babyfoon

Zijn hier dames die ervaringen hebben met een babyfoon. Ik wil graag een babyfoon straks. Als de kleine boven in bed ligt en wij beneden zitten, wil ik graag goed horen of alles goed gaat in het babykamertje.

Maar er zijn er zoveel en ook zoveel soorten :o :-/

Ik ben er wel uit dat ik een Dect babyfoon wil. Maar dan nog zijn er zoveel over.

Zouden jullie je positieve of negatieve ervaringen neer kunnen zetten over jullie babyfoon, als jullie er ééntje hebben?!

Alvast bedankt. :-*

Hi,

Wij hebben van Alecto de DBX 88 en zijn daar ZEER tevreden over.

Zie ook http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/product/babyfoon.htm

De babyfoon kun je instellen op wanneer hij reageert op de geluiden van je kins, kortom de gevoeligheid van het “luisterend oor”. Je kunt dus zelf besluiten of je wil dat de babyfoon de geluiden van je baby weergeeft als hij alleen maar ademhaalt of pas op het moment dat hij op de top van zijn longen ligt te brullen.

Daarnaast kun je natuurlijk ook de geluidssterkte zelf regelen. Hoe hard/zacht moet de babyfoon de geluiden weergeven.

Wat wij ook praktisch vinden, is dat je op afstandbediening een muziekje kunt laten spelen. Handig midden in de nacht als de kleine wakker wordt.

Enige echte nadeel: hij is dúúr €115.

groetjes,
Rosa.

Wij hadden een philips dect sbcs477, maar die raden we ten zeerste af. we hebben hem in totaal 3 keer om moeten ruilen omdat het ding het gewoon niet meer deed. Uiteindelijk hebben we een andere gekregen van philips, ook dect, (daar zijn we tot nu toe wel tevreden over, maar ik weet niet of die al in de gewone winkels te krijgen is.
Het is een gele met temperatuurmeting en liedjes er zelfs op…

Wij hebben ook een Philips dect, maar dan de sbcs465. WIj zijn er erg tevreden over, vooral over het nachtlampje. Ideaal!!! De kleine slaapt nog bij ons op de kamer en 's nachts met voeden heb je op deze manier net goenoeg licht voor jezelf en net te weinig om de kleine wakker te maken ;D ;D



Ik denk dat het er heel erg aan ligt in wat voor een wijk je woont (veel kinderen in de buurt of niet). Vaak pakken de goedkopere babyfoons vaak meerder signalen op of hebben veel mensen dezelfde aangeschaft en zitten ze dus op dezelfde frequentie.

S6 ermee.

Grts,
Pientje


wij hebben hier radio jantje ;D
we hebben nl een babyfoon op fm (dus op de radio).
is in de winkels niet meer te krijgen, wel 2ehands.
het heeft me altijd (en nog steeds) goed bevallen.

Ik heb de Angelcare, was ook best prijzig, 199,- als ik het goed onthouden heb.
Mijn ouders hebben hem voor me gekocht (zijn panisch voor wiegedood) maar er zijn twijfels of dit echt wiegedood kan voorkomen.
Ik heb iig wel een jaar lang met een gerust hart geslapen e.d omdat hij een veilig gevoel gaf.

Maar goed, hij stoort bijna niet en ik heb zowel hier als bij mijn ouders ook geen andere kindjes er doorheen gehoord dus als gewone baby foon vond ik hem erg goed

Wij hadden een babyfoon met beeldscherm en zo… Dus kijken en luisteren tegelijk… We werden er knettergek van… We hebben draadloos netwerk hier en digitale tv, en alles interfereert met elkaar… O ja, de magnetron stoort er ook nog eens op… Zucht…

Maar “gelukkig” is ons huis best gehorig intern, en kan Chris erg hard gillen, dus die hele babyfoon is niet nodig hier…

Wij hebben de digitale van Philips, erg fijn. Die terugpraatfunctie is leuk, áls je het gebruikt, wij niet. Alleen vonden vrienden het leuk om de babyfoon te pakken en ineens iets te roepen in de babyfoon: en bedankt! Kleine wakker! :wink: We hebben bij het “verzendstation” het volume gelijk maar even teruggedraaid…
Op dit moment ben ik er minder tevreden over. Hij valt nu namelijk zomaar ineens uit, heeft’ie geen verbinding meer. Of ik hoor Zoë in de verte huilen, maar de babyfoon doet niets, terwijl de gevoeligheid goed staat. Nu kan het liggen aan de (oplaadbare) batterijen in het ontvangststation, die dingen hebben natuurlijk ook niet het eeuwige leven…
Ik zou anders even kijken op http://www.kieskeurig.nl Daar worden een aantal babyfoons met elkaar vergeleken en zoals ik nu heb gezien komt de Alecto als beste uit de bus…

