Babyfoon met camera

Ik ben opzoek naar een babyfoon met camera… Alleen zie door de bomen het bos niet meer. Er zijn enorm veel merken laat staan de verschillende prijzen. Voor de oudste gebruiken we een gewone alecto aangezien hij op zolder slaapt. Kunnen we makkelijker communiceren. Maar voor ons ukkie op komst moet er echt een bij komen…

Iemand hier die ervaring heeft met zon babyfoon? Heb je hem via wifi of ‘gewoon’ zoals normale babyfoons? Zit er snel storing in het beeld?

Merken afraden of juist aanraden… alle tips zijn welkom!!

Wij hebben twee keer de Alecto DVM70… geweldig ding!

Prima beeld, ook bij nacht, gewoon goed geluid, goed bereik en zeer makkelijk in gebruik. Ook de service van Alecto is geweldig, heb een keer een kapotte oplader binnen een paar dagen nieuw kosteloos thuisgestuurd gekregen, net als een accu die niet meer optimaal werkte.

Enige nadeel kan zijn dat er geen open verbinding mogelijk is (maw: hij slaat pas aan bij een zekere mate van geluid en je hoort dus niet elk zuchtje) en dat ie niet tevens een nachtlampfunctie heeft…

Wij vonden hem vele malen prettiger in gebruik en steviger dan de luvion die we ook een poosje hadden (en die wel een beter beeld had… dat dan weer wel).

Top, ga eens kijken naar het model wat je noemt.

Andere tips zijn altijd welkom :shifty:

Wij hebben ook een Alecto DVM70.

We zijn er erg tevreden over.

Het is wel even zoeken hoe je de camera neer moet zetten om het beste beeld te krijgen. (snoeren buiten het bereik van het kindje houden)

Kijk gewoon wat je daarnaast aan functies op de babyfoon wilt hebben.

Op deze zit bijv. een temperatuurmelding, verschillende muziekjes, een terugspraakfunctie. Maar inderdaad geen nachtlampje. (vonden wij geen vereiste)

Wat ik wel een nadeel vind: als hij alarm geeft dat de batterij bijna leeg is, valt hij ook binnen 5 minuten uit. (zonder extra waarschuwing)

De Alecto DBX 88 die we voor onze dochter gebruiken, kan nog wel een uur mee als het batterij-alarm voor het eerst is afgegaan.

Wij hebben de Luvion Platinum 2, met wisselwerking tussen de twee kamers. Hij schakelt dan om de 30 seconden ofzo weer naar de andere kamer.

Ik ben gematigd enthousiast, we hadden een Philips Avent zonder camera en die was vele malen beter in opvangen van geluid. Maar het bereik was veel minder en dus te weinig in mijn betonnen huis van 3 verdiepingen (oudste ligt op zolder).

Volgens mij kun je bij de Luvion wel kiezen voor open verbinding, maar dan heb je wel veel ruis. En ik weet niet of dat werkt in combi met het wisselen tussen de kamers, nooit geprobeerd.

Wij hebben voor de oudste de alecto dbx 76 geweldig bereik. Hier ook betonnen vloeren en drie verdiepingen. Dus wil er wel een hebben die de afstand goed aan kan.

Met die van de oudste kan ik vijf huizen verderop onze babyfoon in de vensterbank leggen en hij doet het. Lees wel dat het bereik van de camera’s niet zo goed is…

Met camera wordt het bereik inderdaad flink beperkt, er moet gewoon veel meer data ‘door de lucht’ dan alleen geluid :wink:

Wij hebben al jaren Luvion en zijn zeer tevreden. 100% storingsvrij!

Ook eens Alecto gehad, maar constant storing en ontzettend slechte service!

Wij hebben een Motorola MBP-36. Heel tevreden over. Ook betonnen huis met 3 verdiepingen. Bereik is prima, ook paar huizen verderop.

Ook geen ruis, je hoort elk geluidje, als t heel stil is, zelfs de ademhaling.

Er zitten diverse opties op, meerder muziekjes, inzoomen van beeld, etc.

Enige nadeel vind ik, dat het beeld uitvalt als de stekker niet in t stopcontact zit.

En de prijs, goedkoopste op internet is rond de 156 euro geloof ik…

Indien je op zoek bent naar een babyfoon met camera dan is Luvion zeker een aanrader qua prijs/kwaliteit.

De luvion easy is een zeer goedkope babyfoon met camera ( rond de 60€ ).
De luvion essential is al wat uitgebreider, vooral een groter scherm op de ouderunit.

En indien je de beelden van je babyfoon ook op je smartphone wilt kunnen bekijken, dan is de Luvion Grand Elite 3 een aanrader. Deze verbindt via wifi en heeft HD beeldkwaliteit.

Veel succes op je zoektocht!

Voor meer mogelijkheden kan je ook altijd deze top 10 bekijken die we gemaakt hebben voor babyfoons met camera.