mijn baby van 13 weken slaapt volgens mij te warm. de temperatuur van zijn kamertje krijg ik maar niet onder de 21 graden. de verwarming staat uit en is nooit aan. ik heb zijn raam altijd al op een kier stand maar toch blijft het 21 graden. als hij overdag beneden is dan zet ik het raam altijd ver open. ik kleed hem niet dik maar hij heeft een rompertje en een pyama s,avonds en overdag een rompertje met een katoenen truitje en broekje aan. en hij heeft 1 dun dekentje met een dekbed overtrekje over hem heen. ik ben bang als ik die er af haal dat hij het dan koud heeft. wie weet wat ik het beste kan doen of wie weet een oplossing om het kamertje koeler te krijgen. want het mag maar 18 graden zijn op een babykamer en ik ben al zo erg bang voor wiegedood. weet aub iemand iets?
Hoi, Da’s echt warm zeg. Zeker nu het buiten ook niet koud is zal het ook wel zo blijven. Ik heb geen oplossing om je kamer koeler te krijgen. Kan me wel voorstellen dat je 'm 's nachts bij jullie op de kamer laat slapen???
Morris heeft maanden bij ons geslapen. Overdag eigen kamer 's nachts bij papa en mama. Ik vond dat een heel fijn idee. We hadden een klein bedje naast het onze staan. eventueel zelf de bak van de kinderwagen gebruiken. Is dat een optie??
Hoe krijg jij het zo warm in huis? :shock: Hoe voelt hij zelf aan? (in het nekje voelen is het best) Heeft hij het warm in bed? Zweet hij?
hallo,
het is een goed geventileerd huis denk ik, daarom is het ook warm. bij ons op de slaapkamer gaat ook niet want die staat al vol en past zijn bedje niet bij. en in de kinderwagenbak…tja ik weet niet vind het wel eng om hem daarin te laten slapen.
nee hij voelt niet echt heel warm aan en zweten dus ook niet, eignlijk voelt hij qua warmte in zijn nekje wel goed aan soms is het wel koel in zijn nekje maar dat komt misschien omdat het raam op een klein kiertje staat. ik weet ook niet of ik daar wel goed aan doe, misschien dat het toch tocht ofzo? zelf merk ik niet dat het tocht maarja je weet het nooit hoe het voor een babytje is. vind het best erg moeilijk hoor, want als de wind erop staat voelt het toch kouder aan in zijn kamertje.
tjonge dat is wel erg warm zeg.
Op Yeline haar slaapkamer is het 's nachts en 's ochtends maar 10 graden.
zo he! wij krijgen het maar nooit 18 graden op zn kamer…
Rare vraag misschien maar heb je misschien een philips dect babyfoon waarvan je de temperatuur afmeet? Onze gaf namelijk ook consequent 21 graden aan, terwijl toen we hem hadden omgeruild het 16 graden bleek s’nachts.
Ik heb helemaal geen thermometer op de babykamer, maar ik controleer meestal even of Leonie het niet te warm of te koud heeft. Te warm kan hier denk ik niet (ik heb wel de verwarming op haar kamer dichtgedraaid), maar ze heeft wel koude handjes 's ochtends. Maar haar lijfje is lekker warm, dus daar maak ik me niet druk over.
Inderdaad, leg even een badthermometer neer, hier ook een babyfoon die de temperatuur niet goed aangeeft.
Heb je beneden de verwarming erg hoog staan? Probeer die dan eens wat lager te zetten zodat minder warmte naar boven opstijgt.
Bloem ik heb daar ook last van op ons kamertje, EN een philips babyfoon…ik ga gelijk eens even controleren!
Wat betreft de babyfoon, dat kan wel kloppen. Ik heb ook een babyfoon die geeft aan 17 graden, maar geloof me. Het is veel kouder dan 17 graden in de babykamer.
Maar al zal de kamer wel warm zijn? Wat is het probleem precies?
Je kunt je beeb er op kleden en desnoods een minder dik dekentje gebruiken.
In de zomer is het ook warmer, dan sterven er toch ook niet meer beebs aan wiegedood?
de kamer van mijn zoontje is 20 en zakt ook niet,maar hij heeft laminaat in zijn kamertje dus het is best wel koel daar…ik vind het meestal oud op zijn kamertje…hij ligt gewoon in een slappzak,met laken en fleecedeken erover,en dat is prima!! niet te warm en niet te koud!
liefs wendy&michael
Ik heb ook de philps dect babyfoon en de temp schommelt tussen 21 en 23 graden :shock: zelf als ik het raam wagenwijd open zet word het niet veel kouder.
raar hoor, heb net gekeken met badtherm en die zegt 20. Maar mijn dochtertje heeft het niet echt heel warm in bed en terwijl ze onder 4 lagen dekkentjes ligt :?
ik vertrouw de temperatuurmeter op de dect babyfoon ook niet. Geeft volgens mij te hoog aan.
Betere graadmeter is het nekje van je baby.
Groet,
hazze
Hahaha, ik heb me ook al een tijdlang afgevraagd of het wel écht 21 graden is op Veerle haar kamertje. Dat geeft onze babyfoon dus ook altijd aan…
En idd hebben wij ook de philps dect babyfoon…
Dus ik ga ook eens met de badthermometer tempen :lol: !
Ik heb 's nachts het raampje op een kiertje staan… maar vraag me ook wel eens af of het dan juist weer niet te koud wordt… :eh: Het is wat he!?
Maar even nog dit: In de zomer gaf de babyfoon 30 graden aan :shock: en dat was het ook echt wel en dan kun je het toch ook echt niet koeler krijgen. En idd wat Mellie daarover zegt, dat klopt wel geloof ik…