wie weet er simpele recepten voor cake/koekjes met stevia ipv suiker?
ik heb gegoogled maar kan nog niet echt wat vinden. wie heeft er ervaring in het bakken met stevia en heeft een goed recept?
ook zoek ik een goed adres waar ik de stevia kan kopen, en wat is beter/handiger: poeder of vloeibaar?
Ik denk dat je het wel kan kopen in een natuurwinkel. Je hebt het ook van Candarel (d8 ik dat het heet). Je moet even kijken op de verpakking, hoeveel scheppen 1 klontje suiker vervangt. Ik heb vroeger wel muffins gemaakt met zoetstof en suikervrije chocolade. Maar weet niet meer precies het gemaakt moet worden… Ik zou zeggen: gewoon uit proberen!
liefs
Summerchild
vlgs mijn vriendin verkopen ze het nu ook bij de Albert Heijn, maar normaal haal ik het altijd bij de natuurvoedingswinkel (G&W)
De tuinen verkoopt het.
Je kunt het ook bij “de tuinen” kopen.
Vloeibaar gebruik ik in de thee maar vind dat dat een beetje een anijs smaak geeft. Het is heel zoet. Dus ik denkk dat je minder nodig bent om dezelfde zoete smaak te krijgen.
ja je kan het gewoon bij heel veel natuurwinkels kopen. Er staat gewoon altijd op, dat het niet voor ‘inwendig gebruik’ is. Dit allen maar omdat de aspartaamlobby er voor zorg dat stevia in de EU niet wordt toegestaan.
Koekjes:
1/2 theelepel wit steviapoeder
3 eetlepels lightmargarine
1 ei
1 theelepel notenolie
250gr bloem
1/2 theelepel bakpoeder
135gr havermout
80gr rozijnen
1 eetlepel gemalen noten
30 druppels vloeibaar vanille-steviaextract
Klop stevia, margarine, ei, notenolie en 2 glazen water samen. Voeg langzaam bloem, havermout, bakpoeder, rozijnen en noten toe. Breng porties over naar een ingevette bakplaat. Bak in een voorverwarmde oven tot de koekjes goudbruin zijn.
Kijk anders even op
sugarfreestevia met gebruikelijk www voor en .net na.