bad

ik doe mijn dochter (14 weken) steeds in het grote bad op een drijvend kussentje. De laatste tijd wordt ze wat onrustiger in bad. Ze begint nu langzaam met draaien en dat zie je in bad terug. Ik vind het gevaarlijk om haar nu zo te laten drijven. Samen in bad gaan is geen optie omdat ik zelf (door en operatie) moeilijk uit bad kom en dan mijn dochter niet kan dagen. Een vast bad zitje is geen succes. Hebben jullie tips of ideeen hierover. Ik ga trouwens ook vaak met haar onder de douche. thanks

Dan zou ik zeggen: voorlopig alleen maar douchen. En anders kan je man of vriend misschien met haar in bad? Of een babybadje. Dat staat op een standaard en dan kun je haar zelf vasthouden. Ik zou het anders ook niet weten.

Kan je man je kindje dan niet uit bad tillen als jij er samen met je kindje in zit? Zo doen wij dat hier altijd.

Ik zette altijd de maxicosi klaar met handoek erin. Dan tilde ik Uk over de badrand in de maxicosi, handoek dichtvouwen en heb je zelf alle tijd om uit bad te komen, af te drogen en even te plassen haha! Tenminste, Uk hier bleef tenminste zitten. Tot hij een maand of zes was, toen werd het lastiger en heb ik kort daarop een badzitje vanaf 6 mnd gebruikt. Ook hierbij kan ik zelf eerst uit bad, Uk speelt wel verder ( onder toezicht natuurlijk!).

Succes met het vinden van een oplossing

Ik deed/doe layla altijd op een aankleedkussen in een leeg bad en dan met de handdouche haar wassen en afspoelen. ze heeft nu nog de groooooootste lol.

We hebben ook zo,n houderdje voor de douchekop naast het bad dus dan ligt ze onder de douche. Misschien een idee?

Je kan toch ook een baby badje kopen?

Ik woon niet in NL hoor, dus weet niet wat er allemaal te krijgen is, maar hier hebben ze prima badjes die vanzelf al een soort zitje erin gevormd hebben zodat baby heerlijk kan liggen (ene kant) of rechtop kan zitten (andere kant om in het badje zetten) zonder dat ze onderuit kunnen glijden. Ik zet het gewoon in het bad, dochter vindt het fantastisch. Hoef je ook niet altijd zoveel water te gebruiken, dus ook beter voor het milleu :slight_smile:

Inderdaad, zoals hier een babybadje. Is een kuipje op een standaard. Bij de Prénatal en de Babywalz hebben ze van die speciale zitjes voor de baby erin, zodat je de handen (en andere ledematen) vrij hebt.

Junior hier gaat nog steeds in het badje op standaard, een gewoon bad hebben we niet maar zou me zeker te weten ook niet lukken met m’n megatoeter :lol:. Hubbie gooit het badje leeg 's avonds, op die manier lichamelijk eigenlijk niet belastend om te doen - en tegenwoordig een stoel voor mij erbij! :smiley:

Ik heb zo’n zitje hier en die doe ik ook in het grote bad…

Hij heeft wel een baby badje maar soms is het gezellig in het grote bad…

Het zitje doet het hier geweldig… Hij heeft het enorm naar het zin…

Wel bijblijven, maar ze zitten dan wel zelf… :smiley:

Zoiets als dit… Ik heb hem in het groen… maar het idee is hetzelfde