We willen beginnen met de zolder. Ook al is het beneden nog niet helemaal klaar :roll: Volgens mij moet de zolder eerst af zijn voor we beneden verder kunnen, want er staan hier veel dingen die naar boven moeten en dat kan nu dus nog niet.
Hoe ik het wil gaan afwerken weet ik wel, maar die balken :think: Op de zolderkamer zijn ze glad geverfd, dus daar kan een nieuw laagje overheen en klaar.
maar de voorzolder… die balken zijn zo ruw van de lijm. vorige bewoners hadden ze bekleed met een soort vinyl, met lijm. En dat krijg je er niet normaal af. Ik heb dus ook geen zin om uren te schuren en afbranden vind ik eng :shifty:
Zijn 2 balken van ongeveer 2 meter, dus echt niet super veel, maar heb dus geen idee wat ik daarmee wil. Het liefst iets eroverheen zodat de lijm gewoon kan blijven zitten, maar wát?
Hub had het idee om de balken gewoon weg te werken met een hele dikke laag isolatie, en dan gipsplaat, dus echt achter de wanden wegwerken, maar ik vind dat je dan echt een stuk van je zolder kwijt raakt aan opberg, en dat vind ik eigenlijk zonde.
Iemand een idee?
Nieuwe vraag:balken hebben we weggewerkt en het begint op een speelkamer te lijken. Dat mag ook wel na ruim een half jaar..... Maar wat doen we voor of op de ramen?
Rolgordijn open betekend inkijk. Glasfolie wil man liever niet. En shutters of houten jalozieen vind ik eigenlijk te duur. Denk dat het toch optie 1 gaat worden, of heeft iemand nog een ander idee?alles is wit, raambekleding moet eignlijk ook wit worden.
Wat wil je doen met de zolder? welke functie gaat die krijgen?
Wij hebben de schuine balken op zolder wel met isolatie bekleed en afgewerkt met speciale platen.
Maar omdat wij onze zolder alleen gebruiken voor kantoor van m’n man (hij heeft daar z’n werkplek) en eigenlijk kan hij daar niet rechtop staan dus hij rijdt met z’n burostoel heen en weer of hij bukt en daarnaast gebruiken we de zolder voor opslag.
Tsja je wilt niet schuren en afbranden. Dan zou je ze moeten bekleden.
Wij hebben ook houten balken op zolder. Hadden op D. zijn nieuwe kamer geen zin om die te schuren en te verven. Hebben er een hoekprofiel op gedaan en glad gestuct.
het wordt opberg/was stukje en de zolderkamer een speelkamer voor de kinderen en hobby voor ons.
En over een x aantal jaren misschien slaapkamer, nu slapen ze nog samen en dat vind ik voorlopig prima. Maar ooit zal er ook eentje op zolder gaan slapen, misschien dat we dan nog een dakkapel erbij zetten en er 2 kamers van maken. Qua oppervlakte moet dat kunnen, maar echt groot wordt het niet.
We gaan voor de tussenstukken agnes platen gebruiken, maar vraag me af of we de restjes dan voor de balken kunnen gebruiken, maar ben bang dat ze daar te dik voor zijn.
Wij hebben ook houten balken op zolder. Hadden op D. zijn nieuwe kamer geen zin om die te schuren en te verven. Hebben er een hoekprofiel op gedaan en glad gestuct.
Oj… dat had ik dus echt never niet gedaan… die houten balken werken enorm onder de druk van het dak… een beetje storm en huppa… dan is de kans op scheuren wel erg groot… :shifty:
Afbranden werkt ook niet tof, dan word de lijm weer vloeibaar en zal je weer met een oplosmiddel aan de slag moeten vrees ik.
Heb je het al een stukje met superafbijt geprobeert? Niet het meest milieuvriendelijke, maar hier hebben we er ook de lijmresten mee van de bakfiets gekregen.
En anders zou ik denk ik kiezen voor een houtzagerij die latten op maat kan zagen waar je elke balk aan elke zijde zeg maar opnieuw mee bekleed. Kan je het daarna als kale balk opnieuw afwerken…
Oj… dat had ik dus echt never niet gedaan… die houten balken werken enorm onder de druk van het dak… een beetje storm en huppa… dan is de kans op scheuren wel erg groot… :shifty:
Afbranden werkt ook niet tof, dan word de lijm weer vloeibaar en zal je weer met een oplosmiddel aan de slag moeten vrees ik.
Heb je het al een stukje met superafbijt geprobeert? Niet het meest milieuvriendelijke, maar hier hebben we er ook de lijmresten mee van de bakfiets gekregen.
En anders zou ik denk ik kiezen voor een houtzagerij die latten op maat kan zagen waar je elke balk aan elke zijde zeg maar opnieuw mee bekleed. Kan je het daarna als kale balk opnieuw afwerken…
aangezien de zolder ook nog geisoleerd moest worden toen we er een kamer maakten hebben wij er voor gekozen om er toch platen tegenaan te zetten.
Hoewel ik een balkenplafond altijd wel heel gezellig vind bleef er toch al zo weinig van over/ in het zicht als we geen isoleren… dus wij hebben nu een glad plafond op de zolderkamer.
De voorzolder moet nog gebeuren, wordt hopelijk dit jaar en anders volgend jaar.
aangezien de zolder ook nog geisoleerd moest worden toen we er een kamer maakten hebben wij er voor gekozen om er toch platen tegenaan te zetten.
Hoewel ik een balkenplafond altijd wel heel gezellig vind bleef er toch al zo weinig van over/ in het zicht als we geen isoleren… dus wij hebben nu een glad plafond op de zolderkamer.
De voorzolder moet nog gebeuren, wordt hopelijk dit jaar en anders volgend jaar.
Het is echt supermooi maar nog niet af… Nog 1 muur verven en het kozijn, dan de vloer en rails voor opbergwand. Dan de speelkast voor de meiden met poppencommode maken en bekleden met stof… En natuurlijk raambekleding. Wie heeft ideeen, het gaat om een raam van 3.50 breed en 110 hoog, dus zonder iets lekker veel inkijk
X
Ikenmama maakt gebruik van cookies
Om je bezoek zo optimaal mogelijk te laten verlopen maken wij gebruik van cookies. Wat wij bijvoorbeeld voor je doen:
✓ Inloggegevens voor Ikenmama voor invullen
✓ Personaliseren van content en advertenties
✓ Onderzoek naar de gebruiksvriendelijkheid v/d website
Cookies en privacy
Natuurlijk zorgen wij goed voor je privacy. De gegevens die Ikenmama op basis van de geplaatste cookies verwerkt, vallen onder onze Privacyverklaring.
Stel je cookies zelf in
Bedankt!
Je kunt ervoor kiezen om van minder cookies gebruik te maken: