Een goedeavond.
Ik ga morgen vor het eerst met Amy babyzwemmen.
Heb al een hoop ingepakt…
Maar ben bang dat ik iets vergeet…
Kunnen/willen jullie mij helpen.??
Wat nemen jullie mee?
En vanaf wanneer gingen jullie eigenlijk babyzwemmen?
Alvast bedankt…
Knuf Bri
Zwemkleding
hydrofiel doek om af te drogen
Dikke handdoek om baby op leggen.
Handdoek voor jezelf.
Evt. shampoo
Luiers
sudocreme
borstel
Voeding
Wij zijn pas met een halfjaar gaan babyzwemmen, maar ze vond het fantastisch.
Succes en veel plezier
Ik denk dat het lijstje van mutsy aardig compleet is.
Wij zijn gaan babyzwemmen toen Jasmijn 5,5 maand was. Nu bijna een jaar dus en ze vind het super :thumbup: .
Ik weet niet of in jullie zwembad zwemluiers verplicht zijn maar hier niet dus wij doen altijd gewoon een zwembroekje/pakje aan. Nog nooit een ongelukje mee gehad. Wel een plasje natuurlijk maar dat is niet erg, spoelt zo weg.
Het enige wat ik nog aan het lijstje toe zou voegen is bodylotion.
Rhodé kreeg ondanks dat er bijna geen chloor in het water zat, toch een droog huidje van het zwemmen, en haar na het zwemmen lekker insmeren vond ze echt heerlijk!
Ik ben vanaf 10 weken gaan zwemmen met Rhodé. Ze heeft het tot haar 2e jaar gedaan, toen zou ze gaan peuterzwemmen, maar omdat we toen gingen verhuizen zijn we gestopt.
Trouwens…in het begin ging ik zo snel mogelijk naar huis. Ik merkte dat het erg veel prikkels was voor Rhodé. Dus in die tijd kleedde ik haar aan, en sjeesde naar huis. Als ze dan lekker tot rust was gekomen ging ik badderen en insmeren…misschien iets om te onthouden?
Heel veel plezier!!!
Ik dacht dat dit pas geadviseerd werd als de baby de eerste prik heeft gehad…Met 8 weken dus.
Bedenk ook dat een héél jonge baby al snel blauw aanloopt in het zwemwater ondanks dat het verwarmd word.
@Mellie wrote:
Ik dacht dat dit pas geadviseerd werd als de baby de eerste prik heeft gehad…Met 8 weken dus.zou ook zéker mijn advies zijn…
Bedenk ook dat een héél jonge baby al snel blauw aanloopt in het zwemwater ondanks dat het verwarmd word.
Sorry wil je pret niet bederven maar die ukkies zijn zoooo snel koud en in het zwembad zijn ook bacteriën :shifty: ik heb iig zeker de eerste prik afgewacht en ben toen de eerste keren ook maar erg kort geweest…veels te snel afgekoeld anders…
Hou de knuistjes in de gaten die worden paars en de lipjes,dan moet je echt gaan douchen en eruit hoor!!
Sorry hoop niet dat dit je pret bederft :shifty: :hug:
@Mellie wrote:
Ik dacht dat dit pas geadviseerd werd als de baby de eerste prik heeft gehad…Met 8 weken dus.
En wat dan als je besluit dat je kind met 8 weken nog geen prikkies krijgt? :mrgreen:
@Verootjuh wrote:
@Mellie wrote:Ik dacht dat dit pas geadviseerd werd als de baby de eerste prik heeft gehad…Met 8 weken dus.
En wat dan als je besluit dat je kind met 8 weken nog geen prikkies krijgt? :mrgreen:
Oh ja, je hebt natuurlijk ook nog kritische prikkerds :mrgreen:
Geen idee eigenlijk, effe de vereniging kritisch prikken mailen? 8)
@Verootjuh wrote:
@Mellie wrote:Ik heb zo een gevoel als je ‘‘tegen’’ prikken bent dat je je ook hebt verdiept in de ‘‘gevaren’’ van babyzwemmen en je daarvoor dus ook niet zo vroeg zou kiezen… :think:Ik dacht dat dit pas geadviseerd werd als de baby de eerste prik heeft gehad…Met 8 weken dus.
Maar dat is mijn gevoel erbij… :shifty:
@Mellie wrote:
Daar moet je natuurlijk altijd op letten, maar het badwater hier is 37,5 graden (warm joh :sick: ) dus hier nooit last gehad van een blauwbekkie :inlove: Terwijl ze in het gewone zwembad nu binnen een half uur klappertand…dan gaan wij altijd even warm worden in het bubbelbad :mrgreen:
@rhode wrote:
@Mellie wrote:
Daar moet je natuurlijk altijd op letten, maar het badwater hier is 37,5 graden (warm joh :sick: ) dus hier nooit last gehad van een blauwbekkie :inlove: Terwijl ze in het gewone zwembad nu binnen een half uur klappertand…dan gaan wij altijd even warm worden in het bubbelbad :mrgreen:
Ja ok maar Rhodé was 10 weken hé.
Ryan was 8 of 9 weken toen ik voor het eerst ging en werd na 10 minuutjes wat blauw en had het koud dus denk ik dat je dat met een nóg jonger beebje sneller hebt
@renzosmam wrote:
@Verootjuh wrote:@Mellie wrote:Ik heb zo een gevoel als je ‘‘tegen’’ prikken bent dat je je ook hebt verdiept in de ‘‘gevaren’’ van babyzwemmen en je daarvoor dus ook niet zo vroeg zou kiezen… :think:Ik dacht dat dit pas geadviseerd werd als de baby de eerste prik heeft gehad…Met 8 weken dus.
Helemaal waar De mijne was een maand of 5/6 toen ze voor het eerst ging zwemmen
@Verootjuh wrote:
@renzosmam wrote:goed gevoel dus :mrgreen:@Verootjuh wrote:@Mellie wrote:Ik heb zo een gevoel als je ‘‘tegen’’ prikken bent dat je je ook hebt verdiept in de ‘‘gevaren’’ van babyzwemmen en je daarvoor dus ook niet zo vroeg zou kiezen… :think:Ik dacht dat dit pas geadviseerd werd als de baby de eerste prik heeft gehad…Met 8 weken dus.
Helemaal waar De mijne was een maand of 5/6 toen ze voor het eerst ging zwemmen
Ik ben na de 3de prikken pas gaan zwemmen met een maand of 4 en half dus, mede omdat dat geaviseerd werd om pas na de 1ste prikken te gaan, hb ik toch nog maar ff gewacht voor de “zekerheid” :shifty: