Badtijd voor kids 1 1/2 en 3 mnd. oud ...

… hoe ga ik dat combineren???



Nu Nikki nog thuis is overdag en ik nog niet werk, is het geen probleem.

Maar in Januari ga ik weer aan het werk en zal haar badje ook in de avond gepland moeten worden. Probleem is dat Lotte ook nog klein is en ik daar mijn handen voor vrij moet houden en ik bij het in bad doen van Nikki die beide handen echt nog wel nodig heb… :think:



Hoe zouden jullie dit aanpakken?

Thuiskomen, eten, Lotte in bad, Lotte een fles terwijl ik Nikki in bad doe (en dan dus Lotte zonder toezicht in de woonkamer (die is maar een paar meter van de badkamer want we hebben alles gelijkvloers), Lotte naar bed, Nikki fles, Nikki in bed en last but not least … ikke uitgeteld op de bank…?



Manlief heeft veel late diensten de laatste tijd dus de avonden sta ik er vaak alleen voor, vandaar…



Iemand ideeën over hoe we dit in goede banen kunnen gaan leiden???



:mrgreen:

Waarom wissel je de bad-dagen niet af? Ene kind de ene dag en andere kind de volgende dag etc. Ze hoeven echt niet dagelijks in bad…

tja, dat zou ook mijn oplossing zijn.



onze zoon gaat op aanraden van de dermatoloog maar 1x per week in bad (exceem). op zondag nemen hub en ik daar rustig de tijd voor. dat gaan we straks met twee kleintjes ook doen.



bad-dagen afwisselen en op andere dagen gewoon even handjes en gezicht wassen :thumbup:

@ICL wrote:

Waarom wissel je de bad-dagen niet af? Ene kind de ene dag en andere kind de volgende dag etc. Ze hoeven echt niet dagelijks in bad…




precies!

Een washandje langs kop en kont doet wonderen :smiley:



Of zo’n badzitje waarin je je kind even zelf kan laten zitten terwijl je de ander afdroogt.



1 mee onder de douche (als één van jullie zelf gaat douchen) en de ander op een ander tijdstip in bad.

Ik vind het makkelijker om de kleinste in bad te doen als de oudste slaapt.

Dus eerst het bad-drink-slaap ritueel voor Lotte en daarna heb je alle tijd om Nikki in bad te doen.

Ik denk dat dit voor jezelf rustiger is. Het badje kan je laten staan, er moet zowiezo nieuw water in… dus een half uurtje later kan het ook. Zo heb je lekker de tijd voor allebei je meisjes en loop je niet te stressen.

Ik heb al vrij snel begrepen dat het niet goed voor de huid is als een kind (ook ouderen) elke dag in bad gaan. Anne gaat om de dag, dus ik zou ook afwisselen.

ik neem Sarah iedere ochtend mee onder de douche als ze wil, als ze niet wil ist ook goed. Maar ze gaat meestal 3 tot 4 keer mee.

Verder gaan ze savonds samen, op zondagavond, woensdagavond en vrijdagavond. Soms ook smiddags maar ik probeer ze samen te doen, past precies int kleine badje. Soms gaat Sarah eerst en daarna Eva Lynn, kijk het een beetje aan per keer.

(als Sarah onder de douche is geweest gaat ze niet mee in bad, en als ze in bad is geweest gaat ze de volgende ochtend niet mee onder de douche :wink: Vind het nml niet nodig en niet goed voor dr huid om ze iedere dag int water te plonzen en al helemaal geen 2 x op een dag)

@Ellen69 wrote:

… hoe ga ik dat combineren???



Nu Nikki nog thuis is overdag en ik nog niet werk, is het geen probleem.

Maar in Januari ga ik weer aan het werk en zal haar badje ook in de avond gepland moeten worden. Probleem is dat Lotte ook nog klein is en ik daar mijn handen voor vrij moet houden en ik bij het in bad doen van Nikki die beide handen echt nog wel nodig heb… :think:



Hoe zouden jullie dit aanpakken?

Thuiskomen, eten, Lotte in bad, Lotte een fles terwijl ik Nikki in bad doe (en dan dus Lotte zonder toezicht in de woonkamer (die is maar een paar meter van de badkamer want we hebben alles gelijkvloers), Lotte naar bed, Nikki fles, Nikki in bed en last but not least … ikke uitgeteld op de bank…?



Manlief heeft veel late diensten de laatste tijd dus de avonden sta ik er vaak alleen voor, vandaar…



Iemand ideeën over hoe we dit in goede banen kunnen gaan leiden???



:mrgreen:




De oudste gaat als eerste in bad en als laatste uit bad. De jongste sopte ik eerst altijd even door het water. Huppakee en door het water, afdrogen en klaar. Nu gaan ze echt samen in bad.



Mijn kids gaan elke dag in bad om af te spoelen. Vind ik zelf prettiger en ik wil een vast ritueel. Ik gebruik zo min mogelijk zeep overigens.

Hartstikke bedankt voor de tips en ervaringen.



Overweeg wel om (tijdelijk) om en om in bad te doen… maar het is zo’n onderdeel van Lotte’s avondritueel dat ik daar niet al teveel in wil rommelen. Ze gaat trouwens zelden in bad met zeep of shampoo, het is voor haar meer lekker spelen met warm water, lekker spetteren. Moet maar eens kijken hoe ze reageert.



@Emma wrote:

ik neem Sarah iedere ochtend mee onder de douche als ze wil, als ze niet wil ist ook goed. Maar ze gaat meestal 3 tot 4 keer mee.

Verder gaan ze savonds samen, op zondagavond, woensdagavond en vrijdagavond. Soms ook smiddags maar ik probeer ze samen te doen, past precies int kleine badje. Soms gaat Sarah eerst en daarna Eva Lynn, kijk het een beetje aan per keer.

(als Sarah onder de douche is geweest gaat ze niet mee in bad, en als ze in bad is geweest gaat ze de volgende ochtend niet mee onder de douche :wink: Vind het nml niet nodig en niet goed voor dr huid om ze iedere dag int water te plonzen en al helemaal geen 2 x op een dag)




Je hebt, zie ik, een kleine van 4 mnd en 1 van ruim 1 1/2 … maar hoe krijg je die met z’n 2-en tegelijk in een klein badje :think: ??? Of zit jouw jongste al los (of in badzitje?)



Ga van de week maar eens wat dingen testen, dan is manlief er ook voor de verandering en kunnen we kijken hoe het werkt.

Zat nu zelf te denken aan:
    Thuiskomen, eten met Lotte, Nikki haar fles.
    Bad klaarmaken voor Lotte, Lotte en Nikki allebei uitkleden.
    Nikki in luier in dekentje in wipstoel en Lotte in bad.
    Lotte afdrogen en pyjama aan en op de badkamervloer wat spelen.
    Nikki in bad, afdrogen, pyjama aan
    Lotte haar laatste beker warme melk en tandenpoetsen, Nikki nog even chillen bij mama
    Allebei bedje in en laatste verhaaltje voor het slapen gaan
    Weltrusten :zzz:


Dit alles tussen 17:30 en 19:30... in theorie zou dat moeten werken ;-) (denk ik... :mrgreen: )