Badbevalling Wel/Niet ?

Lieve Dames



Wij zijn enorm aan het twijfelen om wel/niet te gaan voor een badbevalling

van ons 5e kindje

Ik ben voor,.Ml is niet direct voor,maar wil zich er best in verdiepen…

lang leve dus jullie ervaringen,hoop ik !



Ik ben geboren met een rugprobleem,.Spina bifida Occulta

(open rug met huid erover)

en wervelproblemen,waardoor helaas eigelijk dagelijks rugpijn,

maar gelukkig kan ik me inmiddels redden,en is t dragelijk.



Onze eerste 2 kindjes moesten in het zkh worden geboren,

ivm mijn rug…

Mijn bevallingen gaan snel,de eerste is na een ingeleide bevalling binnen 6,5 uur

de 2e heeft uiteindelijk ongeveer 1 uur geduurt,.en is maar net in het zkh geboren.



Na overleg mochten we bij de 3e onder controlle bij de vk,

en uiteindelijk zelfs gaan voor een thuisbevalling,dit was een droombevalling

s’nachts terwijl de oudste 2 sliepen en alles ging gemoedelijk.

we belden de vk rond 00.00 uur omdat ik de nacht niet in durfde,voelde me gek

maar geen weeen,geen gebroken verliezen,.gelukkig kwam de vk en toen bleek ik 8 cm

ontsluiting te hebben,.om 1.40 is toen ons 3e kindje geboren.

Ook ons 4e kindje is thuis geboren,wel eens waar onder de dousch…(was niet de bedoeling)

Vk kwam na twijfels bij ons en ik had 5-6 cm ontsluiting dit was rond 13.30 uur

en omdat ik (on)bewust de bevalling tegenhield werdt me gezegt ga nog maar even onder de dousch

ivm me rug,.toen ik daar onder ging staan,.is 10 min later ons 4e kindje daar geboren

ér was geen houden meer aan,en toen de dousch aanging kon ik niets meer zeggen/doen

compleet inmezelf gekeerd en gelukkig trok op tijd de kraamhulp de deur open,waardoor de vk

kon gaan vangen.

Helaas na deze bevalling enorm lang en veel pijn gehad,.Emma was deels een sterrenkijkertje

en zij zelf heeft 1,5 jr gehuild,wat ik nog steeds wijdt aan de bevalling.



Water is voor mij een stukje pijnbestrijding,ik heb nog steeds dagelijk rug pijn en ga dan douschen

om er als een rode kreeft eronder vandaan te komen,.net als dat Ml met zijn vuisten in me Si gewrichten

mag duwen,heel hard…want dat scheelt soms iets.



Nu was een badbevalling altijd wel een stukje wens,maar na de 4e bevalling is er vooral een angst ontstaan

bang voor de rugweeen…en vraag me af of een badbevalling een positief effect kan hebben op t ontspannen/pijn

tijdens een bevalling ?

Is t realistisch een badbevalling bij eerdere snelle bevallingen ?

hoeveel tijd kost het om een opgeblazen Bad,te vullen tijdens een bevalling ?

Kan een badbevalling een positief effect hebben op de stortbevallingen,voor een kindje ?



Vragen stel ze gerust,.

Wij kijken uit naar jullie meningen/adviezen



Groetjes Hanneke

zou bij de buren informeren… zijn denk ik meer ervaringsdeskundigen te vinden :wink:

hihih al gedaan Lief :-*



maar denk ah 2 verschillende forums,.

2 verschillende ervaringen/ideeen

Ik heb een vriendin die 2x in een bad bevallen is en die vond het helemaal geweldig. 1e keer moest ze met persen toch uiteindelijk naar het ziekenhuis toe, maar of je dan vanuit je bad, bed of baarkruk moet, das nooit leuk.



2e heeft ze helemaal in bad gedaan. Had toen een vk die meer ervaring met badbevallen had, en ze gaf nog als tip mee dat je op tijd genoeg in het bad moet gaan zitten. Een kennis van haar was pas tegen het eind erin gaan zitten en kon er toen geen ontspanning meer uithalen.



Dus zelf geen ervaring, maar wel goede verhalen gehoord. Zou zelf als ik thuis mocht bevallen wel voor een badbevalling gaan. En als het nou helemaal niks is dan kun je er altijd nog uitstappen natuurlijk :wink: