Babysleep

Wij hebben van de fysio een babysleep geleend (zo’n kussentje zodat je kind op z’n zij kan liggen). Volgens haar mogen we t alleen gebruiken als we er zelf bij zijn…



Maarre, zo’n ding is toch juist ook bedoeld zodat je kindje VEILIG op de zij kan slapen?



Iemand ervaring met dat ding? Hoe deed je dat?

Wij hebben het bij Justin gebruikt.

Eerlijk gezegd heb ik het wel gebruikt terwijl hij in bed lag te slapen. Hij lag er prima stevig in.

Vanaf het moment dat hij echt wat meer begon te rollen in de box zijn we er geloof ik mee gestopt, maar dat weet ik niet meer zeker.

Justin lag er heerlijk in, en z’n koppie werd weer mooi rond :thumbup: .

Tja, volgens de fysio moet ik em in de box gebruiken. Mevrouw vindt dat niet zo leuk. En schiet ook niet echt op, die paar keer 5 minuten dat ze het daarin volhoudt. Ik voel er niet zo veel voor om haar daarin te laten krijsen…



Ik las ergens een tip met een extra handdoek, dat is misschien wel wat…

wij hebben deze bij beide kinderen gebruikt uit voorzorg van voorkeurshouding.



ze sliepen erin lagen in de box er in ik gebruikte hem dus steeds, tot het echt niet meer kon en ze zich gingen draaien en doen.



succes

Wij hebben hem ook via de fysio. Die legde uit dat ze zouden kunnen doordraaien naar de buik en dat het daarom alleen onder toezicht mag. Overdag met de babyfoon in eigen wiegje mocht ook, omdat omdraaien op deze leeftijd (2 mnd) nog gepaard gaat met veel gesteun en gekreun van de inspanning. Als het al zou lukken…

In de wandelwagen kan hij ook gebruikt, hoewel een opgerolde handdoek dan even goed werkt en beter past.

Je zou toch denken dat dat ding is gemaakt om naar de buik (en rug) draaien te voorkomen :roll: .

Ik gebruik em nu overdag wel in t bedje en ga maar gewoon regelmatig kijken. Ze draait vooral terug naar de rug, dus denk dat t wel losloopt…

Als ze draait en met haar gezicht tegen de lange kant terecht komt, dan zou ze moeite kunnen krijgen met ademhalen. Vandaar dat het niet wordt aangeraden voor 's nachts en is het beter om overdag te gebruiken als je in de buurt bent, zodat je haar af en toe kan controleren.

ik werk in de kinderopvang en daar gebruiken we soms ook (als ouders er om vragen en ook met toestemming) maar we leggen de baby’s daar gewoon in als ze gaan slapen



wat ik weet is wel dat het voorkomt dat je kindje naar zn buik of rug terug draait