He dames, ik heb een vraagje met lichtelijke spoed…
Een goede vriendin van mij is hoogzwanger :mrgreen: en nu is er last minute een babyshower georganiseerd voor overmorgen. Nu heb ik nog nooit een babyshower meegemaakt. Is het qua kadootjes echt de bedoeling dat je kleren geeft ?
Het punt namelijk een beetje is… :oops: Is dat wij 1,5 week terug nog een enorme doos aan kleren hebben gegeven (zij krijgen ook een meisje), veel amper tot niet gedragen, sommigen zelfs met kaartje er nog aan… En dan ook nog samen met een flessenwarmer die wij nooit gebruikt hebben en nog nieuw in doos zat, een roze badstandaard waar Lynn uitgegroeid is… En nu 1,5 week later ineens een babyshower waar natuurlijk ook kadootjes bijhoren… en dan heb je straks ook nog de kraamvisite of course die ook vaak gepaard gaat met kadootjes. Nu gun ik het haar natuurlijk wel, maar vind het zelf een beetje veel/dubbelop. En de berg met spullen vorige week, nu weer een babyshower, straks kraamvisite… Ik vind dat qua kadoos voor 1 iemand eigenlijk teveel (en ondanks dat ze een goede vriendin is, vind ik 3 kado momenten voor 1 baby, met een totaal waarde van over de honderdvijftig euro echt too much), maar kan moeilijk met lege handen aankomen overmorgen (er is ons ook gehint haar te verwennen met kadootjes aangezien er dat natuurlijk bijhoort). En gezien de enorme doos met kleren van 1,5 week terug, voel ik er ook niet zoveel voor om wéér kleren te moeten kopen/geven.
:oops: Maar heb begrepen dat er op een babyshower wel vaak kleren als kadootje gegeven worden…
Daarbij komt, ik weet bijna als enige dat zij een meisje krijgen, hoe doe je dat dan met kleren ? Ik kan dan moeilijk met roze jurkjes aankomen, want dan weet iedereen het. En blauwe kleertjes kopen om niets te verklappen vind ik weer zonde van mijn geld, aangezien ik toch weet dat het een meisje wordt…
help ? :shifty: :mrgreen:
lekker verwenpakketje voor de mama of baby?
Een wit rompertje met een badboekje? Leuk in van dat doorzichtig pakpapier een strikje eromheen en klaar.
Volgens mij gaven wij en kreeg ik helemaal geen kleertjes. Want niemand wist dat wij een meisje kregen, en ze wisten ook dat ik niet erg van het neutrale ben (omdat ik bijna alles toch een beetje meisjes of jongens achtig vind). Wat ik erg leuk vond was douchefris voor mama van Zwitsal, tijdschrift Kinderen etc.
Gewoon een leuk kleinigheidje, zoals een doosje voor de eerste haarlok, of een speeldoosje, of een grappig slabbetje of zo is toch meer dan genoeg?
Gewoon een leuke bon maken voor oppassen of een toetjesbon voor in de kraamweek. Je hoeft je immers niet aan de regels te houden. Misschien ben je zo wel veel origineler
Oppassen gaat hier heel moeilijk zijn.
Ze woont 45 minuten verderop, en ik zit zelf ook met Lynn (die heel prikkelgevoelig is, nergens anders slaapt dan thuis, dus meenemen is ook geen optie) en met de onregelmatige ploegendienst van mijn vriend dus kan vrijwel nooit :oops:
Met lege handen aankomen wil ik zelf ook niet, staat toch een beetje raar vind ik… :oops: Zal dan ook als enige zijn en bovendien is me al gevraagd wat te geven enzo… Maar fijn te horen dat kleertjes niet zo hoeven.
Voorleesboekjes, zwitsal voor-mama spulletjes, tijdschrift. Leuke ideetjes, daar kan ik wel wat mee :thumbup: Wist niet dat dat ook ‘kon’ met een babyshower. Zal kijken of ik morgen nog wat kan vinden.
En of 3 keer iets geven teveel is… Ja ik weet het niet zo goed, ik vind het eigenlijk een beetje teveel/dubbelop, ook omdat het allemaal in 1,5 maand gaat vallen. :oops: Het is natuurlijk ook een hoop. 1,5 bananendoos volgestampt met kleren in allerlei maten (ze heeft voor 50 t/m 62 echt al complete garderobes nu), schoenen (echt veel nog z.g.a.n. of zelfs nieuw met kaartje), badstandaard, flessenwarmer (nieuw) en dan ook nog voorleesboekjes en andere dingen straks… En ik gun het haar echt wel hoor, maar vind het gewoon teveel in 1,5 maand, voor wie het dan ook is. :shifty: Misschien ook wel een beetje omdat het nu ‘moet/wordt verwacht’ ofzo…
kleertjes zijn niet verplicht, zoek iets anders wat je een leuke attentie vindt en kijk zelf hoeveel geld je eraan uit wilt en kunt geven.
- een leuk tijdschrift voor mama en een nijntje boekje voor de kleine als setje verpakt
- of maak zelf een luiertaart, met wat slabbetje/doekjes erbij, dat hoeft niet heel duur te zijn.
- een leuke badcape van zeeman/action/kruidvat
het gaat om het gebaar op zo’n feestje.
zelf zou ik er niet zo,n moeite mee hebben. het valt nu toevallig wat dicht op elkaar maar het is toch lief dat iemand een babyshower voor haar organiseert en je bepaalt zelf hoeveel je uitgeeft.
maak er een leuke kleine attentie van en zorg vooral dat ze gewoon veel lol heeft bij de babyshower, daar gaat het toch om :thumbup:
of gewoon iets kleins voor mama
een pak zakdoeken voor de kraamtranen
boek/ tijdschrift
lekkere douchegel ofzo
Je kunt ook een kleinigheidje doen en wat lekkers bakken.
Ik heb de babyshower van mijn zus meegemaakt twee jaar terug en diegenen die tijdens de shower een cadeau gaven, namen in de kraamweek dus niets mee want eigenlijk zijn het al kraamcadeaus.
Dit keer kan ik niet naar de babyshower dus krijgt ze mijn cadeau in de kraamweek.
Heb je zelf bedacht dat je 3 keer iets moet geven?
Of ik zelf bedacht heb dat ik 3 keer iets moet geven ?
Nou ja, die doos met spullen vorige week gegeven omdat het Lynn te klein en teveel is/we de spullen niet gebruiken. Maar nu 1,5 week later dus ineens de babyshower en over een paar weken kraamvisite. En ik vind het gewoon een beetje lullig als ik dan met niets aankom, dus vind eigenlijk wel dat ik 3 keer iets ‘moet’ geven. Maar ik zal vandaag nog even neuzen voor een leuk kleinigheidje, zitten leuke ideetjes tussen :thumbup:
Ik zou ook voor iets klein origineels gaan. En dat leuk verpakken.
En als het een goede vriendin is dan is zeker al heel blij met de kleertjes die je haar hebt gegeven dus zal ze zeker geen grote kadootjes meer verwachten.
Gr Isle