badje en overbezorgde mama

Ivan is gek op water, zodra hij het badje ziet wil hij erin. Boeit hem niet of het koud is hij wil er in. Prima mama gaat lekker mee in badje. Maar ik blijf zo bang dat hij kopje onder gaat, en dat hij er wat aan over houdt (dikke onzin natuurlijk ben erbij ) Vanmiddag ging onderuit en kopje onder en binnen de seconde had ik hem weer boven. We hebben een groot badje water staat tot de 1e ring als hij staat dan staat hij er tot zijn bovenbenen in.

Ben al geneigd om de grote weer op te ruimen en dan hem in het kleine te laten spelen, maar hij vindt het water zooo leuk wordt dan helemaal hieper de pieper.

Iemand tips hiervoor?

persoonlijk zou ik hem lekker laten “gaan”, je bent er zelf bij en kan dus niks gebeuren!

hier ook een waterratje, Ik moedig haar aan als ze koppie onder is geweest.

Ben namelijk best bang als ik schrikkerig reageer dat ze dan juist watervrees gaat ontwikkelen :oops:

persoonlijk vind ik dat te veel water voor zo’n kleintje. Als hij op handern en knieen zit dat zit hij zo met z’n gezichtje in het water. Lekker dcoor het water kruipen kan dus niet. Een bodempje is wel genoeg. iets over z’n enkels. dan kan hij kruipen en spelen genoeg lijkt me.

Ik zou het zo ook eng vinden

Als hij kruipt dan zit hij nog lang niet met zijn gezicht in het water dus dan zal het het wel wat minder water in zitten

denk dat het tot zijn knietjes komt

Wij hebben 1 groot en 1 klein bad staan, maar Talysha vind het 100x leuker om in het grote bad te spelen. We doen er nu niet zo heel erg veel water in, de 1ste x wel gedaan en toen kon ze echt niet fijn spelen.

Maar als ze samen met papa in bad zit bijvoorbeeld gaat ze op zijn rug zitten aan de zijkant en laat ze zich achterover vallen in het water. En hoevaak ze dan niet helemaal onder water komt kan ik niet eens tellen :mrgreen: :oops:. Maar ze vind het geweldig ze lacht er gewoon om, soms ook niet als ze wat water ofzo binnen krijgt :doh:

Maar ik maak me er eigenlijk niet zo druk om, zolang ze het niet erg vind, vind ik het ook best hoor.

Misschien toch maar minder water in doen :oops: :oops:

Bij babyzwemmen kregen we geleerd, dat je als mama moet proberen te lachen en klappen als je samen onder water bent geweest. ook al komt de kleine proestend boven. Ik zou ook proberen hem eerst zelf boven te laten komen, je hebt altijd nog tijd genoeg om hem boven te krijgen. Zo leert hij dat hij zichzelf kan redden en groeit zijn zelfvertrouwen. En dus lachen en klappen als het hem lukt. Succes!

En inderdaad zelf niet te angstig reageren, want dat kan juist averechts werken.

Ik heb hier heel weinig water er in, (net niet tot mijn enkel),

Maar als Riley in bad, of dat nou met douchen of wat dan ook is, onder water gaat, doe ik heel vrolijk, blij, (ok hij is van de week weg gegleden, en ik maag klappen, … terwijl ik me dood schrok), omdat hij water eng vind in zijn gezichtje. Verder is het een water rat, waar water is, is Riley.

Hier een mannetje die zelf met zijn neusje in het water gaat hangen en lachen als hij boven komt :mrgreen:

Soms gaat hij per ongeluk kopje onder als hij dan boven komt kijkt hij even benauwd maar dan die ik vroljk e spelt hij weer verder.

In het grote bad mag hij aleen als een volwassenen mee gaat en daar komt het water tot zijn borstje hij vind het te gek en krijgt soms water binnen.

Maar hij vind het super soms pak ik hem en dan zeg ik dt we onder water gaan dan trek ik hem zachtjes onder water en heeft hij even en benauwd gezicht maar omdat ik er een spelletje van maak lacht hij daarna meteen weer.

Hier ook een kleiner laagje, hij staat er tot net over zijn enkels in. Het is maar om af te koelen, en zo’n laagje kan hij tenminste ook nog goed in spelen. En als hij koppie onder duikt, dan kotm hij vanzelf weer overeind, huilt soms even, maar ik zeg dan vaak iets van: goedzo, je bent weer boven! En dan klap ik soms voor hem. Dan lacht hij zo weer, en gaat hij express 10 x achter elkaar met zijn gezichtje in het water, en dan al klappend weer boven komen :wink: Ik denk dat dat beter is dan heel schrikachtig, want in principe is het helemaal niet erg als ze even koppie onder gaan, dan leren ze dat ook meteen weer :slight_smile:

hier ook een dreumes van 1,5 jaar…

ik heb een plank gehaald en deze voor het bad gezet !

nu moet hij er echt overheen klimmen… :angel:

hij duikt er gewoon in…

en ik wil er echt bij zijn!

kleine kids kunnen te snel verdrinken,

en ook verplicht de zwembandjes aan…

ik heb nog een zoontje van 9 jaar die wel kan zwemmen,

dus een ondiep badje is niet leuk mama…

baby badje staat nu voor de plank…

Ik heb er nu behoorlijk minder water in , en heb daar een veel prettiger gevoel bij :oops: :oops: hij kan nu heeriljk spelen zonder dat mama haar hart in der keel heeft :oops:

:oops: :oops: Deze smily is niet nodig joh! Jou gevoel is veel belangrijker! Lekker genieten vandaag :-*

Mijn zoontje is gek op water. Hij loopt zo het water van een meer of zee in zonder blikken of blozen. Hij staat graag onder de douche en speelt in bad en als ik vraag of hij eruit wil gaat hij tegen stribbelen. Bij babyzwemmen is het elke week weer dat we samen kopje onder gaan. Hij is het inmiddels gewent en vindt het niet erg. Een echte waterrat! Als hij in het kleine of grote badje speelt gaat hij regelmatig kopje onder of steekt zelf zijn gezicht in het water. Ik moedig het alleen maar aan, al schrik ik me soms rot, en hij vindt het prachtig.

Als jij met minder water in het badje prettiger voelt moet je dat gewoon doen :wink: en gaat hij kopje onder dan is het zo. Misschien gaat hij het ooit nog leuk vinden ook.

Ella is ook een echte waterrat, ben ook vanaf 4 maanden met haar gaan babyzwemmen en nu dus dreumeszwemmen. daar elke les wel twee keer onder water oefenen. enige nadeel is dus dat ze ook zo het water in gaat.

gisteren stond ze met kleren en al in het zwembadje :mrgreen: wij hebben ook tot de tweede rand water gevuld, we zijn er altijd bij dus kan er niets gebeuren. als ella onder water gaat komt ze ook zelf weer omhoog.

hier zijn de kids ook in zo’n groot badje aan het spelen overdag…

ik zit erbij op een stoel…geen afleiding bij de hand…

Jade heeft dan gewoon zwembandjes om, net als in het zwembad… het water zit tot haar knietjes, anders heeft dave niets te zoeken in het badje :wink: :mrgreen:

de regel is niet in het bad zonder mama of papa anders gaat het bad weg!

en hij is te gek op het badje dat hij zich niet waagt bij het badje :mrgreen:

Jade kan er nog niet zelf in klimmen, maar die mag ook nog niet zelfstandig buiten spelen…dat scheelt ook