bakken,stomen in combi magnetron

hoi allemaal



ik heb vanmiddag een nieuwe magnetron gekocht de samsung CE137nem-x dit is een heel uitgebreide ik kan er mee bakken,stomen ect



en nu vroeg ik me af als er meer mensen hun magnetron voor diverse functie gebruiken en ben ook opzoek naar goeie tips en recepten wat ik met de magnetron kan maken.

Wij hebben ook een Samsung, de CE100V

Ik bak alleen in onze combi, zoals cakes en koekjes en dergelijke lekkere dingen.

Stomen niet.

Meestal zit er ook wel eens een kookboekje bij, niet altijd hoor.



Je kan ook op Google zoeken misschien?

ik heb gistere avond 2x een cake gebakken en allebei mislukt en nu is mijn vraag rooike op hoeveel graden zet jij de magnetron?



want volgens het boekje staat dat hij op 180 watt moet en dan op 220 graden maar dat komt helemaal niet goed als ik dat doe.

Ik had er eentje van LG, en daar is wel meerdere dingen mee mislukt voor iets lukte hha

ik had bij onze vorige combi ook de pech dat ik het niet voor elkaar kreeg om er een goeie cake eruit te krijgen. maar deze ronde heb ik toch zoiets van en nu wil ik het voor elkaar krijgen hahahahahaha

@sunnyflower wrote:

ik heb gistere avond 2x een cake gebakken en allebei mislukt en nu is mijn vraag rooike op hoeveel graden zet jij de magnetron?



want volgens het boekje staat dat hij op 180 watt moet en dan op 220 graden maar dat komt helemaal niet goed als ik dat doe.






Ik verwarm hem eerst voor. Daarna staat er dus idd op het pak bijv. dat het op 180 graden moet, maar dat doe ik dus niet!

Ik zet hem op 220 graden. Ik weet niet, eerst mislukte ook alles bij mij maar ik zet gewoon alles op 220 en hou het gewoon mee in de gaten.

Lijkt wel of dat ding niet zo bakt als een echt oven.

Het is even een handigheid erin krijgen eer je cakes kan bakken en ze goed zijn.

ik ga vandaag weer een poging wagen want ik heb toch zoiets van het moet toch een keertje lukken. gelukkig hebben ze de cake in de aanbieding bij de coop hier hahahahaha



maar rooike hoe lang heb jij de cake erin dan?

bij ons moet je bij het gebruik van het oven gedeelte… de temp. ook iets hoger zetten.



als ik bv een pizza moet bakken op 180 graden dan doe ik dat op 220 anders is ie niet lekker, slap en vies en niet warm…



een combi magnetron word ook niet zo warm als een gewone oven heb ik het idee

@niekie wrote:

bij ons moet je bij het gebruik van het oven gedeelte… de temp. ook iets hoger zetten.



als ik bv een pizza moet bakken op 180 graden dan doe ik dat op 220 anders is ie niet lekker, slap en vies en niet warm…



een combi magnetron word ook niet zo warm als een gewone oven heb ik het idee






Klopt dat ervaar ik dus ook.



Ik weet zo effe niet precies hoe lang die cake erin staat maar je kan na de ingesteld tijd effe met een sateprikker prikken als er wat aan blijft plakken, laat je hem nog effe doorgaan? :oops:

ik moet mij nu diep gaan schamen want we zijn er achter waarom me caken zijn mislukt. :oops: :oops: ik heb er te veel water erbij gedaan tijdens het klaar maken van het beslag. :oops: :oops: :oops: De derde cake is wel goed gelukt en smaakt supper.