Badmuts en zwemdopjes voor kind ervaring gevraagd

K heeft een dubbele oorontsteking gehad en daarbij een geperforeerd trommelvlies opgelopen. Hiermee mag ze niet zomaar zwemmen omdat er dan water achter het trommelvlies kan lopen.

Nu zitbik te denken aan oordopjes voor het zwemmen in combinatie met een badmuts. K heeft erg lang haar welke badmuts zou dan handig zijn om te gebruiken? En wat voor zwemdopjes?

Onze zoon heeft buisjes en moet onder de douche en in het zwembad ook oordopjes in. Wij hebben ze bij een audicien (Schoonenberg) laten maken. Je kan erop wachten en de kosten waren iets van 17 euro.

@Luna1 wrote:

Onze zoon heeft buisjes en moet onder de douche en in het zwembad ook oordopjes in. Wij hebben ze bij een audicien (Schoonenberg) laten maken. Je kan erop wachten en de kosten waren iets van 17 euro.

En die blijven goed zitten? Dus geen badmuts nodig?

Die blijven zeker goed zitten. Ik moet echt een beetje prutsen om ze eruit te krijgen :mrgreen:

super, ik ga eens kijken of ik deze week in de stad kom om ze te laten maken!

@Luna1 wrote:

huh… sinds wanneer moet dat? onze zoon heeft al twee keer buisjes gehad en we mogen alles!! zelfs zwemmen in buitenwater gaf het geen enkel probleem volgens diverse kno artsen.

Of er moeten natuurlijk andere redenen zijn dat je met buisjes gebruik moet maken van dopjes.

van een orendrama zwemleskindje-moeder kreeg ik de tip:

de tip voor oordopjes, vaseline doen in de oorschelp en daar het dopje opdrukken, dat plakt en blijft dan beter zitten. Dan verlies je ze echt niet meer.

Hier ook het antwoord van de KNO arts afgewacht voordat ik Amélie naar zwemles doe.

Volgens mijn KNO arts kan ze gewoon gaan zwemmen zonder dopjes ondanks de buisjes. Juist die oordopjes kunnen gaan irriteren en bacterien met zich meebrengen :think: Lastig he?!

Mijn kno arts zei in eerste instantie dat Sean geen dopjes hoefde toen hij buisjes kreeg maar dat hij niet mocht duiken :think: Dus toen maar doorgevraagd want Sean vind het erg leuk om van de kant in het water te springen en gaat dan kopje onder. Arts zei toen dat hij dan wel last van loopoor kan krijgen. En toen vroeg ik of daar wat aan te doen was en toe zei hij: ja hoor, je kan zwemdopjes aanschaffen!! Dus uiteindelijk idd bij Schonenberg gedaan, klaar terwijl je wacht! :thumbup:

Elise heeft heel veel KNO problemen gehad en nu ze buisjes had dus meteen nagevraagd: onze KNO zei eerst kijken hoe het loopt ZONDER dopjes. Krijgt ze er last van, dan kan er bij goed passende dopjes worden aangeschaft. Voor Elise een extra kleine handicap dat die doppen extra geluid afsluiten en ze rechts al niets hoort, dus vandaar dat de KNO arts dit het beste vond en het werkt prima zo voor haar…

Ik en mijn broertje hadden ook altijd buisjes, en wij hadden wel altijd aangemeten oordoppen van die felgekleurde dingen. Waren toen best duur, en konden we ongeveer 1 jaar met doen, dan werd je oorschelp weer groter en paste de oordoppen niet meer.

En een vraagje:

Mijn dochter heeft net een oorontsteking gehad, en sinds Zondag heeft ze een loopoor, mag ze nu gewoon woensdag zwemmen (eerste zwemles) ?

@konijn wrote:

@Luna1 wrote:

huh… sinds wanneer moet dat? onze zoon heeft al twee keer buisjes gehad en we mogen alles!! zelfs zwemmen in buitenwater gaf het geen enkel probleem volgens diverse kno artsen.

Of er moeten natuurlijk andere redenen zijn dat je met buisjes gebruik moet maken van dopjes.

van een orendrama zwemleskindje-moeder kreeg ik de tip:

de tip voor oordopjes, vaseline doen in de oorschelp en daar het dopje opdrukken, dat plakt en blijft dan beter zitten. Dan verlies je ze echt niet meer.

Klopt hoeft tegen woordig niet meer :wink:

dat zei onze KNO arts ook al.

Een geperforeerde trommelvlies, ja dan moet je wel…inderdaad bij een audiciën :thumbup:

Romata; maar vroeger was dat anders he, dat is jaren geleden :wink:

Romata, volgens mij kan je gewoon zwemmen…loopoor was vergelijkend met een buisje volgens onze huisarts…

geperforeerd is dat meerdere gaatjes? lijkt me pijnlijk, gaat ze daar nog blijvend schade van oplopen??

Met een buisje perforeer je toch ook je trommelvlies en houd je een open gaatje? Hier 2 kids met buisjes en hoefde nooit oordopjes in, alleen de eerste dagen na het plaatsen moesten we ff voorzichtig zijn, vooral met zeepwater omdat die een andere oppervlakte spanning heeft en dus wel het buisje in kon lopen. KNO zei tegen ons dat dat met gewoon water eigenlijk bijna nooit gebeurd.

Maar heb wel eens bij iemand anders gemerkt dat i wel last had van water wat het buisje in loopt. Zou het gewoon proberen en als ze er last van krijgt alsnog doppen laten maken.

J. krijgt binnenkort buisjes en twee weken erna moet het zo droog mogelijk blijven en daarna mag, voor zo ver ik weet, alles weer. Water in het oor kan alleen wel steken geven.

@konijn wrote:

Romata, volgens mij kan je gewoon zwemmen…loopoor was vergelijkend met een buisje volgens onze huisarts…

geperforeerd is dat meerdere gaatjes? lijkt me pijnlijk, gaat ze daar nog blijvend schade van oplopen??

Dat heeft de dokter niet gezegd, fijn he! Maar goed google is mijn bestevrien haha, daar werd gezegd dat het ong 6 weken kan duren voordat het dicht is gegroeid, als het dicht groeit. Bij zwemmen was het advies wel zwemdopjes omdat ze meer kans heeft op infecties nu hij geperforeerd is en de kan is dat ze nu vaker ontstekingen kan krijgen daar. Dan maar die dopjes aanschaffen.

hier heeft mijn zoontje buisjes gehad. tijdens die periode geen probleem met zwemmen. echter nadat ze uitgevallen zijn duurde het lang voor zijn oren dicht waren en sindsdien oordopjes. want ondanks dat ze nu dicht zijn heeft hij problemen als hij gezwommen heeft.

als je ze laat maken vraag wel om de dopjes die drijven :wink: is handiger terug vinden mocht je ze toch verliezen. niet elke schoonenberg geeft ze standaard.