Bah

Hallo,



Bah wat vind ik hondenschijt toch smerig.Ik kan de bazen van honden maar niet snappen.Waarom laat je een hond schijten op een speelveld :think:

Achter mijn huis hebben we een groot grasveld met schommels en wipwap nog een plein eraan vast.Lijkt me toch duidelijk dat hier kinderen spelen.

Nog geen 5 meter verder lopen en je hebt een stuk waar geen kinderen komen waarom gaan ze daar niet heen??



Net kom ik thuis zie ik een buurvrouw woont paar deuren van mij vandaan,de honden lopen altijd los en zit er weer 1 te schijten op het gras.Ik zeg tegen haar waarom laat je die hond nou hier schijten er spelen toch kinderen hier.Ik ze de volgende keer als mijn kind weer stront aan zijn schoenen heeft kom ik bij jou en mag jij het schoonmaken.Zegt ze ook nog doe maar :roll: en loopt rustig door.

Zal volgende keer een poepluier voor hun deur leggen kijken of ze dat lekker vinden :twisted:



Esmie

Nou ja zeg, dat je meen je toch niet!



Moest net ook even mijn zoontje van de stoep plukken, liep recht op een hondedrol af, manneke loopt net dus met van die zachte zooltjes, wat was ik blij dat ik het op tijd zag.

Ooh smerig he. Hier ook een bron van frustratie. Ze wandelen weliswaar om de speeltuin heen, maar ja, de kinderen lopen ook op de stoep naar de speeltuin toe he (en die ligt dus helemaal vol).

En hier voor de deur gebeurd het ook regelmatig, zo om de fietsen heen dus zodra je afstapt sta je drin als je niet uitkijkt. Ik kan daar zooo boos om worden :evil:

ik ben een hondenbezitster maar geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om die beesten uit te laten op een speelveld !!



ik zie het hier in de buurt ook weleens en inderdaad hier vlakbij zit een groot park wat een losloopzone voor honden is.

maar sommige mensen zijn liever lui dan moe…



ongelofelijk vind ik het !



Oja als mijn honden onderweg daarheen iets op de stoep oid doen gaat het in een zakje mee.



heel vies hondenpoep . Kattenpoep trouwens ook :sick:

@esmie wrote:



Zal volgende keer een poepluier voor hun deur leggen kijken of ze dat lekker vinden :twisted:



Esmie




Hier worden voor het huis ook altijd honden uitgelaten en voor de oprit liggen dan weer van die versgedraaide :sick: Ik heb er een keer iemand op aangesproken of ie niet even een zakje mee kon nemen en het thuis in de container wilde gooien. Nee, joh dan stinkt de container zo. O zei ik, dat vind ik nu ook met die poepluiers … waar woon je? Dan leg ik die wel voor jouw oprit. Stinken onze containers niet meer. En nu … komt ie hier niet meer :mrgreen: Nu derest nog.

Aaaah, get!



Kattenpoep is ook vréselijk!

En die beesten lopen altíjd los!

Bij ons op het kdv moeten we iedere ochtend voordat de kids naar buiten gaan op het plein kattenpoep ruimen.

Als ik ergens van over m’n nek ga is het dat wel.

We hebben al een net over de zandbak, maar het ligt ook gewoon in het gras.

Als het gras wat langer is zie je het niet altijd, vandaar dat de kinderen nog geregeld poep aan hun schoenen of broek hebben.

ZÓ smerig!

Wij hebben geen hond, maar katten! En die komen NIET buiten! Simpelweg omdat ik een hekel heb aan kattenpoep en overlast, dus wil ik niet dat mijn dieren daarvoor zorgen…



Hier in de stad zijn bij ieder grasveld paaltjes geslagen met plekken waar het verboden is en waar je je hond mag laten poepen. En je bent hier ook verplicht met een zakje te lopen, anders kun je serieus een boete krijgen.

Wat een rare conversatie toch tussen buurtgenoten :think: Gezellig bij jou!



Ik loop altijd met een poepschepje, al 12 jaar. Een ander hoeft geen last te hebben van hondenpoep, ik vind het vreselijk! Onze kinderen hebben er ook al zo vaak in gestaan en de keren dat ik er met de kinderwagen doorheen ben gelopen zijn ook niet meer te tellen.



Hondenpoep, helaas een eindeloze discussie.

