Babymassage

Heeft er iemand hier een cursus babymassage gevolgd?

Ik wil dit graag gaan doen met Fleur maar je hebt verschillende cursussen, bijvoorbeeld de Shantale babymassage. Kan iemand met uitleggen wat de verschillen zijn met de gewone cursus babymassage en welke cursus raden jullie aan?

Ervaringen??

Kan je geen advies geven…alleen zeggen dat ik nu 2 lessen shantalla-babymassage heb gevolgd en dat ik het erg leuk vind! :smiley:

Dankzij de massage tegen krampjes, heeft Fenna daar nagenoeg geen last meer van! :smiley:

Succes met je keuze!

Groetjes, Fraukje

He Claudia

Ik heb toen met Kaylee de shantala babymassage gedaan. Volgens mij waren dat de enige momenten in die tijd dat ze niet huilde :wink: Dus hebben we het thuis ook vaak en lang doorgezet, ze vond het heerlijk :thumbup: Ik weet het verschil niet met andere cursussen :think: Maar behalve de cursus zelf is natuurlijk ook de tijd en contact die je met je kleine meid doorbrengt ook al leuk :inlove:

Ik heb shantala babymassage gedaan bij Pepijn en nu heb ik me ook weer aangemeld voor de cursus met Merlijn. Heb er heel veel zin in.

Ik weet niet wat het verschil is, maar bij onze cursus kreeg je ook verschillende shantala manieren van, badderen, dragen (zonder doeken en met doeken).

O leuk zeg zo te lezen!! Dan ga ik me denk ik ook voor die cursus aanmelden. :smiley: Hoeveel lessen zijn het eigenlijk?? En wat kost het per les?

Het gaat me ook voornamelijk Vicky zo hoe jij het zegt om de tijd die ik dan met Fleur kan doorbrengen en dan vooral de aandacht die ik dan alleen aan haar kan geven aangezien dat hier thuis vaak moeilijk gaat met Thom en Max.

Ga morgen bellen!!

@Claudje wrote:

Het gaat me ook voornamelijk Vicky zo hoe jij het zegt om de tijd die ik dan met Fleur kan doorbrengen en dan vooral de aandacht die ik dan alleen aan haar kan geven aangezien dat hier thuis vaak moeilijk gaat met Thom en Max.

!!

Dit is voor mij ook de reden dat ik nu met Merlijn ga, bij Pepijn had het een oorzaak (ziekenhuisstress) dat ik naar babymassage ging en nu ga ik gewoon om heerlijk te tutten met mijn mannetje :inlove:

@Claudje wrote:
O leuk zeg zo te lezen!! Dan ga ik me denk ik ook voor die cursus aanmelden. :smiley: Hoeveel lessen zijn het eigenlijk?? En wat kost het per les?

!!

Ik denk dat, afhangt waar je het gaat volgen, ik doe het bij onze thuiszorg waar ook het CB onder valt en dit stond op hun site;

Shantale Babymassage

Versterk het contact met uw baby nog verder door het geven van ontspanningsmassage. De kleintjes vinden het heerlijk. De van oorsprong Indiase massagetechnieken zijn ook goed tegen huilen, buikkrampen en niet doorslapen. Door de cursus leert u bovendien de lichaamstaal van uw baby beter te verstaan. Iedere bijeenkomst begint met het uitwisselen van ervaringen en enkele oefeningen om ontspannen aan de massage te beginnen. Na een korte demonstratie gaat u zelf met uw kindje oefenen.

De voordelen:

· Het schept een vertrouwelijke en positieve onderlinge band

· Het bevordert de lichamelijke en emotionele ontwikkeling van uw baby

· Uw baby leert te ontspannen en het gevoelsleven wordt versterkt

· Het weerstandsvermogen van uw baby wordt verhoogt

Cursusinformatie

De cursus bestaat uit 5 wekelijkse bijeenkomsten van 1,5 uur en wordt gehouden in diverse plaatsen.

De cursus is bedoeld voor moeders of vaders met een baby van zes weken tot negen maanden.

Ledenvoordeel

Niet-ledenprijs: € 98,-

Ledenprijs: € 78,-

ACTIE!

Gedurende het jaar 2008 ontvangt u bij deelname aan de cursus Shantale Babymassage het gratis luxe badlaken ontspannen & relaxen

Ik heb babymasasage geleerd vanuit een boekje in combi met voorbeelden van de kinderfysio van Tessa en dat gebruik ik nu ook voor joyce…

Ik moet Joyce elke dag zeker 2 keer insmeren en dat kan dan lekker met de massagegrepen waardoor het voor haar ook relaxter is…

Het geeft ook een band met je kindje en je hebt zo wat tijd met je kindje samen…

Maar zeker met 2 kindjes thuis, als je de kans hebt is een cursus volgen erg leuk…

Volgens mij maakt het niet heel veel uit welke je kiest, maar shantala schijnt wel erg goed te zijn…

Ik heb net gebeld, de cursus in groepsverband zit vol tot na de zomer. :o :shock: Dit duurt me dus te lang hè dus ik ga dan denk ik de individuele cursus doen. :thumbup: