Babywalker goed of slecht

Hallo allemaal,



Ik zat net met een dinnetje te kletsen of de baby walkers,…zij heeft gehoord dat die niet goed zijn voor kindjes hun heupjes,…? Ik heb er niets slechts over gehoord, behalve dat ze er pas in mogen als ze hun hoofdje goed omhooog kunnen houden,…?!



Weet iemand van jullie of dit goed of slecht is voor beebs,…of specifiek voor hun heupjes?



(ik wil(de) er namelijk morgen eentje kopen voor onze kleine voor onder de kerstboom, ovoor als ie wat ouder is natuurlijk)

Wij mogen het op de creche niet gebruiken omdat

  1. het de ontwikkeling van het kruipen/stappen/beentjes verstoort
  2. er al veel ongelukken mee gebeurd zijn…



    Zou het zelf ook niet kopen…

Wij hebben er eentje gekregen en daar was ik niet echt blij mee :thumbdown:.



Om het malle ding een kans te geven hebben we Layla er een paar keer in gezet. Tja, leuk vond ze het wel… Maar nadat ze er in had gezeten ging ze wel steeds op haar tenen staan terwijl ze eerst netjes haar hele voetje neerzette. Ik had niet echt het idee dat we er goed aan deden in elk geval.

Het zou inderdaad niet goed voor de heupjes zijn…

Het is niet goed voor de heupjes, maar als je het beperkt tot max!! een half uur per dag kan het niet veel kwaad. Wij hebben er eentje en Emma vind er niets aan terwijl mijn voormalig oppaskindje het helemaal geweldig vond. En inderdaad moet je als ze er eenmaal in vooruit komen goed opletten. Mijn buurjongetje is er mee over de drempel gevallen en had beste schaafwonden.

Het wordt idd afgeraden omdat, zoals al eerder is gezegt, de ontwikkeling van het kind verstoord mbt het kruipen, stappen… Het gaat tegen de natuur van het kind in. Een kind hoort eerst te leren kruipen en daarna pas stappen.

Ze zullen het heus wel leuk vinden, Juul wil op dit moment ook alleen maar staan… :? …

Thanks…voor jullie antwoordjes,…



Na het gesprek van gisteren met 2 dinnetjes en jullie bevindingen ga ik het toch maar niet kopen,…als het al slecht is voor de heupjes,…en ze er maar een half uur in mogen vind i khet en niet verstandig en te duur,…



NOu bedankt iedereen en een prettig weekend

Volgens mij valt het allemaal wel mee met slecht, niks is goed als er té voor staat natuurlijk. De dochter van een vriendinnetje had heupdysplasie en een spreidbroekje, daar kwamen ze redelijk laat achter dus toen was ze al 8 maanden ofzo. Van de arts in het zkhs mocht zij zelfs met spreidbroek gewoon inzo’n ding hoor.

Volgens mij valt het wel mee (niet te lang natuurlijk) en hier vond Demi dat destijds helemaal geweldig!

gr

muts