babygebaren

Ik was op http://www.babygebaren.com aan het kijken en aangezien ik een aankomende vader ben ik geintereseerd in het praten/communiceren met mijn baby. Alleen kan ik over het gebruik van gebaren als middel om met hem/haar (spannend!) te communiceren niet veel vinden op NL site’s. Wel is er een heleboel te vinden in de US maar ik dacht toch aan iets dichter bij huis.



Heeft iemand misschien ervaring met het gebruik van babygebaren en de hamvraag is natuurlijk werkt het!

Hoi Erik,



Ik ken het wel, omdat een vriendin van mij daarmee bezig was. Zij heeft overigens geen cursus gedaan, maar heeft er gewoon een boek over gekocht. Ik weet niet of ze het nu nog steeds doet, ik denk het eerlijk gezegd niet.



Je moet wel heel consequent zijn met de gebaren, zodat je baby het oppakt. Het kan zijn voordelen hebben, want het is dus voorgekomen dat baby’s op die manier duidelijk konden maken waar ze behoefte aan hadden (dorst, te warm, te koud, etc), terwijl ze nog niet konden praten.



Zelf ben ik er niet mee aan de slag gegaan. Ik kijk gewoon goed naar mijn dochter en dan is meestal al snel duidelijk wat er aan de hand is. Maar op zich lijkt het me wel een leuke cursus.



Succes met je keuze, en heel erg leuk dat je er nu al zoveel mee bezig bent! :thumbup: