Babys worden niet slimmer van 'baby Einstein'

AMSTERDAM – Walt Disney lijdt mogelijk 120 miljoen euro schade, omdat baby’s niks blijken te leren van de educatieve Baby Einstein-serie. Sterker nog: baby’s worden er zelfs dommer van. Dat blijkt uit onderzoek van de Washington University.

De studie naar de Baby Einstein-serie heeft aangetoond dat baby’s, tussen de 8 en 16 maanden oud, die naar de videos kijken minder woorden leren dan baby’s die de video’s niet bekijken.

De Baby Einstein-serie bestaat uit video’s, boeken en dvd’s. De bedoeling achter de serie is om baby’s sneller te laten leren. Vooral in Engeland en de Verenigde Staten is de serie populair.

Retourneren

Klanten kunnen hun Baby Einstein-producten retourneren, daardoor kan de schade oplopen tot meer dan 120 miljoen euro.

Disney wil niet bevestigen dat de serie niet het gewenste effect oplevert. Dat klanten hun geld terug kunnen vragen is, volgens eigen zeggen, standaard beleid.

bron: http://www.nuzakelijk.nl/algemeen/2109686/disney-slaat-flater-met-baby-einstein.html

ik ga ze aanklagen! Nano is verdorie ook nog steeds niet hb :evil:

@fiep klophout wrote:

ik ga ze aanklagen! Nano is verdorie ook nog steeds niet hb :evil:

Heel goed. Het is toch een schande…

:shock: WTF!! Hebben we voor de kat z’n viool al die series lopen downloaden!

@OliviaMay wrote:

:shock: WTF!! Hebben we voor de kat z’n viool al die series lopen downloaden!

nog erger ik heb ze allemaal gekocht :evil: maar onze oudste heeft er toch zeker heel veel woorden van geleerd en ze vinden het allebij leuk om na te kijken en dat is het belangrijkste zo was er toen die tijd toch ook iets met de teletubbies :think: