babyschaal of peuterschaal

Hallo

ik heb eindelijk de beslissing gemaakt welke fietskar we gaan kopen (nordic cab)

maar nu vraag ik me af welke schaal ik voor Eva Lynn nodig heb.

De babyschaal is tot 9 kilo, ze weegt nu al 7 kilo…

maar de peuterschaal is pas vanaf 8 maanden… kan ik beter wat eerder met de peuterschaal beginnen of de babyschaal wat langer door gebruiken?

wie heeft er tips :mrgreen:

maxi cosi er nu gewoon in en de oudste zo op de fiets doen?

Hier zit Mies in de maxi cosi en die kan straks gewoon wat meer rechtop.

De babyschaal is niet zo groot namelijk en als hij daar nu inligt, trapt hij het doek van de fietskar af…

De tip van Cell lijkt me heel bruikbaar en anders zou ik voor de peuterschaal gaan. Ze is tenslotte geen pasgeboren baby meer. Kun je hem tenminste langer gebruiken. Ik heb m’n jongste nog heel lang in de babyschaal gehad maar dat was op een gegeven moment geen gezicht meer. Ze schopte hier trouwens niet het doek los, dat zat goed vast. Succes ermee. Leuke namen hebben je dochters trouwens :mrgreen:

haha wat leuk! Sarah en Eva :wink:

Vind de maxicosi eigenlijk te groot, wil Sarah er toch ook wel bij doen omdat ik hem ook voor wandelen ga gebruiken. Denk dat ik toch voor de peuterschaal ga…

Is het niet zo dat een peuterschaal meer voor zittende kindjes is? :think:

Ik heb een bakfiets, en volgens mij kunnen daar dezelfde schalen in, en de peuter schaal die ik heb moeten ze echt voor kunnen zitten.

Ik zat met hetzelfde probleem en heb een mail gestuurd naar de fabrikant.

Kreeg dit antwoord. (Thymen was met 4 maanden al in de gewichtscategorie grotere stoel)

Hij ligt nu trouwens nog in de babyschaal met de voetenzak van de maxicosi :mrgreen: Hij is 7 maanden en ong. 10 kilo

Beste klant,

4 maanden is echt te jong voor uw zoontje om in een peuterstoel te zitten. Is niet verstandig ivm de ontwikkeling van zijn rug. Na 6/7 maanden zou die keus makkelijker zijn omdat hij dan een zijn poging doet om te gaan zitten. Over het aantal kilo’s hoeft u zicht niet druk te maken. Wij hebben een ondergrens vermeld op onze website. De babyschaal kan gerust 20 kilo hebben aan gewicht, maar wij willen voorkomen dat mensen hun kinderen te lang in een babyschaal laten liggen.

(de laatste zin lees ik als: voorkomen dat we te weinig vervolgstoelen verkopen!!!)

hahaha ik had exact hetzelfde gedaan en hier adviseerde ze mij nog anderhalve maand te wachten en dan de peuterstoel te kopen. hier stond:

De babyschaal kunt u tot maximaal 15 kilo gebruiken, maar wij hanteren de ondergrens bij advies om te voorkomen dat klanten hun kindje te lange laten in een babyschaal.

Ook ik las: anders wordt de peuterschaal te weinig verkocht :mrgreen:

dus ik heb toch de babyschaal gekozen :wink: Wel de comfort variant, lijkt me net wat prettiger zitten, maar dat kun je zelf ook maken met een zacht stukje van dat spul ertussen. :wink:

HIhi grappig!!

Kan je nagaan hoeveel verschil erin zit met wat het advies is en wat de fabrikant zelf het beste uitkomt!!

Ik heb deze babyschaal via marktplaats gekocht. Ik ga nu wel een peuterschaal kopen (een nieuwe) daar ga ik vast veel langer mee doen!!

Meneer wil namelijk zitten en niet meer liggen hahahaha

Veel plezier met fietsen!!! :thumbup:

Ik heb een babyschaal maar ik vind het geen geweldige dingen het is zo erg dat ik nu lekker bij dit kindje de maxi cosie er in ga zetten naar mijn idee is dat veel veiliger.

ik zou dus niet te veel geld aan die dingen uit geven want het is gewoon een stuk piepschuim wat je koopt en ik heb er achteraf spijt van.

Hallo,

Ik ben ook aan het rondkijken voor een fietskar omdat mijn fiets een laag stuur heeft waardoor er weinig ruimte is tussen stuur en zitje. En mijn bagagedrager is kort (zitje zit met mountainbikebeugel vast) zodat Jula haar knieen in mijn rug heeft :frowning: (heb een Batavus Diva, nieuw soort omafiets, erg fijne fiets, maar dus niet handig met zitjes).

Nu lees ik hier over een peuterschaal. Ik had geen idee dat die er waren. Kan Finn nu gewoon in een fietskar zitten of is een peuterschaal echt nodig?

Bedankt!

Groetjes Hilda

Als hij gewoon kan zitten en het voor kortere ritten is kan hij gewoon in de fietshoor denk! Peuterschalen zijn mijn inziens meer voor hele lange ritten zoals op vakantie en fietstochten etc.

Het gaat erom dat de kinderen snel onderuitgezakt gaan zitten en niet de juiste steun zouden krijgen, maar tijdens korte ritten is dit niet echt van toepassing denk, mits hij nog niet goed kan zitten maar ik geloof toch wel dat dat moet lukken met ruim 1 jaar :wink: