Babybadje te klein

Noa past al een tijd niet meer in het babybadje en nu gaat ze regelmatig met ons mee onder de douche of in bad. Alleen hebben we niet altijd zin om zelf mee in bad of onder de douche te gaan. Zeker niet 's avonds om de tijd dat zij gaat (18.30). Ze kan nog niet zelf zitten en we hebben nu zo’n badzitje. Daar kan ze redelijk in zitten. Het badzitje past alleen niet in het kleine badje. Ik zag hier op KOK laatst wel een foto van een kindje in zo’n zitje in het kleine badje, maar het past echt niet. Dat zou wel ideaal zijn hoor, want dan past ze er makkelijk in.

Maar nu laat ik dus steeds het grote bad vollopen. Alleen kost dat veel water en tijd. Hoe doen jullie dit??

Jochem vind het leuk om op zijn buik in bad te liggen,

dus een klein laagje water en spetteren maar :inlove:

Hij rolt ook alle kanten op. en gaat ook staan :mrgreen:

Hier hetzelfde.

Toen Mathis van de zomer een maand of 5 oud was legde ik hem al op zijn rug in een klein oplaasbadje met een laagje water. Hij vond dat heerlijk.

Nu kan hij inmiddels zitten. Ik zet hem nu, als ik haast heb op zijn kont in het grote bad en ik douche hem gewoon met de douchekop. Dit gaat perfect.

ik las ergens dat iemand een cementkuip gekocht had en dat gebruikt als badje. Is groter dan een babybadje, maar misschien minder leuk om met badzitje in te zitten… :think:

Kan ze al zitten (denk het wel)… :mrgreen:

Wij lieten Mateo gewoon zitten in het badje en pakte een bakje om hem warm en nat te houden…Wij hoefden dan niet onder de douche en we hielden hem wel aan zijn ritme…

Zelf zitten kan ze nog niet echt overtuigend. ALs je begrijpt wat ik bedoel…het gaat wel steeds beter. Maar ze is zo’n druktemaker, dat ik denk dat het niet echt goed zal gaan in bad, ik denk dat ze dan onderuit glijdt.

In het begin had ik voor mathis zo’n antislipmatje (sommige mensen hebben die voor onder de douche). Voor een paar euro gekocht. Ik zette hem daar dan op, zo was het niet te koud in het lege bad (douchen) en kon hij niet zo makkelijk uitglijden.

Misschien een idee?

Je kan haar toch in het badzitje (ring) laten zitten en dan een laagje water in het grote bad en de sproeier aanlaten. Isabel vond het heerlijk om met de waterstralen te spelen. Of ik hield haar warm met water uit een bakje over haar heen gieten…



Veel baddrplezier!



Groetjes Alex

Wij hebben overigens ook lang de bumbo gebruikt. Kon hij in zitten en douchen tergelijk…Voor dat hij zelf kon zitten natuurlijk…



Ze zeggen dat je de bumbo niet in een nat oppervlak mag gebruiken, maar we waren er altijd bij en hij heeft nooit enge dingen gedaan in dat ding…

@Marlous wrote:

Kan ze al zitten (denk het wel)… :mrgreen:

Wij lieten Mateo gewoon zitten in het badje en pakte een bakje om hem warm en nat te houden…Wij hoefden dan niet onder de douche en we hielden hem wel aan zijn ritme…




Bij mijn jongens (Lis heeft iets van watervrees, een heel ander verhaal) deed ik het ook zo. Met een bootje, bekertje of bakje (had ik ook wat te doen) liet ik aldoor water of zijn schouders lopen. En als de haren uitgespoeld moesten worden, even met de benen buitenboord. Op een gegeven moment deden ze dat braaf zelf, benen buitenboord. Mijn oudste heeft trouwens tot circa 16 maanden ook nog af en toe (opgepropt) in de tubby tub gezeten!

je bedoelt dit???



nu is het dit :inlove: met een anti-slip-matje erin :thumbup:



wij hebben geen bad…dus doen we het zo…en anders zet ik hem op de grond onder de douche en dan de sproeikop zolaag mogelijk :mrgreen:

haha je ziet de spetters in de rondte vliegen :mrgreen:

Lief :inlove: en nog steeds met de oogjes dicht :mrgreen: ?

hij wilt geen water in zijn gezichtje :lol: dus als het in de beurt komt gaan de oogjes dicht :lol:

ik heb een tijd een douchestoeltje/ badring gebruikt onder de douche. Kelso zat daar heerlijk in onder de douchestraal. Ging prima hoor.

Ik heb noa nu in een bodempje water in het bad gezet en dan met de douche sproeien. Ze vindt het heerlijk en gaat zelf met haar snoetje onder de straal.



@colle, zo’n ding hadden we eerst, maar als ze daar nu in ligt, liggen haar voeten op de rand. :mrgreen: