Babyslaapzakken

Op dit moment heb ik voor J een Hema slaapzak met lange mouw (afritsbaar) in de maat 68/80 (zal maat 80 zijn in slaapzakkentaal denk ik :think: ?).

Ding bevalt op zich wel maar vind het behoorlijk irritant dat het hoofdgat en de mouwsgaten echt heel wijd zijn. Die hebben we ingenomen (“we” betekent dat ik iemand lief aangekeken heb want zelfs zoiets simpels is niet echt aan mij besteed :angel: ).

Ik wil er nog een slaapzak bij. Met lange mouwen die evt afritsbaar zijn. Ga ik in de maattabellen kijken zie ik vaak 70 cm of 90 cm staan, geen 80. Dus dan neem ik een 90 neem ik aan? Of zouden de arms en hoofdgaten dan nog groter zijn? Of is dat een Hema-irritatie-ongemak?

En als we dan toch bezig zijn, iemand nog ergens tips voor hippe slaapzak? Ik houd wel van een ruitje of een motiefje ofzo, zolang het niet de wereld kost (blijft een slaapzak natuurlijk).

Dus mijn vragen: mannetje is nu 72 cm, rond 9,5 kg, ik wil voor nu en de komende maandjes een slaapzak. Welke maat? Welk merk bevalt goed qua maat? En nog leuke tips?

Bij Prenat*l ben ik ook geweest maar verkoopster kon me niet zo even vertellen welke ik moest hebben qua maat, dus liefst betrouwbare aankoop via i’net.

Ik vind dat de V&D leuke slaapzakken heeft (voor meisjes, maar vast ook wel voor jongens). Heb alleen geen idee hoe het zit met de arms- en hoofdgaten daarvan… Wij hebben er tot nog toe twee gehad van de Hema (een zomerslaapzak en een winterslaapzak) en twee van de Wibra (winterslaapzakken), hier bevielen ze allemaal wel.

Ik zou geloof ik voor 110 cm gaan…dan kan ie er nog even mee vooruit.

Ik zou voor 90 gaan. Daar kan hij met gemak de rest van dit seizoen in. Hieke was bijna 2 geloof ik toen ze naar 110 ging. (gemiddeld groot in de curve) Als je nu een 110 koopt heb je echt veel te grote hoofd en armsgaten. Dan kan hij erin zakken.

Ik heb even gekeken hoe groot de slaapzakken zijn die wij nu hebben, die zijn 90cm. Op dit moment is dat nog lang genoeg, ze heeft nog een centimer of 15 ‘over’. Als ik een nieuwe koop (wat ik binnenkort ga doen :wink: wordt bij ons wel een zomerslaapzak :)), dan wordt het dus een 110cm. :slight_smile: Ik zal laten weten hoe hij valt, misschien heb je er nog wat aan. :slight_smile:

68/80 is kledingmaat, hoort meestal bij de lengte van je kindje.

70 of 90 of 110 is lengte van de slaapzak zelf.

Als je mannetje 72 cm is, dan zou ik er eentje van 90 cm halen, bij Prenatal en V&D en C&A en dat soort zaken heb je ze in cm afmetingen.

sassie: :think: :lol: ik dacht al 80, wat een vreemde maataanduiding :wall: .

Heb besloten dat ik aankomende week maar even laag overvlieg bij de V&D enz… nood breekt wet he :mrgreen: . Dan gaan we maar voor de 90. Dank voor jullie reacties!

Ik heb afritsslaapzakje van de Prenatal.

De mouwen zijn veel te lang, is maat 90. Maat 70 werd echt te klein.

110 lijkt me erg lang voor een kindje van 72 cm.

ik herken het probleem. mijn uk is net zo groot en zwaar en oud als de jouwe.

70 sluit qua nek en mouwen nog eigenlijk perfect, maar is gewoon te kort.

90 zit te ruim in de nek en mouwen moet je omslaan. En eigenlijk is ie rond de romp ook wel een beetje te ruim, draait niet lekker zag ik van de week.

Ik heb ze van Prenatal, daar zijn ze allemaal wel hetzelfde qua nekopening en mouwen.

Ik zag er toevallig gisteren 1 van Prenatal met een schuine rits waardoor de nekopening kleiner was. Nu ideaal maar volgend jaar winter niet, want zit dat echt te krap. En 110, ik geloof dat mijn oudste ook 2 was toen ie die pas aandeed, da’s nu echt megagroot.

