Hallo dames ik heb als babyfoon de Philips avent SCD530 op het oog.
Wie van jullie heeft hem ook en hoe bevalt hij? Bereik is 330 m in de open lucht, maar ik vraag me af of hij bv nog goed bereik heeft door 2 verdiepingen? (ivm vakantie enzo)
Wat zijn de plus en min punten van deze babyfoon?
wij hadden hem ook op het oog en hebben hem uiteindelijk gekregen van mijn schoonouders.
Dus nog geen ervaring mee…hoop dat ie goed is :mrgreen:
okay bereik is (van de lookalike van prenatal) goed. 2 verdiepingen zal wel gaan, maar buiten (met plemhuisje, dit leidt af vandaar dat ik het meld) kan ik zo 50 m buiten lopen.
zou er persoonlijk niet zoveel geld voor uitgeven.
als het maar DECT is en een muziekje kan handig zijn, maar heb het in het totaal 2x gebruikt in het begin… jongste wordt er hysterisch van.
maar voor de rest geen klagen.
Alecto is ook een goed merk.
@Pitje27 wrote:
okay bereik is (van de lookalike van prenatal) goed. 2 verdiepingen zal wel gaan, maar buiten (met plemhuisje, dit leidt af vandaar dat ik het meld) kan ik zo 50 m buiten lopen.
zou er persoonlijk niet zoveel geld voor uitgeven.
als het maar DECT is en een muziekje kan handig zijn, maar heb het in het totaal 2x gebruikt in het begin… jongste wordt er hysterisch van.
maar voor de rest geen klagen.
Alecto is ook een goed merk.
Wat is een plemhuisje??
Het gaat ons ook niet zozeer om het muziekje wat er in zit, maar om het grote bereik.
een stroomhuisje (was vroeger van de plem nu essent of nuon)
bereik… tja ze zetten het er wel op, maar dit is in open vlakte. zou gewoon er een kopen en dan uitproberen.
Weet niet waar je woont bv kris zal wel een groter bereik hebben dan in de stad ofzo
Wij hebben een luvion dect met ook zo’n bereik.
In de praktijk is het minder hebben we getest. In huis werkt hij prima, maar als je het hoekje hier om gaat werkt ie niet meer.
@Zeemeermin wrote:
@kantjeboord wrote:Hallo dames ik heb als babyfoon de Philips avent SCD530 op het oog.
Wie van jullie heeft hem ook en hoe bevalt hij? Bereik is 330 m in de open lucht, maar ik vraag me af of hij bv nog goed bereik heeft door 2 verdiepingen? (ivm vakantie enzo)
Hebben wij en we zijn meeeeer dan tevreden. Extreem groot bereik (zeker door 2 verdiepingen heen, 2 huizen verder nog duidelijk) en… je hoort elk geluid! Kan ook heel vervelend zijn als je daar gevoelig voor bent. Op dit moment hoor ik mijn zoontje ademen bijvoorbeeld …
Ha, en dat zoek ik juist Zeemeermin! wil een babyfoon die continue uitzend, niet één die aanslaat als 'ie een geluid detecteerd. Want dan weet je soms nog niet wat je hoort.
Vroeger hadden we een zender die op de FM band uitzond, konden we gewoon ontvangen met een transistor radio! :thumbup: Maar ja, worden niet meer verkocht en wij zijn onze zender kwijt…
Maar goed, zijn er meer ervaringen met deze philips avent? :think:
dat constante kunnen wij ook met de prenatal.
mocht de de philips gaan kopen, moet je even kijken in de wij jonge ouders. meen dat hier een kortingsbon inzit (teminste zit er vaak bij) of miss. 9 mnd beurs (miss dat je iemand kent die er heen gaat)
Ik kan je geen advies geven over deze babyfoon, maar lees wel ff het topic mee want ik denk er nu toch ook wel over om een babyfoon te kopen.
We hebben nog nooit een babyfoon gebruikt… Toen ik bevallen was hebben we een aantal maanden in het huisje van mijn schoonouders gewoond (wij waren zelf bezig met een verbouwing en dat was nog niet bewoonbaar) en dat was zo gehorig, geen babyfoon nodig!
