Babygymkleed, tot wanneer?

Hmm ik blijf vragen stellen hier :think: maarja daar is een forum voor toch :lol: ?

Ik ga van de week weer eens een babywinkel leegroven als ik de gelegenheid heb. Bij opa en oma ligt een babygymkleed (met van die hoepels met speeltjes erover) J is er helemaal idolaat van. Zit te denken om er zelf toch ook een aan te schaffen (en mee te nemen naar andere opa en oma als nodig) maar hoe lang zijn ze daar nou happy mee? J is nu bijna 4 maanden, als de meeste kindjes het na 6 maanden wel helemaal gezien hebben of het ding slopen omdat ding te slap is/baby te sterk… eerste kindje dus geen ervaring mee :wink: , iemand hier wel?

hier is de kleinste bijna 1 jaar en speelt er met veel plezier nog mee en zelfs de oudste kruipt er nog onder of gaat erbij zitten te spelen

maar op marktplaats zijn ook hele leuke te vinden even in de machine en hij is fris en schoon.

Hier zo goed als niet. Mama vond het erg leuk, en hij ook maximaal 10 minuten terwijl hij in zijn wipstoeltje lag. Daarna al snel niet meer eigenlijk, zodra hij vooruit kwam op de grond zag hij veel leukere dingen :slight_smile: Ik leg hem er nu nog wel eens op, maar hij draait zich om en is zo weg. Ik ben er dus niet zo weg van.

Hier kon dat ding bijna ongebruikt doorverkocht. Met 4 maand was ie zo snel en sterk met omrollen dat ie met kleed en al de kamer doorging :roll:

Ik heb er een gekocht van 1 m. bij 1 m. bij intertoys toen ze 5 maanden was en mijn dochter vond het erg leuk. Ook heb ik het gevoel dat ze daardoor goed heeft leren omrollen omdat ze op het kleed toch meer ruimte had dan in de box waar ook wat speelgoed ligt. Ze vond het ook leuk omdat ze dan op een andere plek in de woonkamer lag en ze weer wat andere dingen zag. Verder vonden wij het erg gezellig als ze op het kleed lag omdat we dan naast haar konden liggen. 1,5 maand later gebruikte ze het kleed als startpunt en rolde ze vanaf het kleed de hele kamer door, maar ook na het moment dat ze ging rollen hebben we het kleed nog wel eens gebruikt. Zo gingen we toen ze 8 maanden was en nog niet kon kruipen naar een huisje in Belgie met een koude stenen tegelvloer. We hebben toen het speelkleed en wat boxkleden op de grond gelegd zodat ze toch lekker kon rollen. Ook gebruiken we het kleed als extra boxkleed.

Kortom het speelkleed werd hier dus tot ze ruim 6,5 maand was goed gebruikt. Nadien was het een beginpunt voor haar rolpartijen en nu gebruikt ze het als picknickkleed of dekentje. Jouw kind is nu bijna 4 maanden en zou dus als ie net als mijn dochter rond de 6,5 maanden de kamer door gaat rollen, ruim 2 maanden plezier er van hebben. Ik vind dat behoorlijk lang voor babyspeelgoed.

Hier is het nog altijd leuk :mrgreen: Als hij het niet meer leuk vind (wat kan varieren tussen 5 min maar ook 20/30 min.) draait hij zich om.

Denk dat het soort kleed er ook een beetje aan ligt. Ik heb vrij saaie/simpele kleden gezien en die wij hebben kun je heel veel mee (merk je dan ook wel aan de prijs, maar heb ook dure gezien die ik helemaal :thumbdown: vond), de bogen kunnen op verschillende plaatsen hoog/laag, er zitte losse speeltjes bij die je op verschillende plekken kunt vast maken en hij is vrij groot, ze kon zich er prima een paar keer op omdraaien. Vooral de losse muziek spiegel doet al vanaf het begin goed dienst. Onze dochter is nu 8 maanden en natuurlijk is ze door het kruipen veel flexibeler en ligt ze er niet meer de hele dag op, maar we hebben er heel veel lol aan gehad en nog steeds gaat ze regelmatig even bij haar oude vriendjes langs. Wij hebben m ook pas gehaald toen ze 3 maanden ofzo was :thumbup: super ding!

Bedankt voor jullie reacties!

Is best wisselend dus… nouja J heeft er nu 1, en als ie er niks meer aan vindt ken ik nog wel een enthousiaste hond haha die er raad mee weet :lol: .

Ik heb er toevallig afgelopen week 1 gekocht voor mijn dochter van ruim 3 maanden. Ze is er helemaal idolaat van. :inlove: Mijn oudste dochter heeft tot bijna een jaar met zo’n ding gespeeld, maar die kroop ook pas laat…

Ik denk dat de gemiddelde baby er tot een maand of 9 zoet mee is? :think: