Ik had bedacht dat de babykamer 2 muren krijgen met rood behang met witte stippen en 2 muren die grijs gekleurd zijn (verf denk ik). Ik dacht dat dit wel kon voor jongen en meisje, maar twijfel nu of het niet echt meer voor een meid is.
Hoe kan ik het stoerder maken voor een jongen? Wil zelf gordijnen maken klamboe aankleedkussen e.d. van rood met witte stippen stof.
Verder vind ik de torva serie erg leuk bij ikea, dit kan zowel voor jongen en meisje… maar wat vind ik leuker…
Wie helpt?
Ik zou dat ook eerder zien voor een meisje. Als jullie het geslacht niet willen weten, zou ik het gewoon neutraal houden. En later eens in een leuk kleurtje verven, kleur zit er zo op toch :thumbup:
Ik vind het absoluut ook voor jongens kunnen.
Een baby is nog zo lief en klein, daar vind ik nog zo weinig jongens- of meisjesachtig aan.
Als je het mooi vind, dan moet je het gewoon doen.
Leuk thema trouwens!
Ik vindt niet zo snel iets speciaal meisjes of jongensachtig. De combinatie die jij beschrijft kan juist heel lief of stoer worden.
Hier slaapt een van de jongens in een paarse kamer, die toch echt stoer is
Je kan het stoer aankleden door stoere accesoires te kopen rood kan namelijk prima bij blauw.
En voor een meisje kan je dan voor hele lieve accesoires gaan.
een baby jongetje heeft m.i. evenveel met stoer te maken als een babymeisje: helemaal niks. Babies zijn niet stoer, die zijn lief, onschuldig, kwetsbaar en dat soort dingen. En daar past prima een rode muur bij met witte stippen
@fiep klophout wrote:
een baby jongetje heeft m.i. evenveel met stoer te maken als een babymeisje: helemaal niks. Babies zijn niet stoer, die zijn lief, onschuldig, kwetsbaar en dat soort dingen. En daar past prima een rode muur bij met witte stippen
Je haalt de woorden uit mn mond :thumbup:
Mijn oudste zoon 2jaar is dol op rood met witte stippen, al is het maar om er een liedje over te zingen :roll: .
Vind rood met witt stippen prima voor een jongen kunnen!
Ik vind dat ook leuk voor een jongen! Rood vind ik sowieso een leuke jongenskleur en een stoere meisjeskleur :inlove:
rood met witte stippen kan voor mij ook echt voor allebei hoor.
Bij een knul met leuke blauwe accenten eventueel, maar ook zonder kan het prima hoor.
Bij onze oudste wisten wij het niet en wij hadden als gordijnstofje een rood/wit blokje met om het blokje een heel klein hartje erin :inlove: .
En bij de jongste wisten wij het wel en voor het eerst een ‘echte’ jongenskamer gemaakt, als in: veel blauw (wat mama altijd al mooi vond, maar bij een eventueel meisje weer niet zo geslaagd… tot ik een keertje een heel gaaf blauw behand zag met groene bloemen… maar geen meisje, dus behang is er niet gekomen ) maar ik had 1 ‘sneak peak’ foto op mijn Hyves geplaats.
Een wit rotan hartje. Zonder blauwe achtergrond natuurlijk, want niemand anders wist het verder.
Door dat witte rotan hartje riep iedereen ineens: meisje!
Want jongens hou je blijkbaar niet van :wall: .
Gewoon doen wat jij/ jullie mooi vinden en niet teveel over nadenken of het voor een meisje/ jongetje is.
De typische dingen komen er snel genoeg in als accesoire of als kraamcadeautje :thumbup: .
oke dan wordt het dus de rood met witte stippen behangmuur met een grijze muur. En dan de knuffels van torva (heb ik al in huis en tl vind ze super. boek erbij en een hele voorstelling spelen, geweldig!)
oww rood met witte stippen kan absoluut!!
hadden wij ook in ons hoofd
ik vind verder trouwens dat fiep helemaal gelijk heeft… jongetjes babys zijn nog niet stoer… babytjes zijn vooral lief en schattig
Persoonlijk zou ik dat niet op een jongenskamer willen, maar das meer mijn smaak dan dat het niet zou kunnen. Wij hebben een w&p kamertje, maar wel met een roze zonsondergangs schilderij op R.oan zijn kamertje :mrgreen:
Je zou het ook met delftsblauw kunnen combineren, maar daar moet je van houden.
@fiep klophout wrote:
wat zeg je dat lief :inlove:
Mijn oudste had een kaboutertjes/bos-kamertje. Met rood met witte stippen wieg, met paddestoelenlakentje, en rood met witte stippen gordijnen (heel veel raam dus dat was wel zo als een muur zeg maar). Mooie lampjes/muziekdoosjes van kaboutertjes van de noest erbij