Wij hebben eengoedkope simpele met 2 kanalen van de prenetal…
Ik heb zeer zelden last van storing (1x per maand is al veel)
Maar moet wel zeggen dat er hier weinig erg kleine kinderen zijn…
Dus wij zijn hier tevreden mee…:slight_smile:

Grts Debby

Debby,
Wij hadden eerst ook die van Prenatal gekocht, maar hier zijn (blijkbaar) wel veel kleine kinderen in de buurt. Toen wij hem gingen testen hoorden we al baby’s huilen (terwijl ik nog hoog zwanger was :wink: dus die hebben we snel weer terug gebracht HAHAHA ;D ;D ;D Ik dacht laten we nog maar genieten van de tijd dat we nog wel konden uitslapen ;D ;D

Grts,
Pientje

Hahahaha, Pientje, dat moet grappig geweest zijn!

Nou, hier zijn veel kleintjes, dus vandaar ook dat ik een Dect wil. Ik heb natuurlijk veel gesnuffeld en kwam uit bij de Alecto de DBX 85. Dat is dezelfde als die van Rosa, maar dan anders. :-/ Klinkt lekker duidelijk ;D Het is dezelfde, maar dan wat minder uitgebreid. Is €85,- i.p.v. €115,- voor die van Rosa. En het enige verschil wat ik kon vinden was dat er op de duurdere 5 slaapliedjes van 4 minuten staan en op die andere niet!

Heel erg bedankt voor jullie reacties, meer zijn nog steeds welkom ;D

Wij hebben ook een dect, er staat super nova op.(komt bij de prenatal vandaan.)
Wij hebben ook bewust voor een dect gekozen omdat wij ook heel veel kinderen en dus ook babyfoons in de straat hebben en de buren regelmatig horen klagen dat ze elkaars kinderen horen. :wink:
Wat volgens mij ook nog een voordeel is van een dect is dat ze een groter bereik hebben. De onze van 500 meter.
(dat is van ons huis naar de speeltuin dus straks heel makkelijk bij een tweede).

Trouwens mijn zwager heeft er ook zo’n eentje en bij het 3de kind waren de batterijen aan vervanging toe maar dat was helemaal niet duur.

Ik weet niet waar je woont en dus of het haalbaar is voor je. Maar in Duitsland zijn babyfoons goedkoper dan in NL.

Suc6.

Petite

Hi Wurmpje,

Ik ging voor de Alecto DBX 85 en kwam thuis met DBX88 omdat de winkel die nog op voorraad had en de 85 niet. Dan moest ik nog een week wachten op de bestelling. Mooi niet! ::slight_smile:

Was gewoon ongeduldig aangelegd en dat heeft mij €30 gekost. ;D

groetjes,
Rosa.

Hahahaha Rosa!

Nou, ik heb zo’n vermoeden dat ik dan ook de 88 had gekocht :stuck_out_tongue: ;D

Wij hebben de super nova. Super ding maar super duur. We hadden bij merlin een simpele van philips maar mochten de super nova gebruiken die van mijn zus was geweest ;D. Ik vond de philips een lawaaierig apparaat.

jen

Wij hebben ook een Phillips maar worden er knettergek van. Dat ding stoort contstant. Als onze dochter eens doorslaapt dan worden we wel gewekt door een ander kind die we ineens door dat ding horen brullen. Ook als mensen een scanner hebben stoort dat op onze babyfoon. Mijn man was het zo zat gister dat hij gelijk een andere heeft besteld via internet. Ben benieuwd haha.
liefs, nadia

Manie, dat zijn dus precies dezelfde klachten als wij 3 keer hadden, we hebben dus 3 keer een gleodnieuwe gekregen en telkens dezelfde klachten. Ga ermee terug naar de winkel, en vraag voor een andere, het probleem is intussen bekend bij philips, en je hebt er tenslotte genoeg voor betaalt… :wink:

Goeie vraag Wurmpie ! Wij zijn ons ook aan het orienteren en we zijn er wel over uit dat we de babyfoon even over de grens gaan halen. Dat scheelt enorm !

Karin

Hallo!

We hebben net vanmorgen onze binnengekregen. De Alecto DBX 85 en ik ben er helemaal verliefd op. Hij past heel mooi bij ons kamertje en heb net allerlei testen gedaan met de buurvrouw en hij is helemaal top!!

Ik heb een halve dag internet afgezogd naar waar ik hem het goedkoopste kan kopen, ik weet alleen niet of ik hier reclame kan maken. Dat zal ik dus ook niet doen, maar ik heb echt een goedkope gevonden. (scheelt niet heel erg veel hoor, maar op sommige sites was hij toch €10,- duurder en dan moet je ook nog verzendkosten betalen) Ik heb hem vrijdag betseld en vandaag al binnengekregen ;D ;D ;D

Perfect dus. Iedereen bedankt!!!