Babymoord in Groot-Brittanië....

Hoe is het toch mógelijk dat mensen een kindje dít aandoen?! :cry: :evil: :twisted:



Gruwelijke babymoord schokt Britten

Uitgegeven: 12 november 2008 15:53

Laatst gewijzigd: 12 november 2008 16:02



LONDEN - In Groot-Brittannië is grote beroering ontstaan over de gruwelijke mishandeling van een baby die aan zijn verwondingen overleed.



De zaak was voor de Britse premier Gordon Brown aanleiding om tijdens het wekelijkse vragenuurtje in het parlement zijn afschuw uit te spreken, meldden Britse media woensdag.



Het kind, bekend als baby P, overleed augustus vorig jaar, maar de zaak is nu pas aan het licht gekomen. In de zeventien maanden dat de kleine leefde, werd hij voortdurend geslagen door de 32-jarige partner van de moeder.



Sociaal werkers, de politie en gezondheidszorgmedewerkers merkten tijdens meer dan zestig bezoeken kennelijk niet op dat hij talloze verwondingen had.



Gebroken ruggetje



Baby P was zo hard geslagen dat hij een gebroken ruggetje en acht gekneusde ribben had en vanaf zijn middel verlamd was. Ook waren zijn oren en lippen gescheurd en miste hij vingernagels en vingertoppen.



Waarschijnlijk is het jongetje uiteindelijk overleden door ademhalingsproblemen na een harde klap in zijn nek.



Geschokt en bedroefd



"Ik geloof dat ik voor het hele land spreek als ik zeg niet alleen geschokt en bedroefd te zijn, maar ook ontsteld en kwaad’’, zei Brown.



De partner van de moeder is dinsdag schuldig bevonden aan de dood van het kind, maar vrijgesproken van moord. De man, een verzamelaar van nazi-memorabilia, werd in de rechtbank beschreven als "sadistisch en gefascineerd door pijn’’.



De 27-jarige moeder is ook schuldig omdat ze niets deed om haar baby te beschermen en mogelijk zelf betrokken was bij de mishandelingen.



© ANP

:shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:

Hier zijn echt geen woorden meer voor, deze man verdient maar een straf.



Wat betreft de moeder, denk ik dat ze zelf ook zwaar mishandeld is en misschien alleen wel geestelijl. (ik denkt dat je anders op wat voormanier dan ook hulp probeert te zoeken. Mocht dat niet zo zijn dat kan ze wat mij betreft haar man de hand geven dan zijn we er in 1x keer vanaf

:shock:



ow wat erg , zulke mensen moeten ze gewoon zelf martelen :evil:



ow mijn hart huilt voor dat kleintje :cry:

Ik lees het net en ben aan het huilen.

Dit zijn dingen die er bij mij niet in gaan.

Vreselijk

:shock: :shock: :shock: :evil: :evil: :evil:

kippevel :cry: :cry: :cry:



:: :kaars: ::

In 2001 werd Victoria Climbie langdurig gemarteld en uitgehongerd totdat ze kwam te overlijden. Social Services en maatschappelijk werkers en de kinderbescherming zag niks mis met haar in de periode voorafgaand aan haar moord, en greep niet in. Totdat het te laat was. Een onderzoek werd ingesteld, en de regering ‘beloofde’ strakkere regels en betere maatregelen om kinderen te beschermen.



Baby P werd gezien door een kinder arts niet lang voordat hij kwam te overlijden. De arts zag niet dat de baby een gebroken ruggegraat had, en miste ook de gebroken ribben.



7 jaar NA Victoria Climbie en geen r.eet is verandert in de manier waarop child services kinderen in risico gezinnen beschermt en behandelt.



Opnieuw roept de regering dat er strengere maatregelingen opgesteld moeten worden. Dat child services beter geregeld moet worden.



En dan…over 7 jaar lezen we weer over een klein kind dat mishandeld en vervolgens vermoord is door zijn/haar ouders?

Afschuwelijk, arm babytje zeg :**: :kaars:



En diegeen die dit op zijn geweten heeft, die verdient na mijn weten een straf waarin hij leens lang vast komt te zitten en elke dag uren lang zo pijnlijk word gemarteld dat hij echt lijd, Bah bah wat voor monsters bestaan er op de wereld zeg :evil:

Jeetje, mijn hart huilt.Eigenlijk wil ik dit niet weten.

Vreselijk. :kaars:

Tot vandaag weigerde de Haringey Council hun excuses aan te bieden en schuld te bekennen in de Baby P zaak. Vandaag zegt madam dit:

Haringey Council has said it is “truly sorry” for not doing more to protect 17-month-old Baby P who died after suffering horrific abuse.



Maar dit was haar eerste response:

On Tuesday, Sharon Shoesmith, head of Haringey children’s services, said: “The very sad fact is that we can’t stop people who are determined to kill children.”



Sorry hoor…ja, een psychopaat die met een mes op je kind afstormt…dat kan je niet voorzien. Maar na 60 huisbezoeken kan je dan NOG niet zien hoe erg de baby eraan toe was???