Babyvoeding van het Kruidvatmerk, wel of niet doen?!

Afgelopen week zag ik bij de Kruidvat dat ook zij babyvoeding, vanaf 0 maanden, verkochten. Scheelt een stuk qua prijs ten opzichte van bv Nutrilon. Kan alleen nergens up to date ervaringen vinden.



Wie oh wie kan mij over het Kruidvatmerk adviseren, ervaringen delen?!



Doeiii Es

Er is al een topic mbt de voeding van het Kruidvat, ik geloof dat de topic-starter Anne-Marie was. Nav dit topic heb ik zelf ook besloten om van Nutrilon op Kruidvat over te stappen, scheelt toch een hoop geld! En de ervaringen hiermee zijn ook wel goed, zoals te lezen is in dat topic. Anders even met de zoek-functie kijken of je het kunt vinden?



Groetjes,

Jippie

je kunt ervanuitgaan dat alle babyvoeding die in nederland verkocht wordt goed genoeg is… HEt moet namenlijk aan hele hoge eisen voldoen.

TOen ik bij Tessa van allergievoeding naar normale voeding overmocht was net de kruidvatvoeding uit en wilde ik die gaan halen alleen was die overal uitverkocht dus moest ik wat anders…

Gelukkig zijn we nu een 2 jaar verder en zijn die kleine ‘kinderziektes’ er wel uit nu bij kruidvat.

Ik zou er gewoon voor gaan hoor…

Het enigste wat allergisch reageerde op die Nutrilonvoeding, was mijn portemonnee…



:mrgreen:



Hier ook Kruidvatvoeding, en Emma groeit er goed op :inlove:

Goedemorgen,



Bedankt voor jullie reacties. De reden overigens dat ik een nieuwe ben begonnen, is dat de reacties in die andere “verouderd” waren. Ik was benieuwd naar nieuwe reacties, vandaar.



Kruidvatmerk is dus eigenlijk net zo goed, en is nog beter voor de knip ook. Nou dan is de keuze snel gemaakt.



Doeiii

Ik heb nu wel groente hapjes van t kruitvat. Gaan er goed in. :thumbup:

prima, ik had wel de extra care van Kruidvat en ben nu over op de hongerige baby van Friso, omdat ze die van Kruidvat niet hebben.



Schijnt dat Nutrilon ooit een proces heeft aangespannen omdat de voedingen teveel op elkaar leken. Kleine van mijn vriendin is 9 maanden en krijgt de opvolgmelk van KV, doet het ook prima!

o ja, nadeel vond ik wel, dat de voeding nog wel eens uitverkocht was en dat je dan weer moest wachten, en ja, als je dan zonder zit heb je een probleem, ik kocht altijd (altijd :roll: 5 weken) vooruit! Misschien is dat in andere filialen anders.



Op radar is een heel topic over kv voeding

http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=37480

Hier in de eerste twee maanden na BV en een poos Fr*so ook KV van Kruitvat en dat bevalt prima. Jesse heeft geen last van de overstap gehad en het scheelt behoorlijk in de centen.

@Ron wrote:

Het enigste wat allergisch reageerde op die Nutrilonvoeding, was mijn portemonnee…


Precies. Hier vanaf dag 3 Kruidvatvoeding en ging prima. Tegen de beperkte voorraden in sommige filialen liep ik ook wel eens op, vooral bij de nr 3. Ik zorgde dat ik altijd minstens 1 vol pak in huis had. Daarnaast had ik voor onderweg de kant en klaar pakjes van N. Merkte geen verschil aan Hieke, dus dat proces van N, zal niet voor niks geweest zijn. :mrgreen: (al hebben ze verloren…)



Heb ooit in een topic eemn hele berekening zitten maken met de prijzen. In Kruidvat voeding zit namelijk 2x400gr en in N 1x 1000gr dus zei iemand dat er geen prijsverschil was. Toen de prijs per kilo uit gerekend en het scheelde toch wel. Alle beetjes helpen…

Goh ik wist niet eens dat de KV ook voeding verkocht, misschien toch maar kijken want die nutrilon kost inderdaad een flinke duit.

Ik heb inmiddels voor onze 2e ook de voeding van KV in huis gehaald. Prijstechnisch scheelt het heel veel. En als de samenstelling zo goed als hetzelfde is, waarom niet.



Wel jammer dat ze nog geen kant en klare voeding hebben, want dat is wel handig om in huis te hebben. Of beter gezegd, wij leggen dat in de auto.



En een reservepak in huis is ook een goede tip.



Groetjes, Esther

@Eddepet wrote:

Wel jammer dat ze nog geen kant en klare voeding hebben, want dat is wel handig om in huis te hebben. Of beter gezegd, wij leggen dat in de auto.


Wij lieten het niet in de auto liggen, maar in de verzorgingstas ivm de temperaturen in de auto. Nu**ilon heeft wel kant en klaar en dat ging prima die enkele keer. Geldt alleen voor standaard voeding natuurlijk.

Bij Anouk hadden we ook zo’n kant en klaar pakje van Nutrilon in de auto. Maar in de verzorgingstas is ook een goede. En in geval van nood is standaardvoeding goed genoeg, liever iets dan niets.

kv voeding ging hier prima, flessen werden goed leeggedronken. Helaas heeft kv geen voeding voor hongerige baby’s vandaar dat ik ben overgestapt op Friso!

@Luna wrote:

o ja, nadeel vond ik wel, dat de voeding nog wel eens uitverkocht was en dat je dan weer moest wachten, en ja, als je dan zonder zit heb je een probleem, ik kocht altijd (altijd :roll: 5 weken) vooruit! Misschien is dat in andere filialen anders.



Op radar is een heel topic over kv voeding

http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=37480




Toen noa klein was was die bij onze kruidvat ook altijd uitverkocht, heel lastig.

ik twijfelde eerst ook hoor, ik dacht ook, hmmm kruidvat voeding, ik weet het niet.

maar op een gegeven moment ben ik er wel op over gegaan en dat ging prima.

inderdaad veel goedkoper!