Hier ook een grasveldje waar sinds kort weer poep op te vinden is. En vroeger stond er altijd een ‘verboden voor poepende honden’-bordje. Dus ik heb de gemeente gebeld met het verzoek weer zo’n bordje te plaatsen. Dat doen ze dus niet meer, omdat de hondenbaasjes hier in de gemeente nergens hun poep mogen laten liggen. Ze moeten het gewoon opruimen. Dus toen heb ik ook gevraagt 'maar wat doen we dan aan de huidige overlast?" "Als ik een hond zou zien poepen, dan zou ik er wel wat van zeggen, maar als ik die beesten er alleen maar zie rondlopen dan houd ik m’n mond. Ze mogen er best ravotten. Dei mevrouw van de gemeente zou het bij de afdeling handhaving :eh: melden, die doen dan extra rondes (of zo :think: ). En jawel hoor, een paar dagen later liepen de vermoedlijke daders met poepzakjes aan de riem gebonden!! :dance:



Dus misschien werkt het bij jullie ook wel zo bij de gemeente.



En anders kun je dit misschien eens proberen; mijn opa legde vroeger als kind een krant gevuld met hondepoep voor de deur van anderen en die stak hij dan in brand en belde aan. Mensen stampen dan het vuur uit en het gevolg kun je raden :lol:



:thumbup:

Whahahaha dat is wel een goeie van je opa.

Maar ben bang dat als ik dat hier doe dat de buren dan wraak gaan nemen het zijn niet echt hele nette mensen aso type’s.



Maar ik ga de buurtconcierge maar even de adressen geven van alle eigenaars van wie ik weet dat ze de honden op het grasveld laten schijten.

Ik ruim de poep van mn hond (bijna) altijd netjes op (behalve als ze ergens ver in de bosjes is gaan zitten).

Wij ergeren ons ook groen en geel aan rondliggende hondendrollen. Door de mensen die het niet opruimen schaam je je hier haats nog om met je hond te wandelen wantveel mensen kijken je vies aan als ze WEER om een drol heen moeten lopen…Ik kan het me van hun wel voorstellen, maar het is niet van mijn hond :? .

Als ik zie dat mensen het laten liggen zeg ik het ze ook gewoon, maar meestal zijn het van die KAK madammen die wel een hondje willen, maar het te vies vinden om de poep op te ruimen :evil: .



Tussen 9 uur en 10uur sochtends loop ik met onze Cita een vaste ronde. We zijn dan met een stuk of 7 honden samen waarvan iedereen opruimt. De honden rennen lekker los op een gedooggebied en ook daar wordt opgeruimd door ons, maar vaak staan we dan in de shit van andere.



Dus ik vind het ook vreselijk, maar kattenpoep in het zand bij een speeltuintje vind ik ook ergggg vies :x

Tja ik ben er zo een met een kat. :oops: Maar hij is snachts binnen en hij gebruikt de kattenbak gelukkig wel. Want ik kan er ook van balen als hij weer eens in de tuin gesch*ten heeft.



En zie ik hem zitten, dan leeg ik mijn fles water over hem heen.

Ik heb zelf een grote hond (labrador), maar laat mijn hond absoluut niet uit op speelgras. We hebben hier een strook waar vrijwel alle honden uitgelaten worden, dus als daar kinderen gaan spelen, is het natuurlijk een beetje ‘eigen schuld dikke bult’ aangezien er bij mij om de 10 meter hofjes zijn waar de kinderen veilig kunnen spelen.



Maar als ik zie dat sommige honden eigenaren hun honden gewoon op de stoep laten poepen en het vervolgens laten liggen op een route van en naar school!!! :evil: Kan ik daar behoorlijk pissig om worden.



Als mijn hond al een keer op straat poept, bel ik ergens aan om te vragen of ze een zakje/tasje hebben en ruim ik het op. Ik heb ze niet standaard op zak, omdat het zeeeeeeeer zelden voorkomt, ik laat mijn hond eerst haar behoefte doen en daarna pas naar school, maar kan altijd gebeuren, maar ruim het dan wel op.



Zo heb ik ook een hekel aan loslopende katten die in je tuin poepen. Getverderrie!





Ik had dus echt een poepluier voor de deur neergelegd! En dan ook gewoon open neerleggen! :lol: 8)

maar dat ben ik :lol:

hier ook honden eigenaar… peop is vies en ik ga het ook niet oprapen. dan ligt mijn braaksel er naast… maar zorg wel dat ik mijn hond op een stuk laat peopen waar het voor dient… en daar ruim ik het ook niet op. ik vind het vreselijk als honden los lopen en over al schijten bah vooral op de stoep of op plekken waar kinderen spelen.



gelukkig is onze hond erg schoon en vind het al vies als er teveel poep ligt (reden genoeg om ver te gaan lopen tot ze eindelijk poept hahah) en ze is best heel erg netjes (goed opgevoed) maar honde poep bah… was ook de reden dat ik stopte met werken in een asiel omdat ik er gewoon echt niet tegen kan.

