Heb al een paar keer de vraag gekregen of ik, als uk geboren is, ga babyzwemmen met kleine. Op zich lijkt het idee me wel leuk, maar heb wel eens begrepen dat die kleintjes toch snel last van hun oortjes hebben met dat gechloorde water enzo (kleine uk van kennis had oorontsteking en kreeg aangeraden niet meer te gaan zwemmen).
Ben benieuwd naar jullie ervaringen en meningen…
hoi marietje,
tijdens oorontsteking en vlak daarna inderdaad niet zwemmen
en ik zou wachten tot je beebje 12 weken oud is en niet daarvoor gaan zwemmen
ik heb met Brent vanaf 12 weken gezwommen en hoe ouder ze worden, hoe leuker het is en het is mooi om te zien dat kindjes dan zo snel watervrij zijn (ook makkelijk voor zwemles als ze wat groter zijn)
ik ging niet elke week, maar zo’n beetje 1x per maand en toen Brent wat groter was ging ik elke 2 weken
het is zó gezellig :inlove:
straks ga ik met Clint starten en als Brent naar school gaat wat regelmatiger met Clint zwemmen
Met Rhodé ben ik vanaf 12 weken iedere week gaan zwemmen! Ontzettend leuk en gezellig. Ook de interactie met de andere kindjes waar we dus ook 2 jaar bij in de groep hebben gezeten is erg leuk!
Rhodé heeft nog nooit oorontsteking gehad, dus of het zo is wat jij beweert weet ik niet :think: waarschijnlijk wel voor de kindjes die er gevoelig voor zijn.
Overigens ben ik met 2 jaar gestopt omdat Rhodé opeens niets meer durfde. Het was echt een opgave voor haar om te gaan zwemmen, dus ben ik gestopt… Nu is ze weer het lekkere waterratje, en is ze niet uit het water te slaan :inlove:
Hier ook vanaf 9 weken weekelijks gaan baby zwemmen en ook hier nooit oor ontsteking gehad hoor.
Hij vond het geweldig en nu nog steeds :thumbup:
Dus ik zou zeggen lekker gaan straks
Jasmijn heeft wel een paar keer oorontsteking gehad. Weet niet of dat nou echt door het wekelijkse zwemmen kwam. Ze vind het in ieder geval superleuk dus ik ga er lekker mee door.
ik zwem al vanaf haar 3de maand met mijn dochter gaat altijd prima en heeft nergens last van
ik heb gezwommen van ongeveer vier maand, maar na twee maand weer gestopt. Ze was telkens erg verkouden als ik weer was geweest.
(een tijdje goed gegaan, nu is ze weer om de week ziek :wall: )
Zo te lezen dus wel kindjes met minder weerstand, maar niet perse door het zwemmen? Lijkt me ook ontzettend leuk, babyzwemmen… ga maar eens rondvragen hier in de buurt. Bedankt voor jullie reacties!
@konijn: beterschap met je kleintje, steeds kwakkelen kost ook zoveel energie…
Ik ben gaan babyzwemmen vanaf 6 maanden op advies van de ha. Ik heb met Bas 4 maanden gezwommen, maar ook gestopt doordat hij steeds verkouden was. Nadat ik gestopt ben is dit stukken minder geworden.
marietje@ik denk dat het vele verkouden zijn komt doordat ze daar met ander ekinderen in aanraking kwam. Ze zit verder niet op dagverblijf oid, dus daar haalde ze alle virussen vandaan. Misschien wil ik nog van t zomer gaan zwemmen, vaak zijn alle kinderen dan minder verkouden, al is ze dan geen baby meer :lol:
Even een ander vraagje…is de temperatuur van het zwemwater aangepast voor die kleintjes? Ik heb 's een x ergens gelezen dat de temperatuur minimaal 32 graden ofzo moest zijn? :think: Weet het niet meer zeker… Ik vind zelf het water namelijk meestal zo koud…brrr.
En zijn er vaste groepen, net als zwemles voor een diploma bedoel ik?
Lijkt me zo leuk om met Jayden te gaan zwemmen :inlove:
dat moet je ff aant zwembad vragen. Hier werd het water wel warmer gemaakt. Babyzwemmen was namelijk tegelijk met bejaardenzwemmen. t was zo tussen de 30 en 35 graden. Heeeerlijk warm!
en wij hadden ook verschilldned egroepen op verschillend ontwikkelingsniveau. Dus je kon ook een kindje van 8 maanden als die kan lopen bij de peuters. want die doen al meer dingen met lopen ed.
hier zwemmen we vanaf 3maand. Ben er in de zomer even mee gestopt aangezien R al sliep onder het zwemmen hij vond het zo lekker. Maar ik vond het zonde van het geld :shifty: (aangezien we weinig hebben) Maar daarna weer verder gegaan. We gaan nu iedere week! Hij vind het zoo leuk!! En mama ook :lol: De tempratuur is hier 33graden.
Wij zijn begonnen met 3 mnd.
Bij ons is het water lekker warm en het chloor is erg beperkt
We vinden het allebei erg leuk :inlove:
Hier raden ze aan om te wachten met zwemmen na de 1e prikjes (dus na 8 weken). Ik ben met 9 weken gaan zwemmen en Eline vond het heerlijk!
Bij ons is het water 32 graden.
De begeleider die er was zei dat je in het begin niet gelijk een uur met je ukkie in het water moest gaan zitten. Langzaam aan wennen, anders koelen ze te snel af.
En het onderwater dompelen is echt leuk. Tenminste…in het begin is het brullen, maar na een tijdje wennen ze eraan en vinden ze het helemaal leuk!
Ik heb trouwens een leuk boekje thuis:
Waterpret voor baby, peuter en kleuter van Heike van Braak. Echt leuk om te lezen!
Misschien een stomme vraag, maar wat doen jullie je baby aan met babyzwemmen? Ik heb een zwembroekje van Prnt*l met ‘plastic’ binnenkant. Is dat voldoende, of moet daar ook nog een zwemluier onder?
En ik las hierboven al dat je de eerste keren niet te lang moet zwemmen i.v.m. sterk afkoelen. Hoe lang is ‘niet te lang’?
Ik heb er een zwemluier onder (is bij ons niet verplicht, sommige baden wel) en dan een zwembroekje erbij aan :thumbup:
Wij hebben een zwemluier en daar over heen een gewone zwembroek. Die heeft dus niet zon plastic laagje erin.
Hier is het babyzwemmen maar een half uurtje. De eerste keren vond Ryan dit al te lang. Hij viel halverwege de les al inslaap :inlove: Je ziet aan je kindje ook wel of ze het nog vol houden of niet. Na het zwemmen even een lekker warme douche/bubbelbad in en dan pas aankleden. Zo doen wij het. De meeste kindjes houden een half uurtje wel vol bij ons.
Het is zoo leuk om te doen! In april komt bij ons weer de onderwater fotograaf. :dance:
Eline heeft alleen haar badpakje aan, in haar maat zijn er nog geen zwemluiers . En dan maar hopen dat ze hooguit een plasje doet…Tot nu toe is het goed gegaan