badspeeltjes schoonmaken?

Mijn zoon heeft van die “waterspuiters” in zijn badje.

Nu spoot ik er vanavond mee en zag tot mijn verbazing dat er “groene sliertjes” mee kwamen :sick: :shock: :sick:

Nu hielt ik een van die dingen tegen het licht en idd er zit dus “aanslag” aan de binnen kant (en ik heb een mega hekel aan schimmel :sick: )

Ik maak de speeltjes na elk badderuurtje wel helemaal leeg.

Maar hoe krijg ik die vieze aanslag uit die dingen??

Er zit maar een heel piep klein gaatje in, dus met een klein raggertje kom je er helaas niet in.

Iemand hier misschien tips?

Hier laat ik bad speeltjes in een emmer water staan en maak ik ze schoon voor ieder badbeurt.

Zo voorkom je dat water indroogt in de speeltjes.

Het zijn toch spuitjes :think: dus gewoon wat bleekwater ‘spuiten’ :think:

Ik moet zeggen dat ik toch wel zo’n miep ben die ze dan gewoon weggooit :shifty: Wij hadden een paar badeendjes gekregen met een gaatje erin en die werden ook zo groen van binnen, hup weg ermee… Hebben er nog genoeg over zonder gaatje :shifty: Dus als ik nu iets voor in bad koop let ik erop dat het óf dicht is óf dat er een fatsoenlijk gat in zit zodat ik ze schoon kan maken :slight_smile:

@eisblume wrote:

Het zijn toch spuitjes :think: dus gewoon wat bleekwater ‘spuiten’ :think:

Ik moet zeggen dat ik toch wel zo’n miep ben die ze dan gewoon weggooit :shifty: Wij hadden een paar badeendjes gekregen met een gaatje erin en die werden ook zo groen van binnen, hup weg ermee… Hebben er nog genoeg over zonder gaatje :shifty: Dus als ik nu iets voor in bad koop let ik erop dat het óf dicht is óf dat er een fatsoenlijk gat in zit zodat ik ze schoon kan maken :slight_smile:

Yup hier net zo :thumbup:

ik gooi ze dan weg

vind dat echt heel erg vies.

zonder zeep in bad :lol:

Maar ja je wilt een kind ook wassen he :wink:

Hier gaan dat soort dingetjes weg zodra ik door heb dat ze niet fris meer zijn.

De kids vinden de simpele badeendjes nog steeds helemaal geweldig, dus eens in de zoveel tijd koop ik een nieuw netje voor weinig. Zij eendjes en blij, ik blij van schoon en fris :thumbup:

hier spelen de kids trouwens bijna nooit met badspeeltjes, gewoon met lege shampooflessen en lege mona bakjes (daar zit ook een gaat je onderin en dat vinden ze helemaal geweldig)

Ik heb kortgeleden al het speelgoed voor in de zandbak, zwembadje en in bad in de vaatwassen gedaan. Kwam er helemaal schoon uit :thumbup:

Zo’n spuitje dat al eenmaal zo vies is geworden zou ik ook weggooien.

bedankt voor jullie tips!

Ik heb ze niet zelf gekocht maar gekregen :slight_smile:

Maar ik heb ze net een paar weken dus vindt het wel een beetje zonde om ze nu al weg te gooien :think: (ben normaal ook van de weg gooi hoor)

Maar het is dikkie dik + badeentje met een bijbehorend badboekje, gekregen van schoonmama die hier zeer regelmatig is.

Geen idee of het duur was hoor…

Het overige badspeelgoed en normaal speelgoed gaat hier ook om de 2 dgn de vaatwasser of wasmachine in hoor.

(ben er wel achter gekomen dat little peopel poppetjes hier niet zo geschikt voor zijn :wall: )

Maar zou je er bleek in kunnen doen, zonder dat het gaat verkleuren of dergelijks??

@dragon wrote:

Het overige badspeelgoed en normaal speelgoed gaat hier ook om de 2 dgn de vaatwasser of wasmachine in hoor.

(ben er wel achter gekomen dat little peopel poppetjes hier niet zo geschikt voor zijn :wall: )

Daar kwam ik laatst ook achter! Ik gooi dat spul van de speel-o-theek ook eerst altijd ff in de vaatwasser…

Maar eh ik zou het niet schoonmaken met bleek (gebruik ik trouwens nooooit) schoonmaakazijn lijkt me beter :think: Daar krijg ik iig veel mee schoon :thumbup: Succes!

@T@nj@ wrote:

@dragon wrote:

Daar kwam ik laatst ook achter! Ik gooi dat spul van de speel-o-theek ook eerst altijd ff in de vaatwasser…

Maar eh ik zou het niet schoonmaken met bleek (gebruik ik trouwens nooooit) schoonmaakazijn lijkt me beter :think: Daar krijg ik iig veel mee schoon :thumbup: Succes!

hmmm goeie tip, ga het gelijk proberen! :dance:

hier ook altijd afwasmachine :mrgreen: of de prullenbak

@colle wrote:

hier ook altijd afwasmachine :mrgreen: of de prullenbak

Toch geen spuitbadspeeltjes?!

Hier gaan ze ook gelijk weg zodra ze vies van binnen zijn… tja helaas maar ik vind schimmel niet in een bad horen dus heb er geen rust op als er nog wat in zit.

Ze gaan langer “mee” als je ze na elke badbeurt goed leegspuit, dus geen water in laten staan.

maar hier gaan dat soort speeltjes ook weg als ze vies zijn hoor… voor een paar centen heb je bij de xenos/action oid weer een zwikkie nieuwe :thumbup:

Hier gaan ze ook meteen de vuilnisbak in.