Hondenpoep op de stoep, of waar dan ook waar je erin kunt gaan staan, staat ook in mijn ergernis top 3.





Wij wonen in een woonwijk omringd door parken, en onderweg naar school door het park of de andere kant door het park naar het winkelcentrum, op het wandelpad ligt gewoon áltijd poep!



Als je ziet dat je hond gaat hurken duw je hem toch even de bosjes in, of trek je hem mee?



Ik vind het echt mega asociaal. Ik hoef het ook niet te zien gebeuren, want dan zeg ik er wat van.



Ik loop ook zowat de hele weg naar de stoep te staren, maar kinderen doen dat natuurlijk niet.

Lucas is ooit 1 cm naast een drol gevallen. Moet je toch niet aan denken dat zo’n ventje ineens tussen de poep ligt… :sick:







En dan in een speelveldje, hoe verzinnen ze het.

In ons park heb je een tennisbaan, voetbaldveld, en een speeltuin voor kinderen. Daar staan van die bordjes met honden en een rode streep erdoor.

En er ligt gewoon poep hoor.

Van de zomer met bal en al weer terug naar huis gegaan omdat we zagen dat het voetbalveld vol met poep lag…

:thumbdown:

Hier vinden zelfs mensen het nodig hun kind naar school te brengen met hun hond. Bij het brengen staan alle ouders op het schoolplein en de honden dus ook…vorige week kon ik ternauwernood opzij stappen omdat er een hond op het SCHOOLPLEIN! had gepoept. Het was wel wat ‘opgeruimd’ maar er lag nog een behoorlijke lading…vind ik echt walgelijk :sick:

Bah, dat is inderdaad vies. Ik heb twee grote honden, maar die krijgen alleen de kans op het hondenuitlaatveldje, en mocht het toch misgaan voor die tijd (wat eigenlijk vrijwel nooit gebeurt) dan ruim ik het uiteraard op.

@Anneke wrote:





Lucas is ooit 1 cm naast een drol gevallen. Moet je toch niet aan denken dat zo’n ventje ineens tussen de poep ligt… :sick:


Ja, hier is de buurjongen dus midden in de poep gevallen :sick:

asociaal zeg, gewoon de volgende keer die stront van de hond opscheppen en bij haar voor de deur leggen. Dat als ze buiten komt ze meteen in de stront gaat staan, weet ze ook eens wat dat is. Je ziet ze allemaal lopen met een zakje, maar volgens mij is het zomaar voor de vorm zodat de mensen zien dat ze het misschien van plan zijn. ( niet iedereen uiteraard)

Moet je hier mijn man eens vragen over hondenstront, die wordt helemaal gek,

Hier zit een hondenveld naast een speelveld, leg je hond dan maar uit dat ie twee meter verder niet mag poepen, maar goed dat moet je als eigenaar in de gaten houden. Dom iets van de gemeente. Het is ook nog eens precies naast het pad naar school, ook niet handig omdat niet alle kinderen het fijn vinden als er ineens een grote hond voor ze staat. Maar er zijn ook hondenbezitters die gewoon de hond op het speelveld uitlaten en het hondenveld voorbij lopen. Dat vind ik echt zo asociaal en smerig! Er hangen hier zakjes zodat je het op kan ruimen. Maar dat mag niet helpen, hier ligt ook het hele pad rondom het hondenveld en speelveld vol met poep. Kan me dus zo voorstellen dat er heel wat kindjes op school komen met poep onder hun schoenen en dat terwijl er ook overal bosjes naast de paden zijn. Kleine moeite om je hond als ie aanstalten maakt even aan de kant te schuiven en anders ruim je het gewoon even op!



Ik moet zeggen dat ik zelf als hondenbezitter me heel erg erger aan dat soort mensen die dus letterlijk en figuurlijk schijt hebben aan een ander. En ik zie het nooit gebeuren, kan er nooit eens iemand op aanspreken! Tis zelfs al een aantal keer voorgekomen dat er hier een hond bij ons en bij de buren voor de deur had gepoept, neem je zelf de moeite om je hond netjes te leren waar het wel en niet mag sta je in de rotzooi van een ander!