BABYTAAL (VOOR BEGINNERS)

Vanmorgen vond ik een oud kladblok terug, waarop ik aantekeningen had gemaakt na een programma, ik weet nog hoe geweldig ik het vond, heb het uitgetest en het klopte bij ons :mrgreen:



Er is een amerikaanse dame die heeft babies van 1-3 maand bestudeerd en heeft hun taal ontcijferd! Baby’s maken bepaalde geluidjes die een emotie weergeven. Zo zijn er verschillende geluidjes voor honger, moe, boertje of krampjes! Het moeten wel de geluidjes zijn die ze als eerste maken. dus wanneer ze gegeten hebben en beginnen te “pruttelen” luister dan goed naar de eerste geluidjes van een reeks!



Ik heb de woordjes opgeschreven:



neh = honger



owh = moe



heh = onbehagelijk



eiar (eah) = krampjes



èh = boertje



Probeer ze maar eens te ontdekken en kijk of het klopt!

Bij ons klote het wel zo’n beetje!



Voor de googleaars onder ons, het is de Dunstan baby language :mrgreen:



http://www.youtube.com/watch?v=w6CFSGAueyo



http://video.google.com/videoplay?docid=-8512755315956709496







Ik ben benieuwd naar jullie ervaring hiermee!

:thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:



Ik had het hier ook gelezen en terug gezocht op internet. Het was bij Oprah Winfry. Ik kan alleen maar zeggen dat het hier klopte! Wel lachen was dat Jan op een gegeven moment steeds vroeg wat een geluidje betekende en ik dan weer gauw ff opzocht hier. Maar echt, het klopte voor onze dreumes wel die eerste maanden!

Ik bedoel met hier, een eerder topic dat hierover gestart was 2 jaar geleden 8)

ja hihihi mijn kladblok was ook al oud hahaha, mijn zoontje is inmiddels ook al twee hahaha!



Maar juist goed dan om hem weer te openen voor de nieuwe mama’s!

erg moooi om te zien. Maar wel jammer dat ik van die andere geluidjes niet echt een voorbeeld krijg te zien! k zou niet weten hoe ik at anders zou moeten horen, die geluidjes dan.

ff googelen, vind je vanzelf

beetje offtopic maar mijn schoonmoeder (83 jaar jong) die is er al 40 jaar van overtuigd dat een baby 1 woord kent bij de geboorte en dat hoor je heel duidelijk…





leeeeeh leeeeeeeeeh leeeeeeeeeeeh



Volgens haar is dat: lait, lait, lait



:mrgreen:



ik vind t wel grappig.

Maar zoals gezegd, erg offtopic :oops:

neeeeee niet off topic, leuk toch hihihi zo tussendoor!

Mijn zus heeft een boekje waar dit ook in staat. Ze heeft het toen een keer op een briefje aan mij meegegeven omdat ik ook niet altijd wist wat Mats wilde als hij huilde. De volgende dag lag Mats te huilen in zijn bedje en ik had geen idee waarom. Ik dacht, laat ik eens even op het briefje kijken. Goed luisteren… duidelijk “èh”. Even lezen… “moet een boertje laten”. Ik dacht nog: “Het zal wel” maar toch even proberen. Ik pakte hem op, liet ie me toch een harde boer! :shock: Vervolgens als een blok in slaap gevallen.



Heb er erg om gelachen!

hihihiihi LEUK !!! :inlove:

maar wat betekend dan ogggg oggggg dat doet floris de hele tijd en ik snap er geen bal van hahahaha :think:

mijn tweede komt over een maand ofzo. ga het zeker testen! (en dan de allesbegrijpende, wijze moeder tegenover hubbie uithangen :lol: )

bedankt voor de tip!

@Yessie wrote:

mijn tweede komt over een maand ofzo. ga het zeker testen! (en dan de allesbegrijpende, wijze moeder tegenover hubbie uithangen :lol: )

bedankt voor de tip!




:lol: :lol: :lol: :lol:

Vanochtend bij toeval dit berichtje gelezen, en gelijk het een en ander opgezocht en wat filmpjes bekeken op inetrnet.



Ik heb er vandaag eens op gelet, en inderdaad, onze Xan laat vooral heel duidelijk het “neh” horen als hij honger heeft, en “eh” als hij moet boeren.



Grappig, en vooral heel handig, op de andre geluidjes moet ik nog even oefenen…

hihi,



onze uk is nog veeld te klein mar ga er straks zeker op letten!



leuk onderwerp!!

net effe gegoogled op complete filmpje

en gelijk daarna in praktijk kunnen brengen

  • eerst een eah ==> gevolgd door volle luier
  • het ging over in heh ==> dus schone luier
  • toen werd het neh

    meneer ligt nu lekker te drinken

    zal zo wel de eh en vervolgens owh komen :wink:

Ja ik herken het ook nog van Oprah. Mijn man het het toen opgeschreven en we hebben dit ook gebruikt bij onze dochter. En het klopte heel goed!

Vooral voor mijn man was het een verademing omdat hij er makkelijker achter jon komen waarom ze huilde (en ze huilde veel :frowning: )

Dus hier goede ervaringen ermee



En sweatest7 je kan dit doen vanaf baby af aan. Je kan aan de huiltjes en klanken horen wat je baby bedoelt