Ik vraag me soms af hoe ze die slaapzakken opmeten, hier moeten toch alle kinderen last van hebben??

Ik zit er sterk over te denken om mijn 70 cm zakken aan de onderkant door de knippen en dan gewoon een lap aan vast te naaien.

Zijn ze in ieder geval niet te kort en zitten ze goed bij de romp.

Niet alle kindjes zijn natuurlijk hetzelfde gebouwd. :wink:

Bij Jinthe zijn bv. de mouwen te lang, maar de rest valt wel mee… En bij de romp is het toch juist lekker als ze wijd zitten?

Ik heb twee nieuwe slaapzakjes bij de Zeeman gekocht (ik ben wel voor 110cm gegaan), lekker goedkoop. :wink:

Wij hebben een lange slanke knul, en ik gebruik al maanden een witte slaapzak met afritsbare mouwen van de Hema, maat 80/104. Die zit prima. Ook heb ik een hema slaapzak zonder mouwen voor de winter, zelfde maat, maar daar trekt hij altijd zijn armen uit de armsgaten, die is veel te groot.

De witte van de hema heeft wel te lange mouwen maar die zijn zo omgevouwen, hij kan er nog flink in doorgroeien qua lengte, wat ik wel prettig vind, en juist bij zijn hoofd zit hij niet zo wijd dat hij eruit kan kruipen. Ik vind hem ideaal :slight_smile:

Bij de Hema hebben ze 80/104, ook afritsbare mouwen.

Die zijn niet zo wijd geloof ik…

Wij hebben een mooie felrode met strepen aan de binnekant van ikea :thumbup:

@littlewonder wrote:

Wij hebben een lange slanke knul, en ik gebruik al maanden een witte slaapzak met afritsbare mouwen van de Hema, maat 80/104. Die zit prima. Ook heb ik een hema slaapzak zonder mouwen voor de winter, zelfde maat, maar daar trekt hij altijd zijn armen uit de armsgaten, die is veel te groot.

De witte van de hema heeft wel te lange mouwen maar die zijn zo omgevouwen, hij kan er nog flink in doorgroeien qua lengte, wat ik wel prettig vind, en juist bij zijn hoofd zit hij niet zo wijd dat hij eruit kan kruipen. Ik vind hem ideaal :slight_smile:

Ik ben uiteindelijk ook weer thuis gekomen met 1 van de Hema, rest van de winkels had op het moment dat ik er was alleen roze met bloemetjes of hele dunne zonder mouwen. Had de oude slaapzak van de Hema ook bij en heb echt verbaasd staan kijken. Zelfde maat, wereld van verschil in hoofdgatruimte en armsgatenruimte :think: . Deze heb ik dus helemaal niet in hoeven nemen en is zelfs aan de krappe kant om zijn brede schouders in te proppen… was wel een ander type zeg maar (oude blauw met autootjes, deze wit/grijs gestreept) maar vind het erg verwarrend dat de maat zo verschillend is bij een zelfde maat en type en merk slaapzak?

Maar goed, J is weer onder de pannen met slapen :lol: .

Volgens mij heb je bij de hema een slaapzak van nijntje, die je korter of langer kunt maken d.m.v een drukknoopje. Alleen is daar de hals opening wel behoorlijk ruim, en er zitten geen mouwtjes aan. Ik heb deze ook, is wel een zomer slaapzakje maar voor overdag prima.

's avonds die blauwe met autootjes en die is wel erg fijn. Hoewel Steven net zolang wriemelt tot zijn linkerarmpje eruit is, zodat hij kan krabben. (doet hij alleen met rompertjes zonder mouwen, bij rompertjes met lange mouwen, laat hij zijn armpje gewoon rustig zitten :roll: )

Maar afknippen en langer maken is natuurlijk ook een goed idee :think:

de maat van een slaapzak moet je inprincipe zo meten…

je kindje heeft 15cm trappel ruimte nodig dus zou je met 72 cm een 90 moeten neme…(heb bij prenatal gewerkt en daar hanteerde ze die meting)

denk dat als je idd ze te ruim vind je er idd niet aan ontkomt om de arms gaten in te nemen

ik zou zeker geen 110 nemen ivm de kans om in de zak te kruipen dan groter word