Hoi Meiden,
Sinds Jasly bijvoeding krijgt is heel haar ritme van dr darmpjes helemaal in de war geraakt, In het begin snapte ik dat wel en toen poepte ze pas na 7dagen! Nu poept ze om de dag soms langer,En haar poep is helemaal vast net als klei,Lijkt net een kattendrolletje, Veel is het ook nooit, En ze heeft erg veel pijn met poepen,
Gister had ze 3 dagen niet gepoept en er kwam gister steeds kleine beetjes uit met heel erg veel pijn, ze moest er erg van huilen, heel haar anusje is ook opgezwollen en rood,
Hoort dit wel met bijvoeding?
Ik geef nog steeds borstvoeding en 1 maal daags een grote halve pot soms met Liga fruit en 1 maal daags een grote halve pot groentemaaltijd,
Soms geef ik haar een rijstewafel en soms geef ik haar tussendoor rooibosthee of dixap, maar dat is niet dagelijks,
Ik vind het zo zielig om haar zo te zien,Want ze heeft echt pijn,
Weet iemand wat dit is? Bij volwassen mensen meot je gewoon meer granen eten enzo maar wat moet ik Jasly geven?
Iig bedankt alvast voor de antwoorden!
Groetjes Jeanette :-*
water kan zeker helpen…ik gaf vaak wat gekookt water…
succes! :hug:
Anders even cb bellen om te kijken of zij nog tips hebben :think:
groetjes
ellen
geef jij ook rijstebloem of alleen groente en fruit
rijste bloem stopt namelijk
Eline heeft er ook last van maar die heeft er zo iezo last van ven het poepen. ik geef haar rosevice laxo. dit gaat dan redelijk goed het staat in de winkel bij de baby voeding.
Hoi Jeanette,
Wat je zou kunnen doen is even helemaal teruggaan naar alleen borstvoeding, zodat de darmpjes van je kindje tot rust kunnen komen. Moedermelk werkt licht laxerend, zodat de ontlasting weer normaal zacht wordt en je dochtertje het zonder problemen kwijt kan. Zodra je merkt dat de darmpjes weer rustig zijn en de ontlasting van je dochtertje weer normaal is, kun je het introduceren van vast voedsel geleidelijk aan weer oppakken. Probeer dit in een rustig tempo te doen door haar kleine beetjes aan te bieden en de hoeveelheid langzaam op te bouwen, zodat haar darmpjes voldoende tijd hebben om te wennen aan dit nieuwe voedsel.
een paar druppels zonnebloemolie in de voeding helpt ook!
Het kan zijn dat ze wat meer vocht kan gebruiken, maar aangezien je ook nog bv geeft zal dat niet echt het probleem zijn… dan pakken ze nl zelf de vocht die ze nodig hebben…
al die foefjes zijn alom bekend om beter te laten poepen… maar in jou geval zou ik kiezen om even te stoppen idd en de boel te laten rusten en weer rustig op te bouwen zoals al gezegt… als dat niet werkt en ze raakt weer zo verstopt dan kun je altijd andere maatregelen nemen…
Voor Tessa gebruik ik ook vaak kindicol… die helpt de ontlasting zachter te maken…
Liefs
hai meiden bedankt voor jullie antwoorden,
Ik denk dat even stoppen met bijvoeden niet goed zal zijn voor Jasly met name dat ik een kind heb met veel energie die heel de dag door springt, kruipt staat en probeert te lopen, ze heeft niet voldoende aan enkel de borst, ze eet de laatste tijd ook erg veel en ik doe alles op verzoek, met de borstvoeding zit ik nogsteeds hetzelfde soms minder dus ongeveer 7-8 voedingen, Ik heb vandaag een beetje afgekoelt gekookt water gegeven en wonder bij wonder heeft ze alles eruit gepoept :dance: , en met alles bedoel ik echt veel en het deed wel nog pijn,ik smeer er wat sudocreme bij maar het ziet erg rood en opgezwollen,Het is erg zielig Maar iig Renellen bedankt voor de tip, en natuurlijk ook de andere meiden bedankt, want als dit zo blijf ga ik verder met jullie tips en met jullie tips en adviezen ben ik al een stuk verder gekomen want ik wist niet wat ik moest doen want het het is altijd zo erg dramatisch te zien dat je meissie pijn heeft!
Kleintje ik geef geen rijstebloem maat potjes fruit en groente, zit daar rijstebloem in?Ik ga morgen even voor de zekerheid kijken,Zijn die potjes wel goed voor dr ontlasting?Fruit meng ik altijd met Liga zodat ze leert kauwen en granen binnen krijgt,Ik meng af en toe de potjes met banaan of kiwi,en de potjes s’avonds zijn echte maaltijd potjes, ze eet het met gemak en ik heb alles rustig aan opgebouwt,
Ze heeft nogsteeds goeie plasluiers maar ik denk dat ik haar elke dag een extraatje thee of water ga geven,
heel erg bedankt!!! :-*