Toen we weer in ons eigen huis gingen wonen hebben we eerst een tijdje zonder binnendeuren gezeten… ook geen babyfoon nodig.
En inmiddels zijn de binnendeuren er ook al lang, maar nog steeds geen babyfoon…
Zet de deur beneden op een kiertje zodat ik hem hoor en op het moment dat hij slaapt doe ik de deur dicht
Maar voor vakantie, of als we in de zomer in de tuin zitten… dan is het wel makkelijk.
Dus ik lees hier even mee.
Groetjes, Marieke
@Pitje27 wrote:
dat constante kunnen wij ook met de prenatal.
mocht de de philips gaan kopen, moet je even kijken in de wij jonge ouders. meen dat hier een kortingsbon inzit (teminste zit er vaak bij) of miss. 9 mnd beurs (miss dat je iemand kent die er heen gaat)
die heb ik hier voor me liggen pitje!
@kantjeboord wrote:
@Pitje27 wrote:dat constante kunnen wij ook met de prenatal.
:mrgreen: :mrgreen:
voor hoeveel als ik vragen mag? gewoon nieuwsgierig…
Ik heb geen ervaring met deze babyfoon, wij hebben 2 alecto’s. Het bereik van deze babyfoon is ook ontzettend goed. Ik kan, als ik bij mijn ouders ben, de kleine op bed leggen en dan bij mijn oma op bezoek gaan. Oma woont zo’n 300 m verder in aanleunwoningen…
Er zitten ook verschillende functies op, zoals een muziekje, nachtlampje, temperatuur, walkietalkie functie…
Wij zijn er zeer tevreden over.
@Pitje27 wrote:
@kantjeboord wrote:@Pitje27 wrote:dat constante kunnen wij ook met de prenatal.
:mrgreen: :mrgreen:
voor hoeveel als ik vragen mag? gewoon nieuwsgierig…
Er staat hier van 149 voor 125 euro. Heb hem ook bij BCC gezien, daar was hij wel 149 euro maar met een blender van moulinex erbij.
Maar ga nog wel even verder vergelijkend warenonderzoek doen als deze het wordt. (En kom geeneens uit Zeeland! :mrgreen: )
@Moosje wrote:
Ik heb geen ervaring met deze babyfoon, wij hebben 2 alecto’s. Het bereik van deze babyfoon is ook ontzettend goed. Ik kan, als ik bij mijn ouders ben, de kleine op bed leggen en dan bij mijn oma op bezoek gaan. Oma woont zo’n 300 m verder in aanleunwoningen…
Er zitten ook verschillende functies op, zoals een muziekje, nachtlampje, temperatuur, walkietalkie functie…
Wij zijn er zeer tevreden over.
Klinkt ook goed Moosje, weet je nog ongeveer wat je er voor hebt betaald? En om welk type gaat het?
Wij hebben de Alecto DBX-88. Deze kun je ook instellen in gevoeligheid. Als ik wil kan ik ze ook horen ademen…
Deze is niet meer zo duur, daar zou je even op kunnen googelen.
Succes met het maken van je keuze.
OK, ben al een heel stuk wijzer door jullie, echt negatieve ervaringen zijn er niet met de verschillende babyfoons blijkt. Nu dan idd kijken hoe de prijzen liggen.
@kantjeboord wrote:
Hallo dames ik heb als babyfoon de Philips avent SCD530 op het oog.
Hebben wij en we zijn meeeeer dan tevreden. Extreem groot bereik (zeker door 2 verdiepingen heen, 2 huizen verder nog duidelijk) en… je hoort elk geluid! Kan ook heel vervelend zijn als je daar gevoelig voor bent. Op dit moment hoor ik mijn zoontje ademen bijvoorbeeld …
Ik ken eigenlijk geen babyfoon die alle geluiden zo goed doorlaat als deze van Philips. En dan bedoel ik o.a. ademhaling en omdraaien in bed.
Verder zit er ook een walkietalkie op, muziek en licht!
Kantjeboord… het is die 125 euro wel waard hoor. Als je 'm via internet besteld kon het nog wel eens iets goedkoper uitkomen. Volgens mij hebben wij er 100 euro voor betaald!