Bah Borstvoeding!

Ik ben weer ongesteld en mn kleintje vind mn melk niet lekker,

Ze spuugt erg veel en vecht met mn tepel,

En dat is erg pijnlijk want het lijkt wel alsof dr kaakjes enorm sterk zijn geworden en dr gebitje erg hard is(ze heeft nog geen tandjes volgens mij)



Ik dacht eerst dat het kwam omdat ze verkouden is want sinds ze ziekjes is voelt ze zich niet zo lekker en spuugde ze ook veel,

Ik leg wel vaak aan, Maar nu ik ongesteld ben weet ik dat ze mn melk niet lekker vind door mn ongesteldheid,



Kan ik hier niet iets aan doen, Laatst las ik ergens dat moedermelk smaakjes krijg van wat je eet en drinkt,

En als jij het lekker vind en vaak eet dat vind je kleintje het ook lekker,



Ik heb rooibosthee weer gekocht met honingsmaakje… Denk je dat dat helpt?

En blijft het heel mn ongesteldheid vies smaken?

Ze moet natuurlijk wel goed drinken,



Ik leg haar echt vaak op een dag aan omdat ze er om vraagt,

Soms wel 10 keer per dag, Vooral toen ze ziek was was het veel,

Maar in de nacht komt ze ook 2-3 keer,



Ik hoorde ook dat Jasly na haar 3e prikje van afgelopen maandag veel weerstand is verloren, Word de weerstand weer opgebouwt door de borstvoeding??? Moet ik dan juist extra vitaminen eten en drinken?



Ze is nogsteeds een beetje verkouden, snotneusje enzo,

Maar nog wel vrolijk en drinkt goed,

Alleen geeft ze veel over…



Ik las ook ergens iets vaags over dat als Jasly 5 maanden is er weinig weerstand ofzo of iets verdwijnt??? wat dan???



Heeft iemand tips voor een lekkere borstvoeding?

En hoe zit het met die weerstand?Of met die 5maanden,



Bedankt ladies!!! Groetjes Jeanette

Het kan goed zijn dat de smaak van de melk is veranderd omdat je ongesteld bent. Als het goed is moet dat daarna weer beter worden.

Als ze echt slecht blijft drinken kun je proberen om haar vooral slapend aan te leggen, vaak drinken ze dan beter.

Je hoeft verder niets te doen of te laten voor de kwaliteit van de melk. Gewoon gezond blijven eten, wat je gewend was moet voldoende zijn.



Hoe het zit met weerstand na vaccinaties kun je navragen op het CB

snachts geeft ze ook niet over en sóchtends vroeg ook niet,

Maar overdag kan ik haar toch niet in slaap voeden want ik geef haar juist drinken als ze wakker word,



en ik ben meestal bijna 3 weken soms wel eens langer of korter ongesteld blijft ze dit keer ook weer zolang overgeven???



De smaak van borstvoeding thee komt toch ook in mn moedermelk???

'nou ik snap er nu nog niks van,

ze spuugt bijna heel dr drinken per keer uit, en dan uren lang achter elkaar tot de volgende voeding,

Ze vind mn voeding volgens mij echt vies, ik drink wel de hele tijd rooi bos thee maar het lijkt wel als of mn borsten alleen maar voller worden maar dat jasly het toch niet echt lekker vind,

Hè wat vervelend nou! Heeft Jasly er ook last van, is ze ontevreden? Vaak ziet het er namelijk uit alsof ze heel veel uitspugen terwijl het in feite meevalt. Misschien dat je melkproduktie is toegenomen omdat je haar zo vaak aanlegt. Dan stroomt de melk misschien harder dan ze gewend is?

Ik zou proberen haar op verzoek te voeden, ivm vraag en aanbod. Het geeft niet als ze nu wat minder drinkt, dat haalt ze wel weer in. Zolang ze maar goed plast en groeit en alert is.



Wat betreft die weerstand, dit is wat ik erover gelezen heb: babies krijgen veel antistoffen mee uit de placenta. Maar na een half jaar ongeveer is dat ‘op’. Via de borstvoeding krijgen ze ook antistoffen binnen, daardoor blijven ze beschermd tegen ziektes. Zonder borstvoeding loopt hun weerstand dus terug rond 6 maanden.

Een prikje kan extra energie kosten en dat maakt de weerstand ook vaak minder. Is geen ramp, maar vaak zie je dat kindjes na een prik makkelijker een verkoudheid oppikken of luieruitslag krijgen o.i.d.



Of het algemeen geldt dat kinderen die borstvoeding krijgen meer weerstand hebben dan kinderen die dat niet krijgen. Ze zijn minder vaak ziek en als ze ziek worden, worden ze minder ernstig ziek en knappen beter op.



Over de smaak: ik zou lekker veel chocolade eten :wink: .

gelukkig gaat het vandaag al wat beter,

ze spuugt niet veel meer en niet bij elke voeding,

sávonds is het wel veel, maar het is wel wat minder geworden,

ze drinkt ook wel wat rustiger,



bedankt voor je informatie!

groetjes jeanette

Mooi :thumbup: .



Ach, die babies die verzinnen ook steeds wat nieuws hè… En je weet nooit wat het is, maar meestal gaat het ook weer weg. Hopelijk houdt Jasly nu gewoon op met die fratsen :wink: .