het zwanenmeer) en daar gaat hij, helemaal los. Zusje doet ook gezellig mee.