badeendjes schoonmaken

M’n zoontje speelt in bad graag met badeendjes (of in ons geval kikkers). Nu zag ik net dat vooral in de grote kikker allemaal alg zit. En dat ging er een beetje uit toen zoonlief die kikker onder water duwde :sick: . Ik heb geprobeerd om de kikker schoon te maken. Maar hoe krijg ik nou alle alg eruit? Tips?

Na het badderen goed het water eruit knijpen zodra ze vies zijn gooi ik ze weg.

Ik heb ga alles geprobeerd, maar het enige wat echt helpt is nieuwe kopen, kost je vaak ook de kop niet.

Door de zorgen dat ze leeggeknepen zijn als je ze weglegt worden ze minder snel vies

Ik heb laatst ook al het badspeelgoed schoongemaakt.

Doe dat met een emmertje water en wat azijn erin.



Met spulletjes waar water in gaat zitten, is het was lastiger.



Als het echt vies-vies is gaat het hier ook weg.

Tja, ik dacht ook al aan weggooien maar ik vind ze zo leuk :oops: . Eerst maar proberen met water en azijn. En voortaan goed het water eruit knijpen :wink:

Ik ga het niet eens proberen… Alle speelgoedjes waar restjes water in blijven zitten gaan na een tijdje mooi met pensioen :hand:

Chloor… niet al te milieuvriendelijk, ik weet het, maar het helpt wel meestal. In ieder geval is dan alles wat leeft overleden :sick: :mrgreen:

Good luck!

Nooit geprobeerd, ik gooi altijd weg, maar kunnen ze eigenlijk niet gewoon om de zoveel tijd mee in de wasmachine? Wie weet is dat wat?

Voordat je ze koopt kijken of ze een gaatje hebben (blijven ze minder goed drijven, maar hebben ze net zoveel lol mee) en anders weggooien als ze vies zijn. Idd water eruit helpt, leven ze wel iets langer :wink:

en ook hier is het goed leegknijpen en eens in de zoveel tijd haal ik de speelgoedjes er allemaal uit, schoonmaken en wat niet schoon is/wordt gaat weg.

Ik zet het badspeelgoed regelmatig in de vaatwasser. Daar krijg je alleende binnenkant denk ik niet mee schoon.

Chloor, daar krijg je alles mee schoon :silenced:

Chloor inderdaad, warm water met eens cheut chloor er in, beestjes volzuigen ermee, even laten zitten en dan uitspoelen, gaat hier goed :slight_smile:

ik gebruik geen chloor, ben als de dood dat er iets inblijft en ze het binnen krijgen :oops:





hier gaat het in een bak water met sop en dan knijp ik ze vol en leeg enz enz

dan in een bak dettol, laten weken en weer leeg vol leeg enz.



en dan in een bak kokend water voor wat er nog na alles toch nog niet dood wil hahaha



wij hebben ook hele aparte eendjes enzo, ik heb weleens gekeken of ik er nieuwe van zag maar helaas… dus dan maar zo :wink:

Is chloor erger dan een dettol om binnen te krijgen dan?

Ik moet aan zwembaden denken en wat mensen daar aan chloor binnenkrijgen.

Zou het ook niet kunnen met soda in warm water? Soda ontsmet in elk geval goed, en het heeft een licht blekende werking. Bovendien is soda vriendelijk voor kind en milieu :thumbup:

Helaas hier geen vaatwasser. Chloor lijkt me ook niet zo’n goede, dan toch liever soda. Zou de alg ook dood gaan in de vriezer :think: