Mijn dochter heeft een ernstige koemelkallergie. En ik heb een koemelkvrije chocolade gevonden wil zo ontzettend graag mijn dochter ook een chocoladelettertje kunnen geven en niet straks met zielige oogjes naar al dat lekkere snoepgoed zit te kijken van mijn oudste dochter.
Maar ben dus opzoek naar een vormpje letter J zodat ik de chocolade kan smelten en in het vormpje kan gieten en daarna kan versieren. Het hoeft niet zo groot te worden als een echte chocolade letter, maar zoek ook geen heel kleintje.
Misschien heeft iemand van jullie iets liggen dat ik kan overkopen of eventueel lenen.
Kan je niet zelf iets fabriceren? Van karton een malletje maken ofzo?
PB
De hema heeft ze. Een doos voor €5 heb je het hele alfabet en allemaal leuke vormpjes om koekjes te bakken.
@rijstkorrel wrote:
De hema heeft ze. Een doos voor €5 heb je het hele alfabet en allemaal leuke vormpjes om koekjes te bakken.
maar die zijn wel heul klein.
Die gebruik ik hier wel om fondant lettertjes te steken en daar zijn ze ideaal voor en idd kleine koekjes.
Op taartenchocolade staan ook uitstekers zijn 7,5 bij 7,5 cm.
Mag ik vragen wat voor merk/soort chocola je hebt voor Jenna? want dan koop ik het ook voor Indy, ze wil zo graag chocolade maar ja die allergie he… dus het zal wel een verrassing zijn voor dr.
@chantal!! wrote:
Op taartenchocolade staan ook uitstekers zijn 7,5 bij 7,5 cm.
Mag ik vragen wat voor merk/soort chocola je hebt voor Jenna? want dan koop ik het ook voor Indy, ze wil zo graag chocolade maar ja die allergie he… dus het zal wel een verrassing zijn voor dr.
Bedankt voor het meedenken, 7,5 vind ik ook nog wat aan de kleine kant. Ik denk dat ik het ga spuiten, morgen even proberen of het temperen wil lukken.
Bij de albert heijn. Op de site van Bonvita kun je ook koemelkvrije choco kopen zag ik gistereb.
Je kunt het ook in een spuitzak doen en dan de lette J spuiten. (beetje kromme zin).
@Kwakje wrote:
Je kunt het ook in een spuitzak doen en dan de lette J spuiten. (beetje kromme zin).
Dat ga ik morgen ook even proberen. Maar moet eerst kijken of het me lukt om de choco te temperen.
Ik heb pas ook de chocola laten smelten (goed blijven roeren) en dan in de spuitzak doen (snel) en dan spuiten. Het blijft op zich wel lang zacht.
Succes ermee.
kijk je wel uit met de chocolade…
tussen koemelkvrij en koemelkvrij kan heel veel verschil zitten… niet dat er straks nog sporen van melk inzitten.
en een J is heel makkelijk zelf te maken… zou geen vorm ervoor gebruiken, meer een kartelspuit.
op marktplaats dan?
Je kan ook pure letter doen toch :think: mijn neefje heeft ook ernstige koemelkallergie hij heeft gisteren een pure chocolade letter gekregen :mrgreen: hij was zo blij.
@romata wrote:
@chantal!! wrote:Op taartenchocolade staan ook uitstekers zijn 7,5 bij 7,5 cm.
Bedankt voor het meedenken, 7,5 vind ik ook nog wat aan de kleine kant. Ik denk dat ik het ga spuiten, morgen even proberen of het temperen wil lukken.
Bij de albert heijn. Op de site van Bonvita kun je ook koemelkvrije choco kopen zag ik gistereb.
Dank je wel!! :-*
@esmie wrote:
Je kan ook pure letter doen toch :think: mijn neefje heeft ook ernstige koemelkallergie hij heeft gisteren een pure chocolade letter gekregen :mrgreen: hij was zo blij.
in puur zit ook koemelk… en cacao zijn heel veel kinderen gevoelig voor…
niet in allemaal hoor! anders had mijn schoonzusje het niet voor mijn neefje gekocht.