Babykamer

We gaan onze babykamer toch iets aanpassen en heb nog wat inspiratie nodig.

Mocht ons kindje een meisje zijn, dan wil ik graag één muur met Pip-behang. Mocht het een jongetje zijn, dan wil ik diezelfde ene muur waarschijnlijk antraciet verven. De rest van de babykamer is wit geverfd en we hebben ook witte gordijnen, verder white wash meubelen.

Wie heeft ook Pipbehang op de muur of een antraciete muur in de babykamer en wil haar foto met mij delen hier?

Ik vind het leuk om van tevoren al een indruk op te doen, hoe het dan zal gaan worden…thnx!

:mrgreen: :mrgreen:

Wat een origineel idee heb ik :wink:

Gelukkig al e.e.a. kunnen vinden op internet!

Wij hebben woezel en pip dat zal je wel niet bedoelen hihi :wink:

Hihi het is origineel. Al heb ik het ook gepoogt. Bij mij is het ‘mislukt’ in de zin dat de muurverf te licht was…of ik te voorzichtig gekozen heb. 8)

Heb dus ook helaas geen foto van het resultaat want het verschil in kleur tussen de muren was maar minimaal wanneer je daar ook nog eens een foto van probeerde te maken. De gordijnen waren het heftigst qua kleur (en ook erg gaaf in antraciet!), de andere muur heb ik (deels en na 4 jaar is dat nog steeds deels :oops: ) behangen met een supertof reliefbehang. Ergens hier op het forum zijn daar geloof ik nog foto’s van. :think:

Dat maakte dat ongeacht het geslacht de kamer klaar zou zijn zelfs als verschillende echoscopisten het verkeerd zouden hebben. :mrgreen:

Ondertussen zijn de antraciet gordijnen op verzoek van zoonlief vervangen door een treinenmotief. 8)

Ik werd overigens het meest knetter van het zoeken naar grijze aankleedzaken voor het kamertje! De helft van mijn zwangerschap heb ik gezocht naar een grijze overtrek voor het aankleedkussen. :lol: (isi mini heeft hem in het assortiment :angel: )

1 tip, de muur die je antraciet wilt maken, uitzoeken op lichtinval! Daar waar het meeste licht opvalt (bij voorkeur natuurlijk licht) de lichtste kleur geven zo houd je altijd dat gevoel dat het kamertje toch lekker ruim is. :thumbup: Iets dat ik ook verkeerdom heb gedaan…sjucht als je toch alles van tevoren zou weten kwam je voor een dubbeltje de wereld rond

Bedankt voor de tips Rhiannon.

Ik vond dit aankleedkussen wel erg mooi, alleen kost hij 43 euro :shock:

Bij prenatal had ik ze gezien in het antraciet, en de Hema heeft een grijze luieremmer. Dus dat zou wel moeten lukken, denk ik.

Ben je niet een beetje handig met het naaimachine?

Dan kun je zoiets heel eenvoudig zelf maken en heb je precies wat je wil.

Pffff 43 euro … Prachtig is ie maar gewoon aankleedkussen van Hema van 10 euro en eenplaats overtrekjes en vind het best :mrgreen:

Ben al vanaf 6;30 uur wakker en was al druk geweest gister met wassen en zo

Maar nu dus weer al vroeg bezig… Nu al nesteldrang???

Zag onder de douche ook dat ik wat melkachtige vloeistof uit me tepels kwam

We zijn er vroeg bij dit keer dacht ik zo

Wow 43 euro! :shock: Bonnen vragen dan maar en dan een babyshower voor de geboorte… :angel:

Het wordt vast mooi! En anders wordt Pip ook mooi. :mrgreen:

@Pé wrote:

Bedankt voor de tips Rhiannon.

Ik vond dit aankleedkussen wel erg mooi, alleen kost hij 43 euro :shock:

Bij prenatal had ik ze gezien in het antraciet, en de Hema heeft een grijze luieremmer. Dus dat zou wel moeten lukken, denk ik.

Ik heb dit aankleedkussen en ook de bijbehorende kruikenzakken. Erg mooie kwaliteit alleen krimpt het net zo hard in de droger :shifty: :mrgreen:

Wij hebben een donkergrijze vloerbedekking op de slaapkamers. Daarbij witte muren. Het bed van Victor is ook grijs. En over de aankleedkussen had ik een donkergrijze badmat van de hema. Zo’n katoenen geval met van die gedraaide lussen. Eerst zo’n badstoffen geval over het plastic en dan die mat. Lekker warm en mooi :smiley:

anders wit katoen en dat een kleurwassing geven in de wasmachine. Zo heb ik alle zacht roze hoeslakentjes mooi antraciet gekregen! :slight_smile:

Jollein heeft ook aankleedkussenhoezen en wiegdekentjes etc in antraciet. :slight_smile:

In het showtopic voor babykamertjes staan ook pip-kamers. Die van mijn jongste staat er ook in, op pagina 8 geloof ik?