We ziten er aan te denken om een bakfiets te kopen en waarschijnlijk de Babboe Big maar nu zie ik dat je ze met een gewoon stuur hebt en met een soort van stuurstang (?) of hoe noem je zo’n ding?
Wat is nu beter fijner eigenlijk? En graag nog meer ervaringen gevraagd, voor en nadelen van deze bakfiets :mrgreen:
O ja ik hoef er geen met trapondersteuning (te duur) en ik fiets dan toch maar korte stukjes
Ik heb de Big met een gewoon stuur. Het andere stuur ken ik niet? Maar misschien is dat stuur om nog een kinderzitje te kunnen monteren?
Het is in het begin even wennen met fietsen vond ik (vooral de bochten :lol: )
Voordelen:
Ik gebruik de fiets ook zonder kids om boodschappen te doen, ideaal! Je zet de fiets voor de deur neer en je kan er al je boodschappen in kwijt.
Met een baby hoef ik nu niet altijd de auto te pakken. ZOwel de reiswieg als de maxi cosi passen erin
Hij fietst lekker licht, en veel versnellingen.
Als je stopt dan hoef je niet je voeten op de grond te zetten
Nadeel:
hij is erg breed en kan niet langs onze auto die op de oprit staat om in de schuur te komen :? Ik heb hem nu dus onder een afdakje aan de voorkant van het huis staan.
De Babboe kan je alleen bestellen met een gewoon stuur. Denk dat je een andere bakfiets gezien hebt met een recht stuur…
Ik heb verder nog geen ervaring… Mijn Babboe is in bestelling… Verwacht hem pas over 3 tot 5 weken.
heb zelf geen ervaring ermee, maar ik denk dat jij die bedoeld met het het stuur aan de bak vast… sommige zweren erbij, maar ken er ook die ze uitgeprobeerd hebben en die vinden het verschrikkelijk
maar die van bakfiets moet heel erf fijn zijn… dat is een gewone fiets met alleen een bak ervoor op zeg maar… kijk maar eens op de site dan weet je wat ik bedoeld.
kennis heeft heel veel uitgeprobeerd en vergelijken en die heeft deze (wel met ondersteuning) maar zij fietst veel en heeft een tweeling…
Heb ook een babboe met gewoon stuur; erg prettig ding. Regelmatig laden we de bak vol met kids en ander grut en gaan we op pad. Ik denk dat je met zo’n stang meer duwt dan stuurt, snappie? Zou, als ik destijds kon kiezen, weer voor een gewoon stuur kiezen.
Nee idd de Babboe heeft alleen maar een gewoon stuur, ik heb er inmiddels 1 (tweedehands gekocht) en ben er erg blij mee, moet idd wel wennen aan het sturen vooral met bochten ook vind ik schuin een drempel opdraaien erg eng lijkt met of je omvalt :mrgreen: