Bakerzak na een jaar afwennen....

Niels ligt nog steeds in een bakerzak en strak ingestopt met een lakentje (is niet gevaarlijk hij kan gewoon draaien etc.). Omdat ik toch wil proberen af te gaan bouwen hebben we vandaag zijn bedje omlaag gezet zodat hij alvast daar aan kan wennen. Het rottige is dat ik 'm nu niet zo goed kan instoppen met het lakentje. Hij ligt nu al een uur wakker (normal slaapt hij binnen het half uur) en is zo wild dat hij zo weer los ligt en dan lukt slapen al helemaal niet meer… Pffff de moed zakt me nu al in de schoenen… Hij ligt dus gewoon in de bakerzak alleen is het lakentje wat losser en zelfs dat is al een probleem.



Aan de ene kant denk ik: doorzetten! Aan de andere kant: waarom moet hij zonodig uit de bakerzak als hij het kennelijk nog zo nodig heeft? Zelf heb ik een depressie gekregen (o.a. omdat hij heel veel gehuild heeft en maar niet sliep). Het gaat iets beter (heb medicatie) maar ik vraag me nu af of ik het op dit moment wel aankan… maar ja er is altijd wel een reden om het uit te stellen.



Heeft iemand ervaring met kindjes die na een jaar nog steeds de bakerzak nodig hadden?

Lucas heeft tot 11 maanden ingebakerd gelegen in een pacco en daarna van 11 tot 16 maanden in de bakerzak, hij had die begrenzing nodig in bed. hij sliep “vast” in een safety sleep en die is veilig.

Hij kon dus niet draaien en hij kon gewoon onder een laken/dekentje liggen. Lucas was dus ook een huilbaby, hij had het KISS-Syndroom.

Met 16 maanden paste de bakerzak niet meer en heb ik hem in slaapzak “vastgelegd” in de safety sleep en na weer een maand had hij die ook niet meer nodig.

Nu is het advies om met 6 maanden inbakeren af te bouwen maar bij onze Lucas ging dat ook echt niet. 5 jaar geleden waren er ook nog grotere pacco’s en bakerzakken te krijgen.

Hier ook ervaring met bakerzak, pacco en daarna (en in combi) de safe-t-sleep.

wellicht dat je dat kan gaan proberen?

Zo heb ik de bakerzak uiteindelijk afgebouwd.



Met bakerzak in safe-t-sleep, bakerzak open zodat armpjes vrijer waren, bakerzak weg en daarna uiteindelijk safe-t-sleep weg…Duurde wel een tijd hoor, maar het ging hier zo wel goed.

Bedankt voor jullie antwoorden. Niels ligt in een bakerzak maxi (via MP gekocht want in de gewone puckababy van nu pastte hij ook niet meer).



Een Safe-t-sleep heb ik nog wel ergens liggen, heb 'm nooit gebruikt… Misschien is het inderdaad iets voor als ik hem echt in een slaapzakje ga leggen, dan heeft hij nog ‘iets’ van begrenzing. Ik dacgt dat er dan ook een stuk tussen de beentjes zit maar dat kan toch niet bij een bakerzak of slaapzak? Of gebruikte jullie dat stuk niet?



Hij is na een uur toch in slaap gevallen (na tig keer weer strak instoppen) heeft wel veel korter geslapen dan normaal maar goed. We zullen zien hoe het vanavond gaat, meestal slaapt hij overdag makkelijker en 's avonds duurt het vaak wel langer dus nu zal het wel helemaal drama worden.

Dat stuk tussen de beentjes heb ik nooit gebruikt omdat dat idd niet ging met een bakerzak. Bij mij lag hij gewoon vast met klitteband om zijn buik.

We zijn nu sinds zaterdag bezig met afbouwen. D.w.z.: hij ligt nu in een slaapzakje met mouwen. Het eerste slaapje op de dag gaat nog. Ik moet zorgen dat het lakentje strak over hem heen ligt met zijn armpjes eronder. Als dat lukt valt hij zo in slaap. Het middagslaapje lukt nog niet: hij is zo onrustig dat hij niet blijft liggen en het hele bed doorgaat (hij is wél moe). 's avonds is drama: huilen en uiteindelijk krijsen. :cry:



Ben doodop maar ik moet nu maar doorzetten. Hij ligt er nu sinds 15.00 in en zit nu te spelen met zijn speen… Ik haal hem er maar uit.



Dat wordt straks weer feest met een oververmoeid kind… Oh hij zet het nu op een huilen…