Zul je net zien, ik dacht toch echt dat ik nog baksoda had, maar nee hoor, geen pakje meer te bekennen. Waarschijnlijk niet teruggekregen na uitlenen of manlief heeft het weggegooid in schoonmaakbeu.
Hoe dan ook, ik wilde net gaan beginnen met het maken van een chocoladetaart voor morgen voor mijn verjaardag. In het recept (van Nigella, zo een met 10.000 calorieën per hap) staat ook baksoda. Ik begrijp dat baksoda de werking van bakpoeder versterkt (heb ik ooit gehoord) maar hoe erg is het als ik het weg laat het alleen bakpoeder (desnoods wat meer) gebruik? Ik wil nl. niet morgen eerst nog de deur uit om baksoda te kopen om vervolgens nog aan de taart te beginnen. Dat wordt stressen.
Wat denken jullie? Gaat het wat worden met die taart zonder baksoda?
ik heb het er maar op gegokt. ipv baksoda wat extra bakpoeder gedaan. nu duimen…
Baksoda gebruik je toch ipv bakpoeder of niet?
1 zakje bakpoeder is goed voor 500 gr bloem, ik zou er dan gewoon iets extra bakpoeder bij doen, het kan enkel maar wat luchtiger worden. toch?
Succes en alvast gefeliciteerd!
nee, het is niet helemaal hetzelfde, maar soi, het is niet in huis, dus met wat extra bakpoeder zal het vast lekker zijn.
Hey wat leuk! Hier ook een chocotaart in de oven omdat ik morgen mijn verjaardag vier! (Ik ben maandag echt jarig.)
@Tante Soesa wrote:
Hey wat leuk! Hier ook een chocotaart in de oven omdat ik morgen mijn verjaardag vier! (Ik ben maandag echt jarig.)
Dat is toevallig. Waar komt jouw recept vandaan? (en heb je baksoda gebruikt?) :mrgreen:
In het recept van Nigella wat ik hier heb staat letterlijk dat je baksoda mag vervangen voor bakpoeder, alleen dan iets meer bakpoeder gebruiken.
Hoe smaakte de taart?
Allereerst nog gefeliciteerd.
Heb jij een nederlandse beschrijving van een Nigella chocoladetaart??
Zou je me die willen pbjen???
Die lijken me altijd zooooo lekker :drool: :drool: :drool: :drool:
@wisje wrote:
Allereerst nog gefeliciteerd.
Heb jij een nederlandse beschrijving van een Nigella chocoladetaart??
Zou je me die willen pbjen???
Die lijken me altijd zooooo lekker :drool: :drool: :drool: :drool:
Nou nee niet via pb natuurlijk :naughty:
Dat recept willen we allemaal hebben

Dat recept is gewoon via Google te vinden hoor
http://yummyinmytummy.nl/zoet/taart/nigellas-ouderwetse-chocoladetaart/
Het recept in de link van D ziet er ook lekker uit, maar die ik heb gebruikt, is net iets anders.
Hij was trouwens heerlijk. Ik heb er gewoon wat extra bakpoeder in gedaan. Ik heb het recept een keer ingescand. Ga ik even zoeken!
Wisje, mail recept is verstuurd!
Gatsie, ik zag het :drool: :drool: :drool: :drool: :drool:
Al moet ik zeggen: zure room in een chocoladetaart??? Is dat wel lekker?
Hi Wisje, dat is zeker lekker hoor! Zure room klinkt trouwens een beetje vies, maar het lijkt gewoon op crème fraiche.